Annak gaat niet goed

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Annak gaat niet goed - update pagina 33

henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

yuki11 schreef:
Yuki krijgt Corta RX en prednison en doet t eigenlijk erg goed, weet dus niet waar t van komt
dus voor hetzelfde geld zou Yuki het ook goed kunnen doen op alleen Corta RX of Prednison ? heb je het wel eens apart van elkaar gegeven om te kijken wat wat doet ?
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

henneke schreef: dus voor hetzelfde geld zou Yuki het ook goed kunnen doen op alleen Corta RX of Prednison ? heb je het wel eens apart van elkaar gegeven om te kijken wat wat doet ?
Nee, want de prednison krijgt hij in de behandeling tegen kanker, en de Corta RX voor zijn gewrichten...maar de prednison zijn we nu aan het afbouwen, dus als hij straks slechter gaat lopen, dan lijkt me dat de prednison toch ook een gunstige werking had op de gewrichten...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mo, ik zou Annak op een andere pijnstiller zetten. Metacam ofzo. Ik heb nooit goed begrepen waarom je uberhaubt Cortaphen voorgeschreven hebt gekregen. Dus ik zou zeker een andere pijnstiller proberen. Al dan niet in combinatie met Corta RX. Want dat het toentertijd niet werkte, wil niet zeggen dat het nu niet werkt.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Lizzy schreef: Mo, ik zou Annak op een andere pijnstiller zetten. Metacam ofzo. Ik heb nooit goed begrepen waarom je uberhaubt Cortaphen voorgeschreven hebt gekregen. Dus ik zou zeker een andere pijnstiller proberen. Al dan niet in combinatie met Corta RX. Want dat het toentertijd niet werkte, wil niet zeggen dat het nu niet werkt.
Je moet er ook geen wonderen van verwachten, denk ik.....
Ik bedoel; ik zie niet heel veel verschil aan de manier van lopen bij Yuki, maar ik zie wel dat ie een stuk sneller opstaat bv (en daar ben ik op gewezen door mijn moeder, want zelf merk ik die subtiele verschillen niet eens zo, omdat ik 'aas' op een zeer soepele gang (en dat is niet reeel)).
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

yuki11 schreef: Nee, want de prednison krijgt hij in de behandeling tegen kanker, en de Corta RX voor zijn gewrichten...maar de prednison zijn we nu aan het afbouwen, dus als hij straks slechter gaat lopen, dan lijkt me dat de prednison toch ook een gunstige werking had op de gewrichten...
ahh vandaar ik snapte al niet erg waarom je 2 middelen zou geven maar niet zou weten wat wat doet en welke werkt van de 2  ??? maar hij krijgt ze voor verschillende dingen  :)
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Dank voor het meedenken allemaal. Ik heb straks telefonisch consult met Arno Roos en ga hem dan de zaak voorleggen. Misschien dat hij nog goeie suggesties heeft.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Succes Monique, hopelijk komt er een goed plan voor Annak.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Rovanna schreef: Dank voor het meedenken allemaal. Ik heb straks telefonisch consult met Arno Roos en ga hem dan de zaak voorleggen. Misschien dat hij nog goeie suggesties heeft.
Het klinkt alsof hij van de Cortaphen wel nadelen heeft, maar geen voordelen, dus dan zou ik er liever mee stoppen (van prednison (zit er toch ook in?) kunnen ze ook enigzins depri worden)  :-\
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Nou hij heeft zeker voordelen gehad van de Cortaphen in het begin maar nu niet meer en aangezien ik de dosering niet kan verhogen moet ik dus op zoek naar iets anders.

Overigens kom ik net terug van een klein rondje bos en Annak heeft zowaar meegelopen. Wel met enige aansturing hier en daar (gelukkig is ie nog altijd gek op eten) maar wel het hele stuk los en ik merk dat hij aan de lijn toch sneller de rem erop zet. Hij loopt dan wel mank maar toch wel 20 minuutjes mee. Daar ben ik dan wel weer blij om.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Hopelijk kan de da je nog verder helpen en heeft een wisseling van medicijnen bijvoorbeeld een goed effect.
Sterkte met Annak. :-*
diergedrag
3-sterren
3-sterren

Bericht door diergedrag »

Lizzy schreef: Mo, ik zou Annak op een andere pijnstiller zetten. Metacam ofzo. Ik heb nooit goed begrepen waarom je uberhaubt Cortaphen voorgeschreven hebt gekregen. Dus ik zou zeker een andere pijnstiller proberen. Al dan niet in combinatie met Corta RX. Want dat het toentertijd niet werkte, wil niet zeggen dat het nu niet werkt.
Cortaphen is altijd mijn laatste keuze, soms zelfs gecombineerd met een andere pijnstiller. Eerst gaan de honden op Metacam, Rimadyl of Previcox (welk middel het beste aanslaat kan per hond verschillen). Als je dat nog niet hebt geprobeerd dan zou ik dat meteen overleggen met je da!
Daarnaast glucosamine en chondroitine met eventueel MSM of Corta RX.
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Heel veel sterkte met Annak  :-* :-*
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Och arme Anak !
Hij was juist vorige week nog zo stoer !
Ik vond dat hij het toen goed deed, maar zag wel dat hij een smal "kippenkondje" had gekregen.
Volgens mij genoot hij ook volop tijdens de wandeling.
Misschien dat het toch te veel voor hem was en dat hij een soort spierpijn heeft gekregen.
Ik zou ook een andere pijnstiller gaan proberen, namelijk Metacam.
Ik weet een adres waar je het een stuk goedkoper kunt bestellen onder de naam Novacam.
(31,80 € voor 125 ml, is precies hetzelfde)
en uuuuuhhhhhhhhhhh
(ik kan ook bijna niet goed lopen NA die wandeling, zere voeten joh NIET NORMAAL  :-[  )

Afbeelding
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ik heb even overleg gehad met Arno Roos. Hij aviseert Previcox of Metacam.
Momenteel zijn ze bezig met een test voor honden (die bij mensen met artrose al gebruikt word) waarbij er een bestraling plaatsvindt waardoor de hond een half jaar pijnvrij is. Hij adviseerde mij eerst genoeme pijnstillers te proberen en als dat geen effect heeft, terug te bellen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Rovanna schreef: Ik heb even overleg gehad met Arno Roos. Hij aviseert Previcox of Metacam.
Momenteel zijn ze bezig met een test voor honden (die bij mensen met artrose al gebruikt word) waarbij er een bestraling plaatsvindt waardoor de hond een half jaar pijnvrij is. Hij adviseerde mij eerst genoeme pijnstillers te proberen en als dat geen effect heeft, terug te bellen.
OK. Interessant, die test! Zo hoor je nog eens wat!

Plaats reactie