Jane loopt weer slecht.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jane loopt weer slecht.

Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

*Dorothea* schreef: bij Sita werkt previcox echt 200% beter als rimadyl, met metacam heb ik persoonlijk geen ervaring.
Hier in de praktijk hebben ze geen Previcox..kunnen ze wel bestellen en ga ik de volgende keer eens proberen.

Kunnen ze ook wennen aan een medicijn zodat deze dan niet meer helpt? ???
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

He wat jammer...
Maar wanneer het niet anders kan, dan zoui ik toch ook pijnstillers gaan geven hoor..
als het om keuze gaat tuissen pijnstillers of pijn...dan heb ik gauw 'n keus gemaakt.
Ik ben nooit gek op Rymadil,maar als dat het enige is wat zou helpen... :-\
ik hoop in ieder geval dat er iets is wat goed zal werken!
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Truus schreef: Kunnen ze ook wennen aan een medicijn zodat deze dan niet meer helpt? ???
Ja dat kan en dat gebeurt vooral door zo nu en dan een pijnstiller geven. Wanneer je weet dat een dier artrose heeft en je geeft enkel een pijnstiller als ze pijn hebben dan ben je steeds een stapje te laat. Iedere keer als ze pijn hebben worden er stofjes aangemaakt die zorgen voor een verminderde gevoeligheid voor pijnstillers. Je kunt best een periode pijnstillers geven en dan stoppen. Maar juist bij het geven op effect dus om de paar dagen, kan er gewenning optreden.
Dat is trouwens ook de reden dat Trocoxil zo goed werkt, omdat het continu gegeven wordt. Vooral bij honden die normaal gesproken af en toe een pijnstiller krijgen, lijkt het goed te werken. In werkelijkheid werkt een andere pijnstiller die dagelijks gegeven moet worden net zo goed of zelfs beter, maar in de regel gaan mensen toch vaak spelen met doseringen en dagen overslaan.
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op ma 17 mei 2010, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Bedankt Dorothea, ik geef elke dag Metacam. Trocoxil is inderdaad een goede optie en ga het eens voorleggen
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Truus schreef: Bedankt Dorothea, ik geef elke dag Metacam. Trocoxil is inderdaad een goede optie en ga het eens voorleggen
O maar ik wil helemaal niet zeggen dat Trocoxil beter is, Trocoxil  is vooral bedoeld voor mensen die nog al eens vergeten pijnstillers te geven. Gaat het goed op de metacam dan zal ik vooral metacam blijven geven.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk dat je daar wel een punt hebt hoor Dorothea. Ik gaf Brutus echt elke dag op hetzelfde tijdstip zijn Meloxidyl (goedkope versie van Metacam). Elke dag even veel. En ik ben overgestapt op Trocoxil en Brutus deed het daar helemaal niet goed op (helaas). Maar ik hoorde dus ook al dat Trocoxil vooral goed werkt bij mensen die het nog wel eens vergeten te geven. Een soort prikpil voor mensen die de pil vergeten in te nemen, maar dan anders :biggrin2:

Maar goed, Brutus krijgt dus Meloxidyl en doet het daar beter op dan op Previcox/Trocoxil.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vroeg me ineens af of je ook al Puur Arthro-complex hebt geprobeerd. Dat in combinatie met Puur Spondy. En dan Corta RX + Cox Compositum + visolie: dan red je het misschien weer een tijdje zonder NSAID's..... Sommige honden en mensen hebben trouwens baadt bij geelwortel. Dat zou je er eventueel ook nog bij kunnen geven. Het kan allemaal in combinatie gegeven worden.

Mocht je overstappen op de pijnstillers : ik geef er altijd groenlipmossel bij. Dat schijnt de maagwand te beschermen.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Klinkt inderdaad heel logisch wat Dorothea schrijft.
Nu toch even lastig, Tannetje is niet te bereiken, morgen weer, en weet even niet meer wat te doen.

