Groeit pup wel goed op Naturis??
Moderator: eelke
Re: Groeit pup wel goed op Naturis??
Ik vind, heel eerlijk gezegd, 1 merk al op 1 paard wedden en dat zou ik al nooit doen dus laat staan dat ik 1 merk met 1 of 2 smaakjes zou geven.
Naturis eend compleet bevat meer Ca dan F.
Kip compleet meer Ca dan F.
Kip pens compleet meer Ca dan F.
Kip rund compleet meer Ca dan F.
Lam compleet meer Ca dan F.
Geit compleet meer Ca dan F.
Tot nu toe weinig ervaring van mensen die pups op hebben laten groeien hierop. En de ervaringen die er zijn: zijn slecht. Misschien toch zekerheidshalve afwisselen met andere merken of zelf erbij samen gaan stellen?
Tot nu toe weinig ervaring van mensen die pups op hebben laten groeien hierop. En de ervaringen die er zijn: zijn slecht. Misschien toch zekerheidshalve afwisselen met andere merken of zelf erbij samen gaan stellen?
-
Marjolein68
- 1-ster

- Contacteer:
[quote="Lizzy"]
[/quote]
Eend, Kip/pens, Lam en Geit bevatten onvoldoende eiwit (resp 15, 19, 13 en 15 % terwijl 26% hoogwaardig eiwit optimaal is) en de Ca/P is ook onder de minimum waarde voor een pup.
De Kip Compleet en Kip/Rund Compleet komen het dichtst in de buurt en die voer ik dus al.
Enkele andere soorten van Naturis hebben dus wel hoger fosfor dan calcium gehalte en dat vind ik op zich gewoon vreemd, ook voor volwassen honden hoort dit nl in de buurt van (Ca:P) 1,2:1 te komen.
Even ter verduidelijking dat ik wel degelijk mijn huiswerk heb gedaan en niet 'maar wat roep'...
[/quote]
Eend, Kip/pens, Lam en Geit bevatten onvoldoende eiwit (resp 15, 19, 13 en 15 % terwijl 26% hoogwaardig eiwit optimaal is) en de Ca/P is ook onder de minimum waarde voor een pup.
De Kip Compleet en Kip/Rund Compleet komen het dichtst in de buurt en die voer ik dus al.
Enkele andere soorten van Naturis hebben dus wel hoger fosfor dan calcium gehalte en dat vind ik op zich gewoon vreemd, ook voor volwassen honden hoort dit nl in de buurt van (Ca:P) 1,2:1 te komen.
Even ter verduidelijking dat ik wel degelijk mijn huiswerk heb gedaan en niet 'maar wat roep'...
-
FosseMargelle
- 1-ster

[quote="Marjolein68"]
Even ter verduidelijking dat ik wel degelijk mijn huiswerk heb gedaan en niet 'maar wat roep'... ;)
[/quote]
Ook in Carnibest Natuurvoer zit 13% eiwit, terwijl daarvan wel goede ervaringen over opgroeiende pups komen.
Geldt die 26% norm niet alleen bij brokken?
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Mijn 5 volwassen honden eten al een jaar Naturis. Ik ben er erg tevreden over. Je zou na een jaar toch wel moeten zien of er iets niet goed gaat t.a.v. de voeding?
Er is nu een pup bij, vandaar dat ik dit topic met interesse volg.
Even ter verduidelijking dat ik wel degelijk mijn huiswerk heb gedaan en niet 'maar wat roep'... ;)
[/quote]
Ook in Carnibest Natuurvoer zit 13% eiwit, terwijl daarvan wel goede ervaringen over opgroeiende pups komen.
Geldt die 26% norm niet alleen bij brokken?
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Mijn 5 volwassen honden eten al een jaar Naturis. Ik ben er erg tevreden over. Je zou na een jaar toch wel moeten zien of er iets niet goed gaat t.a.v. de voeding?
Er is nu een pup bij, vandaar dat ik dit topic met interesse volg.
-
tessa
- 5-sterren

- Contacteer:
Je vergist je in het eiwitpercentage.
Bij droogvoer wordt het gerekend in droge stof en in natvoer niet.
Voeg je dezelfde hoeveelheid water toe bij brokken als dat er in kvv zit dan kom je op ongeveer hetzelfde percentage eiwit uit.
Bij droogvoer wordt het gerekend in droge stof en in natvoer niet.
Voeg je dezelfde hoeveelheid water toe bij brokken als dat er in kvv zit dan kom je op ongeveer hetzelfde percentage eiwit uit.
- Angelique
- 5-sterren

