Stoppen met BARF: hond verteert botten niet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Stoppen met BARF: hond verteert botten niet

Phileine
1-ster
1-ster

Bericht door Phileine »

Nee ik geef nooit kaal bot. Als ik konijn geef, dan hak ik gewoon een heel konijn in tweeën (of in drieën als het een grote is). Kwartels krijgt ze ook in zijn geheel inclusief ingewanden. Alleen kipkarkas heeft wat meer bot, maar wel vrij zacht. Ze eet ook twee keer per week vis (in zijn geheel: sardientjes, makreel), al lijkt ze daar de laatste tijd minder trek in te hebben. Misschien dat dat de verhoudingen ook wat in de war heeft gegooid, omdat ze die vis de laatste weken nooit helemaal heeft opgegeten.
Ga morgen eens speuren naar een maalmachine bij de horecagroothandel hier in de buurt.

Het gaat nu trouwens heel goed, ze is heel vrolijk en speels (en enorm druk, maar dat is ze altijd) en het buikje lijkt ook minder dik. Ontlasting ziet er goed lichtbruin uit. Dus volgens mij is het ergste leed wel geleden, misschien was het toch een tijdelijke infectie of een virus of iets dergelijks waardoor het even niet goed ging. Die zuurremmers heb ik dus nooit gegeven.

In ieder geval bedankt voor al jullie meedenken. Ik hou jullie op de hoogte.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Fijn om te horen dat het al een stuk beter gaat :)
Ik zou ook eerst weer met gemalen bot beginnen en dan maar kijken hoe het gaat.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Phileine schreef: Nee ik geef nooit kaal bot. Als ik konijn geef, dan hak ik gewoon een heel konijn in tweeën (of in drieën als het een grote is). Kwartels krijgt ze ook in zijn geheel inclusief ingewanden. Alleen kipkarkas heeft wat meer bot, maar wel vrij zacht. Ze eet ook twee keer per week vis (in zijn geheel: sardientjes, makreel), al lijkt ze daar de laatste tijd minder trek in te hebben. Misschien dat dat de verhoudingen ook wat in de war heeft gegooid, omdat ze die vis de laatste weken nooit helemaal heeft opgegeten.
Ga morgen eens speuren naar een maalmachine bij de horecagroothandel hier in de buurt.

Het gaat nu trouwens heel goed, ze is heel vrolijk en speels (en enorm druk, maar dat is ze altijd) en het buikje lijkt ook minder dik. Ontlasting ziet er goed lichtbruin uit. Dus volgens mij is het ergste leed wel geleden, misschien was het toch een tijdelijke infectie of een virus of iets dergelijks waardoor het even niet goed ging. Die zuurremmers heb ik dus nooit gegeven.

In ieder geval bedankt voor al jullie meedenken. Ik hou jullie op de hoogte.
Oh wat heerlijk om te lezen dat het goed gaat met haar! Enne, ik ben trots op je, dat je gaat malen en dat je die zuurremmers niet hebt gegeven :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ha, wat fijn dat het goed is afgelopen! Succes met het malen! :dumbells: :naughty:

(In welk achtergesteld deel van Spanje woon je eigenlijk..?)
jelle01
1-ster
1-ster

Bericht door jelle01 »

Hey, de maagzuurremmers in combinatie met bot zou ik ook niet geven.
Ik heb hier onze Drammer die last heeft van maagzweren. Hij stond op 2 maagzuurremmers per dag.
Mits hij waarschijnlijk heel zijn leven maagzuurremmers zal moeten nemen, probeer ik die toch te reduceren tot 1 per dag.
Ik heb ondervonden dat ik ABSOLUUT geen maagzuurremmer kon geven in combinatie met bot. Drammer moest overgeven en alle bot kwam er terug uit.
In combinatie met botmix lukt het wel.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

jelle01 schreef: Hey, de maagzuurremmers in combinatie met bot zou ik ook niet geven.
Ik heb hier onze Drammer die last heeft van maagzweren. Hij stond op 2 maagzuurremmers per dag.
Mits hij waarschijnlijk heel zijn leven maagzuurremmers zal moeten nemen, probeer ik die toch te reduceren tot 1 per dag.
Ik heb ondervonden dat ik ABSOLUUT geen maagzuurremmer kon geven in combinatie met bot. Drammer moest overgeven en alle bot kwam er terug uit.
In combinatie met botmix lukt het wel.
Da's logisch, Jelle01: bot heeft zeer zuur maagzuur nodig om te kunnen verteren! Maagzuurremmers houden het verteringsproces van bot dus jusit tegen!

Plaats reactie