Dus ja ik weeg ... tijdens t portioneren
Wegen?
Moderator: Lizzy
Re: Wegen?
Met de miniporties van de dames poes [90gr/dag] is enige controle essentieel [10g is al 10% teveel
], spier en bot kan ik inmiddels best op t oog portioneren maar zeker voor orgaan staat t schaaltje ter controle paraat
ik weeg het wel af 
Ik weeg altijd alles af want ik kan absoluut niet schatten 
hier weeg ik t ook af , de basis hoeveelheid ....... extra bij voeren bij 1 van de 2 doe ik daarnaast wel
Ik weeg het ook altijd af, zodat ze ongeveer genoeg krijgen.
Meestal kan ik het aardig inschatten, maar soms zit er heel erg naast.
Vooral met lever en groente, dat weegt toch meer dan dat het volume is.
Meestal kan ik het aardig inschatten, maar soms zit er heel erg naast.
Vooral met lever en groente, dat weegt toch meer dan dat het volume is.
- choopy
- 5-sterren

- Contacteer:
Als ik porties maak voor de vriezer. dan weeg ik het wel.
Maar het speirvlees is dan bijvoorbeeld dan wel voor 4 honden, dus zo'n 1200 gram.
Alles wat ik in kilo's binnenkrijg, ga ik niet herverdelen. Dan pak ik een zakje extra en doe daar dan zo'n 3 dagen extra mee.
Ik heb een keurig lijstje op de koelkastdeur met wie hoeveel van wat moet hebben. Maar meestal doe ik het ook op het oog. Zo af en toe ben ik weer een week pietje precies en pak ik de weegschaal.
Alleen de zalmmix en vismix weeg ik af, omdat er 1 van teveel aan de sjees gaat en ik het met de mixen wat moeilijker vind schatten.
Maar het speirvlees is dan bijvoorbeeld dan wel voor 4 honden, dus zo'n 1200 gram.
Alles wat ik in kilo's binnenkrijg, ga ik niet herverdelen. Dan pak ik een zakje extra en doe daar dan zo'n 3 dagen extra mee.
Ik heb een keurig lijstje op de koelkastdeur met wie hoeveel van wat moet hebben. Maar meestal doe ik het ook op het oog. Zo af en toe ben ik weer een week pietje precies en pak ik de weegschaal.
Alleen de zalmmix en vismix weeg ik af, omdat er 1 van teveel aan de sjees gaat en ik het met de mixen wat moeilijker vind schatten.
Ik weeg ook met het portioneren, Luca krijgt maar een kleine 2 ons per dag, dus ook daar geldt dat het al snel te veel is. Ik weet wel van de meeste dingen hoeveel het weegt, een eendennek is ongeveer 1 ons, een parelhoenvleugel ook, een half lamshart ook.
Als ik een bestelling binnen krijg dan weeg en portioneer ik alles. Ik kan wel gaan schatten maar dan weet ik dat uiteindelijk de porties steeds groter gaan worden.
Maar ik weeg alles dus maar een keer in de drie maanden, daarna hoef ik alleen nog maar zakjes uit de juiste hoek van de vriezer te trekken.
Maar ik weeg alles dus maar een keer in de drie maanden, daarna hoef ik alleen nog maar zakjes uit de juiste hoek van de vriezer te trekken.
ja ik weeg ook , mijn ogen zijn groter dan de snatertjes van de dogs
ik zou ze dus veel te veel geven
ik wil ze ook graag goed op gewicht houden , twee oudere honden waarvan eentje met artrose
ik wil ze ook graag goed op gewicht houden , twee oudere honden waarvan eentje met artrose
-
marye
- 3-sterren

- Contacteer:
Ik weeg het bij verdelen wel allemaal af en dan gaat het in dagporties.
-
Sella
Vlees portioneer ik als ik het binnen krijg en het varieert van 900-1200 gram.
Orgaan portioneer ik en maak orgaan pakketjes.
Bot schat ik en zit aan de lage kant omdat we anders beton zien als ontlasting.
Orgaan portioneer ik en maak orgaan pakketjes.
Bot schat ik en zit aan de lage kant omdat we anders beton zien als ontlasting.
orgaan weeg ik heel nauwkeurig, en vlees en bot doe ik op het oog, en check af en toe of ik goed zit.
maar als ik bijv. een half onsje (of een hele) teveel of te weinig heb afgezaagd, doe ik daar niet moeilijk over, dan pas ik dat de volgende dag wel weer aan.
maar als ik bijv. een half onsje (of een hele) teveel of te weinig heb afgezaagd, doe ik daar niet moeilijk over, dan pas ik dat de volgende dag wel weer aan.
Ik weeg nog steeds iedere dag.
Ik weeg eigenlijk enkel bij snijden/verdelen voordat in vriezer gaat.
Maar eenmaal uit vriezer weeg ik het niet.
Ik gooi zo alles op 1 baal voor de honden en geef dan ieder een deel
Maar eenmaal uit vriezer weeg ik het niet.
Ik gooi zo alles op 1 baal voor de honden en geef dan ieder een deel
Ik weeg nooit. In het begin natuurlijk wel, maar inmiddels eet mijn hond 1 kg vlees per dag en daarnaast de groente. Aangezien alles per kilo is verpakt is het heel makkelijk. De ene dag bot, de volgende dag orgaan, dan weer bot en een dag spier. Zo grofweg tenminste. Ik let vooral of hij niet te dik/dun wordt bij zijn ribben.