geitenribben van het IC

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: geitenribben van het IC

Barbaravh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Barbaravh »

Begin maar ben ik ook achter een bestelling geweest en mijn geitenribben waren ook verschillende ribben met nog een lap vlees. Op zich vind ik het niet zo erg, maar het hoeft er voor mij niet aan te hangen aangezien ik ook geitensnippers had besteld. Het was wel de eerste keer dat er zo'n lap vlees aanhing.

Wat ik de volgende keer wel bij mijn bestelling ga melden is dat ik maar het gewicht wil dat ik vraag. Vorige keer had iedereen die samen met mij besteld had 20 tot 30 euro meer moeten betalen dan uitgerekend. Gelukkig had ik geld genoeg bij en een lege diepvries, anders had ik een probleem.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Aangezien bot goedkoper is dan vlees, hoor je mij niet klagen over lekker vlees spiervlees eraan. Maar ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo'n beeld bij, wat je bedoeld Margreet... Kun je er een foto van maken? De geiten/lamsribben die ik (al sinds jaar en dag) bij het IC koop zijn altijd hetzelfde en ik ben er zeer tevreden over.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Lizzy schreef: Aangezien bot goedkoper is dan vlees, hoor je mij niet klagen over lekker vlees spiervlees eraan.
Dat is niet helemaal waar in mijn geval. Ik had jonge geitenribben besteld en die kosten € 2,25pkg en geitensnippers kosten € 2,00pkg. Van mijn 10kg was 4kg geitenvlees/snippers dus per saldo was ik nu duurder uit ;)
Je hebt de geitenribbenkast en daarom zat bij mij een lap spiervlees gevouwen, denk van het schouderblad.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Cindy de Wolf schreef: Dat is niet helemaal waar in mijn geval. Ik had jonge geitenribben besteld en die kosten € 2,25pkg en geitensnippers kosten € 2,00pkg. Van mijn 10kg was 4kg geitenvlees/snippers dus per saldo was ik nu duurder uit ;)
Je hebt de geitenribbenkast en daarom zat bij mij een lap spiervlees gevouwen, denk van het schouderblad.
Maar is dat dezelfde kwaliteit spiervlees? Want mijn ervaring is dat de lap spiervlees die bij de ribben zit van superieure kwaliteit is.
arjan.zoetermeer
1-ster
1-ster

Bericht door arjan.zoetermeer »

Cindy de Wolf schreef: Dat is niet helemaal waar in mijn geval. Ik had jonge geitenribben besteld en die kosten € 2,25pkg en geitensnippers kosten € 2,00pkg. Van mijn 10kg was 4kg geitenvlees/snippers dus per saldo was ik nu duurder uit ;)
ik zou een fototje moeten zien
ik denk dat het dekselvlees is
dat zit dan weer onder het schouderblad
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Lizzy schreef: Maar is dat dezelfde kwaliteit spiervlees? Want mijn ervaring is dat de lap spiervlees die bij de ribben zit van superieure kwaliteit is.
Daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven. Marije heeft het voor mij meegenomen dus ik heb geen recent vergelijkingsmateriaal.
arjan schreef: ik zou een fototje moeten zien
Dat gaat niet meer, is een kleine beetje versneden.
Ik hoop op lamsribben van jou. ;)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

arjan schreef: ik zou een fototje moeten zien
ik heb het ook alweer in porties gedaan, dus kan ook geen foto maken.
Ik vond het vlees wat aan de ribben vast zat van betere kwaliteit dan de snipper dus die 25 cent extra wel waard  ;)
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Dat had ik de laatste keer ook, maar er zat ook veel vet aan. Van de 5 kilo geitensnippers die ik besteld had heb ik 2 kilo vet weggesneden en in de kliko gemikt.
De volgende keer bel ik eerst voordat ik naar Rotterdam ga. Ik moet er toch 2 uur voor rijden.
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Lizzy schreef: Aangezien bot goedkoper is dan vlees, hoor je mij niet klagen over lekker vlees spiervlees eraan. Maar ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo'n beeld bij, wat je bedoeld Margreet... Kun je er een foto van maken? De geiten/lamsribben die ik (al sinds jaar en dag) bij het IC koop zijn altijd hetzelfde en ik ben er zeer tevreden over.
ja ik snap je wel hoor, maar kijk ik haal 20 kilo ribben en bedenk dan dat ik voor zoveel weken genoeg heb, als ik er dan ongeveer 13 kilo van over houd en de rest vlees is,mis ik een aantal weken ribben,die ga ik dan weer halen en weer heb ik een partij extra vlees.
Zo heb ik op een gegeven moment een baal vlees over hahahaha want ik moet diverse soorten spiervlees voeren en dan blijft de geit over, of ik doe iets verkeerd.
Foto kan ik helaas niet meer maken want alles is al in porties verdeeld.
bas rouge
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door bas rouge »

Ik ben altijd erg blij met die lappen vlees aan de ribben. Het is zulk prachtig vlees, dat zie je niet in de snippers zitten als je die ook besteld.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

margreet schreef: Gisteren weer 20 kilo ribben gekocht en nu vraag ik me af , hebben jullie ook altijd zoveel vleeslappen erbij?
Ik wil graag ribben met vlees maar nu had ik 13 kilo ribben en de rest vlees, als ik ribben bestel gaat het me om het bot en niet om het vlees.
ben ik nu een zeikerd?
Ik had ook kippenmaagjes besteld en krijg een mengeling van orgaantjes, die hoef ik niet want ik had al hart en levertjes.
Hebben jullie hier ervaring mee?
geen problemen mee :s
De ribben waren knap hier :) orgaan bestel ik daar niet tis me te duur :p

Plaats reactie