Ze loopt wat beter dan gisteren, maar dus nog niet goed.
Voor een dagje pijnstilling geven is niet zo handig, maar ik wil niet dat ze pijn heeft.
Mede ook omdat haar voorpoten ook niet super zijn, dus........

Wat moeilijk is dit nu toch.

Zit er qua schadelijkheid ook verschil in de pijnstillers?
Dory schreef namelijk dat zij het niet op Rymadil had, maar komt dat omdat deze schadelijker is dan anderen.
Zie ook door de pijnstillers het bos niet meer eigenlijk. :-[

En Lizzy; puur spondy had ik al geprobeerd, maar dat gaf geen verschil.
Ze mankeerd ook niet 1 ding, dat maakt het enk ik wel wat moeilijker, vandaar dat we haar op pijncompositum hadden gezet.

Verdorie, zo gaat het toch ook niet. :'(
Mijn da, die ik altijd had en dus overal vanaf wist is ook weg uit de praktijk.
Balen dat je niet even goed kan overleggen.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 18 mei 2010, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Jane gisterochtend toch pijnstilling gegeven (Rymadil, want dat heb ik altijd in huis) en dat is denk ik de goede beslissing geweest.
Ze stond steeds op 3 poten op en al lopende ging ze die poot weer gebruiken, maar bleef mank. Wel vloog ze op als Ed binnenkwam en stond te springen en te blaffen, maar dan zal ze de pijn even vergeten zijn in haar enthousiasme denk ik.
Gisteren heeft ze zowel in de ochtend als de avond een halve Rymadil gehad, mijn da adviseerde altijd in 2 giften.
Ze loopt bijna weer helemaal goed en is weer een heel stuk vrolijker!
Opstaan is nog niet helemaal goed, maar niet meer op 3 poten, maar dat zal ook (zo was het vorige keer) hoop ik snel beter zijn.

Nu gaan kijken hoe we het verder aan gaan pakken.
Marjolein68
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Marjolein68 »

Onze reu Gido (11 jaar) heeft al langere tijd artrose in zijn knie en nu ook in de tenen van een voorpoot. Twee jaar geleden kon hij niet lopen zonder Rimadyl, was steeds kreupel en had echt pijn. Op aanraden van een DA ben ik toen Sasha's Blend (gluco/chondro) gaan geven omdat hij daar hele goede resultaten mee haalde. Ik was in het begin erg sceptisch, maar moet zeggen dat 't wel werkt (voor Gido dan, is per hond natuurlijk altijd ff afwachten). Sinds hij die Sasha's Blend krijgt, geef ik hem nog maar sporadisch een Rimadyl eigenlijk alleen als hij zich een keer toch te druk heeft gemaakt tijdens een wandeling of speelbui. Ik combineer het wel met regelmatig bewegen en ook niet te lang wandelen per keer. En regelmatig een massage en/of Ttouch beurt (vindt hij helemaal geweldig  :biggrin2:).
Ik was echt overtuigd toen ik een keer zonder SB zat (niet op tijd nwe besteld) en Gido twee weken niet heeft gehad. Je zag 'm toen echt slechter worden en weer opknappen zodra hij het weer kreeg.
Het is trouwens wel zo dat bij Sasha's Blend (en andere gluco/chondro suppl.) er wel voldoende kraakbeencellen over moeten zijn, het stimuleert nl de aanmaak van gewrichtsvloeistof en als het kraakbeen nagenoeg al verdwenen is, dan doet 't niet zo veel.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en veel sterkte met Jane. Ik hoop dat je een oplossing voor haar vindt.
Laatst gewijzigd door Marjolein68 op wo 19 mei 2010, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Sasha's Blend deed hier echt helemaal niks.
Sita gaat nu gelukkig wel als een speer op een ander glucosaminepreparaat (het mag wel een stapje minder zelfs  :biggrin2: )
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Ik duim voor Jane haar poten. Kom op Jane, ga nou weer netjes lopen.

Plaats reactie