ineens wagenziek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: ineens wagenziek

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

hij lag in de andere auto ook weleens achterin en dat ging goed,,
nu is de bus inmiddels ook afgewerkt zoals het hoort..
ik denk dat het ook komt doordat ie in de bench zit, die is helemaal dicht en enkel van voren open, dus een handdoek ervoor lijkt me niks - erg benauwd..en denkelijk doordat die ventilator een ongelooflijke pestherrie maakt dat doet hem ook geen goed...
iig komt er een andere ventilator in, en ik zal zo'n strip erachter hangen en de prodier reisziekte is inmiddels besteld..
op de achterbank is hier eigenlijk een vette no no geworden, we hebben daarvoor juist een bus genomen, voor de veiligheid en omdat ik natuurlijk ook kinderen heb, kan moeilijk die in een bench proppen :-\ ::)
hij wil inmiddels ook echt de bus niet meer in, hij wil wel heel graag mee met ons maar gaat nu om de bus heenlopen om er maar niet in te moeten........of hij gaat heel demonstatief met zijn kont naar de bench staan zo van-daar ga ik niet in!!!
we gaan wel steeds met de jongens naar leuke dingen toe......dus ze zitten niet erin om er alleen maar in te zitten....
ga iig wat dingetjes proberen en hopen dat ie snel gewend is en niet meer misselijk is!(zeker voor de vakantie :-\)
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Ellen, ik zou ermee terug gaan naar de garage!! Zijn ze nou helemaal!!!!  >:(  >:(

:sofa:

;D
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

;D ;D ;D
BostonNutmeg
1-ster
1-ster

Bericht door BostonNutmeg »

Als ik mij inbeeld dat ik in een auto zit en alleen maar door de achterruit kan kijken, wordt ik al misselijk bij het idee. Ik zou tureluurs worden van de bomen en auto's die op zo'n rare manier voorbijkomen. Waar focus je je blik op? Aan de andere kant, ik zie vaak benches in stationwagens, die honden kunnen ook alleen door het achterraam kijken. Ik heb er dus helemaal geen verstand van, maar ik zat te denken; raamfolie, waar wel licht doorheen komt, maar waardoor hij geen 'beeld' heeft? Het is maar een ideetje.
Wel erg jammer, want de bus had jullie juist uitkomst moeten bieden lees ik, nu zit je hier mee  :(
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

vanaalst schreef: ..en denkelijk doordat die ventilator een ongelooflijke pestherrie maakt dat doet hem ook geen goed...
iig komt er een andere ventilator in, en ik zal zo'n strip erachter hangen en de prodier reisziekte is inmiddels besteld..
Kun je dat ding niet uitzetten om te zien of het verschil maakt?
Het kan zijn dat hij stress krijgt door het lawaai en er daarom ziek van wordt.
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Is t een diesel??
En wat hadden jullie eerder?
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Een bus rijdt over het algemeen toch anders als een personenwagen.. Ik vermoed ook dat het daaraan ligt...
Gember heb ik weleens gehoord en volgens mij had de da er ook pilletjes voor..
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

we kunnen de ventilator wel uitzetten maar dan beslaat echt heel de boel, en dat is juist niet de bedoeling..
de auto rijdt op benzine..
en ja, hij kijkt achteruit maar het gekke is dat mijn honden dat normaal ook deden, gewoon in de bak en dan naar achteren kijken..
raamfolie erop dan maakt het helemaal zo donker denk ik, de zijkanten zijn nm al helemaal dicht en ega wil ook graag achteruit kunnen kijken maar goed, het kan misschien helpen en het proberen waard.
ik denk dat het een combi is van die herrie en in een kleinere ruimte....
gek dat die andere 2 druiloren echt nergens last van hebben, die springen die benches in en gaan gelijk relaxt liggen..
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

Ach, arme vent.

Ik hoop voor hem dat de prodier reisziekte werkt.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ja, dat hoop ik ook, en dan een andere ven erin, als dat niet helpt dan gaat er een bench weg, dan blijven vince en gentle in de bench en halen we die van zimba gewoon weg, en mag/kan hij gewoon wel achterin maar dan niet in de bench.....maar eerst het andere uitproberen...
Buran en Co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Buran en Co »

Goh, hoop dat het maar tijdelijk is en dat 1 of meer van de dingen die jullie nog kunnen proberen gaan helpen!
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

hmm vervelend. Lag hij achter in de bak ook in de rijrichting? Ik heb in mijn bus voor Foppe en Theemuts dwarse hokken, Grote beer gaat niet in het hok van Theemuts liggen (en dat hok is even groot als de hare, dus het moet de dwarsligging zijn). Theemuts ligt dus het liefst in haar eigen hok, het dwarshok en vertikt het in de rechte te gaan. In de andere bus zit ze wel in een recht hok, maar daar kan ze rechtop in zitten (omdat Theemuts klein is) en ze kijkt dan niet tegen een wand aan, maar tegen de open ruimte waar mevrouw Grote Beer haar eigen paradijs heeft. Is er geen mogelijkheid de kennels aan de zijkant ook met spijlen te hebben (dat heb ik in mijn bus)? Verder zou je kunnen proberen eens hem in de bus te doen met niets, maar wel de ven aan, en dan kijken of hij ook stress krijgt.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

daar kon hij liggen zoals ie wilde, ook vaak zat hij gewoon achteruit te kijken..
benches draaien(dus naar de zijkant) gaat niet dan moeten we ze dubbel vouwen willen ze er in kunnen en dan ziet ie helemaal niks he, de zijkanten van de bus zijn geblindeerd en dan zouden ze veel minder ruimte hebben(bedoel dat ze dan met de tralies onderhand tegen de zijkant zitten)
hij kan in de bench zitten, liggen en draaien....
hij heeft al stress als ie de bus ziet!
dan raakt ie al over zijn toeren :-\
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

gokje?
hoe is de luchtstroom / druk in de bus? kan dat er misschien mee temaken hebben ?
in combinatie met temperatuur?

:-[ :-[
cj

Bericht door cj »

Oh dat is shit! Bij Cees ook hetzelfde. Alles geprobeerd aan homeopathische middelen, strip aan de auto. Alleen met Cerenia gaat het "redelijk". Bij ons gekomen doordat ik nu in een VW campertje rijd. Voorheen met de andere benzinewagens (station) nooit last. Je begrijpt dat de camper nu op marktplaats staat....
Gr Saskia

Plaats reactie