Hoi Ink, nou, ik zat dus te denken "als honden botten erg lekker vinden, lekkerder dan vlees, hoe zullen wolven daar tegen over staan". Ik denk toch niet dat een wolf denkt "mmm, vandaag al bot gehad, ik neem ff twee dagen geen bot". Snappie wat ik bedoel? Een wolf zal toch gewoon eten wat hij lekker vindt en te pakken kan krijgen? Nou, als een hond bijna wolf is, dan eet die van mij dus het liefst bot/vlees... Domme hond?
Volgens mij is een wolf een opportunist. Vrij vertaald: die pakt wat ie pakken kan, boeit niet of het lekker is. Dat verwende spul van ons weet sodemieters goed wanneer het etenstijd is (ook al geef je ergens tussen x en y en niet op een stipt vaste tijd). Daarbij weten die harige dingen volgens mij precies wat ze gisteren of vanmorgen of weet ik veel wanneer hebben gekregen. En dus ook dat het de ene keer lekkerder is dan de andere keer.
Ik denk dan ook dat het gedrag van wolven en honden wat dit betreft onvergelijkbaar is.
Nee geen domme hond dus. Eerder een slimme hond.
Volgens mij scheiden volwassen honden calcium uit. Ik heb gelezen dat pups dat niet kunnen, maar ik heb ook wel gelezen dat pups dat wel kunnen. Wat de "waarheid" is weet ik dus niet. Ene A.C Beynen is overigens van mening dat een pup relatief weinig calcium nodig heeft. Wat "relatief weinig" is, dat weet ik dus ook niet...
Kortom, vaagheid. En bij welke leeftijd wordt een pup volwassen? Zijn de geleerden het ook niet over eens.
Mijn conclusie voor mijn voerpatroon is dat ik 'de percentages' zo ongeveer blijf aanhouden. Als ik Sam z'n gang laat gaan konden die er wel eens hEEl anders uit gaan zien

.