Duizeligheid

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Duizeligheid

henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

uhhh hoe kan het dat je een herder hebt van 12 weken die 11.4 kilo weegt dan ?  geef je zelf echt veel te weinig eten of is er iets anders aan de hand ?
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

240 gr voor een duitse herder van 12/ 13 weken per dag is veels te weinig...
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

henneke schreef: uhhh hoe kan het dat je een herder hebt van 12 weken die 11.4 kilo weegt dan ?  geef je zelf echt veel te weinig eten of is er iets anders aan de hand ?
Quinten wilde al heel slecht brokken eten en heeft ook een dag diarree gehad (gisteren staat in zijn andere topic)
Maar je moet hem nu toch idd echt goed gaan voeren want 11,5 kg is echt te weinig.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Rosalie schreef: Quinten wilde al heel slecht brokken eten en heeft ook een dag diarree gehad (gisteren staat in zijn andere topic)
Maar je moet hem nu toch idd echt goed gaan voeren want 11,5 kg is echt te weinig.
De periodes dat Berre héél slecht at (z'n brokkentijd) en de DA me de raad gaf om hem geen aandacht te geven bij 't voeren en hem te laten honger lijden ging hij na een dag of drie ook wankelen (maar niet beter eten). De DA van wacht gaf me toen de raad om hem cola zonder gas en een kinderkoekje te geven :-X  omdat ik dat niet zag zitten( en 't zondagmorgen was en enkel de plaatselijke supermarkt open was) ben ik hem Cesar gaan geven, dat at hij, maar werd er niet echt beter op.

Misschien deed Quinten een te grote inspanning op te weinig voer?
Quinten
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Quinten »

Alles even op een rijtje:

Quinten kreeg geen brok door z'n keel. We hebben écht van alles geprobeerd. Bak na tien minuten weghalen, warm water erover heen, een beetje kattenvoer er doorheen etc. Dat heeft 14 dagen geduurd en ik was ten einde raad, tot ik hier op barfplaats kwam.
Vorige week gaf ik naast de brok al pens compleet om zijn tekort (hij nam zo'n 200 gram brok per dag, meer vrat hij niet) aan te vullen.

Zondag heb ik de brok laten staan en ben ik overgestapt naar kvv (voor wat ik in huis had) en heb ik een rekenfout gemaakt door 2% van zijn lichaamsgewicht te rekenen maar dat was voor een volwassen dier. Desondanks heeft hij toch nog zo'n 650 gram kvv gehad omdat ik ook wel zag dat het te weinig was.
Gisterenmiddag (zondagmiddag dus) was hij 1 keer aan de diarree en daarna waren het gewoon weer vaste keutels.

Het is daarom niet zo gek dat hij op dit moment ondergewicht heeft.

Vandaag ben ik met hem bij de DA geweest en hij is verder kern gezond, beide oren mooi schoon en geen temperatuursverhoging. Hij heeft dan ook z'n laatste inenting gekregen.
Wat de duizeligheid betreft wijt ik dat toch aan ondervoeding, hoewel ik het wel flink in de gaten blijf houden.

Vandaag heb ik hem kvv gegeven:

10:00 uur 200 gram pens compleet
12:00 uur 200 gram kvv rund-lever-kip
16:00 uur rauwe kippenvleugel en een stukje kippenlever
daarna 180 gram barf compleet
20:00 uur 200 gram pens compleet
en daarna nog eens 130 gram barf compleet
Vanmiddag een geitenoor en vanavond nog eens.

Als ik zijn etensbak pak dan staat hij te trappelen van ongeduld en eet de bak in één keer schoon leeg. Als ik daarna de bak schoonmaak en terug zet, likt ie hem nog een keer uit.

Ik heb hem net uitgelaten en hij heeft mooie vaste ontlasting. Eindelijk eet hij én met plezier.

Van verschillende kanten is mij vertelt dat ik moet uit gaan dat hij het aantal kilo's gelijk aan het aantal weken moet wegen.
Dus 12 weken = 12 kilo. Als het zo doorgaat is hij einde van de week wel weer bijgetrokken.
Laatst gewijzigd door Quinten op ma 19 apr 2010, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

nah dat is ook niet altijd zo hoor, dat kan schommelen en het stopt op een gegeven moment...
die kilo per week aankomen, daarbij moet je het voorzichtig aan doen en vooral niet te snel willen dat ie in gewicht toeneemt...
Quinten
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Quinten »

Ik weet het, het is een richtlijn. Maar Quinten was wel heel erg onder de maat. Hij komt nu eindelijk een beetje bij.
Hij is in ieder geval blij met kvv en barf. Vanmiddag voor het eerst een eendennek verorberd.
Hij zat er eerst wat onwennig aan te sabbelen, maar toen ik hem een stukje voerde en hem aanprees, begon hij het al gauw te verslinden..

Vanmiddag had hij weer even een beetje diarree, maar vanavond was het weer goed.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik denk dat je omdat je ook kvv voert geen extra orgaan moet geven, lees in je lijstje dat je er ook lever bij geeft, orgaan is ook laxerend..
Quinten
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Quinten »

Naast kvv krijgt hij af en toe een kippenvleugeltje of een eendennek om hem te laten wennen aan het kauwen, want hij wist tot gisteren niet wat hij ermee aan moest. Intussen ben ik her en der barf aan het inslaan en zodra de kvv op is stap ik over.

Hij krijgt ook wel pens-compleet, maar daar heeft hij tot nu toe geen diarree van gehad en gisteren heeft hij geen pens-compleet gehad. Het was ook maar 1 keer, misschien van de kip, misschien van de degomeat. Dat blijft gissen.

Maar is het heel erg als hij in dit stadium een keer diarree heeft? Tot nu toe heeft hij daar zondag en gisteren een keer last van gehad. De rest zijn mooie keutels, met af en toe rare kleuren, dat wel.
Greece
5-sterren
5-sterren

Bericht door Greece »

Ik vind dat je van diarree kan praten als de hond vaak en heeeeeeel dun (soms gewoon water) moet poepen en het dus ook totaal niet kan ophouden.
Als hij 'ns 1 keer wat poept wat aan de dunne kant is en het daarbij blijft ..is geen diarree
Quinten
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Quinten »

Dus, als ik het goed begrijp dan hoef ik mij hier helemaal geen zorgen over te maken Rosalie?
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Met Rosalie eens. Een tikkie variatie in de poep is niks om van in paniek te raken. Van sommige soorten voer wordt die nou eenmaal wat zachter en de volgende keer is het weer stevig. Pas als het langere tijd echt dun is of waterdun en met een straal naar buiten komt ga ik 's achter m'n oren krabben.

Plaats reactie