Als ik een voer niet zou vertrouwen, om wat voor reden dan ook, dan had ik het gisteren voor het laatst gevoerd.
- **Marjolijn**
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Marjolein68"]
Ik zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt in mijn eerste stuk en wat Lizzy aanhaalde: ik zei dat het P gehalte lager is dan het Ca gehalte. Ik bedoelde juist andersom, dat bij enkele Naturissoorten het fosforgehalte hoger is dan het calciumgehalte. Sorry voor de verwarring.
Daarom beperk ik me voor de pup iig tot de Kip/Rund Compleet omdat daar wel de normale verhouding Ca/P inzit. De Kip Compleet heeft ook de goede verhouding, maar die had de DZaak niet op voorraad.
Een ander kvv proberen, tja ik ben net zo blij met de Naturis, veel vlees, mooi grof gemalen en natuurlijke calciumbron. En betaalbaar met drie grote eters :-[. (Op de Duck had Benno trouwens ook grote drollen).
Hij krijgt op 't moment ook drie verschillende soorten Naturis en 2x per dag wat Duck van Gido erbij.
't Liefst wil ik 't zelf weer gaan maken, maar we kunnen elk moment weg moeten (ons huis staat te huur en zodra er een huurder is, verhuizen we naar Frankrijk) en dan kan ik geen voorraden inslaan...
Zodra we in Frankrijk zijn ga ik direct over op de BARF :)
[/quote]
Je zegt blij te zijn met naturis, maar je hond doet het er niet goed op blijkt....dan lijkt mij dat je er niet blij mee moet zijn, toch? Ookal is het wel betaalbaar.
Als ik jou was zou ik zeker een ander kvv gaan proberen!
Ik zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt in mijn eerste stuk en wat Lizzy aanhaalde: ik zei dat het P gehalte lager is dan het Ca gehalte. Ik bedoelde juist andersom, dat bij enkele Naturissoorten het fosforgehalte hoger is dan het calciumgehalte. Sorry voor de verwarring.
Daarom beperk ik me voor de pup iig tot de Kip/Rund Compleet omdat daar wel de normale verhouding Ca/P inzit. De Kip Compleet heeft ook de goede verhouding, maar die had de DZaak niet op voorraad.
Een ander kvv proberen, tja ik ben net zo blij met de Naturis, veel vlees, mooi grof gemalen en natuurlijke calciumbron. En betaalbaar met drie grote eters :-[. (Op de Duck had Benno trouwens ook grote drollen).
Hij krijgt op 't moment ook drie verschillende soorten Naturis en 2x per dag wat Duck van Gido erbij.
't Liefst wil ik 't zelf weer gaan maken, maar we kunnen elk moment weg moeten (ons huis staat te huur en zodra er een huurder is, verhuizen we naar Frankrijk) en dan kan ik geen voorraden inslaan...
Zodra we in Frankrijk zijn ga ik direct over op de BARF :)
[/quote]
Je zegt blij te zijn met naturis, maar je hond doet het er niet goed op blijkt....dan lijkt mij dat je er niet blij mee moet zijn, toch? Ookal is het wel betaalbaar.
Als ik jou was zou ik zeker een ander kvv gaan proberen!
[quote="Marjolein68"]
[/quote]
Tuurlijk heb je je huiswerk gedaan en roep je niet wat! Ik twijfel daar niet aan.
Alleen als het om eiwit gaat, zit je appels en peren te vergelijken. In Naturis en Carnibest en andere KVV's is het eiwitgehalte namelijk 'zoals het is' gemeten en in brok is dat in droge stof. Deze twee zijn niet te vergelijken en derhalve is het eiwitgehalte van Naturis dus prima. En dat van Carnibest ook.
[/quote]
Tuurlijk heb je je huiswerk gedaan en roep je niet wat! Ik twijfel daar niet aan.
Alleen als het om eiwit gaat, zit je appels en peren te vergelijken. In Naturis en Carnibest en andere KVV's is het eiwitgehalte namelijk 'zoals het is' gemeten en in brok is dat in droge stof. Deze twee zijn niet te vergelijken en derhalve is het eiwitgehalte van Naturis dus prima. En dat van Carnibest ook.
-
annemendasha
Mijn pup nu 4 mnd, 11- 12 kg zit al zeker een week of 7-8 voornamenlijk op Naturis afgewisseld met deel CB, klein beetje Haaksbarf en sindskort Tinlo en steeds meer barfhapjes, is mijn eerste hond dus weinig ervaring met hoe ze eruit zou moeten zien en of ze het er echt goed op doet. Omdat ze als basis Naturis heeft vooral de eend en lam zit ik nu dus heel goed te kijken naar mijn hond... Vacht is echt super, zowel glans en textuur, geen roos maar op CB heeft ze dat wel. Ze is op Naturis idd. sneller aan de schrale kant zeker bij groeispurt periodes bij CB zet ze iets makkelijker aan heb ik het idee. Heeft momenteel veelste lange poten dus nu ook enigszins in de franse stand maar dat lijkt anatomisch noodgedwongen te zijn, hoop dat dat er weer eruit groeit.
Ik schrik wel beetje van opmerkingen dat er slechte ervaringen zijn met opgroeiende pups op Naturis, ik dacht goed bezig te zijn totdat de vriesruimte voldoende was voor compleet BARF
. Ik ga dus zekerheidshalve tijdje over op CB en Tinlo en opzoek naar de eventuele verschillen, mja met Tinlo ook geen ervaringen dus ook maar afwachten. Hmm en ga de vriezer bij me ouders in beslag nemen
, volgende week 1/3 BARF doen en vandaar uitbreiden want ik kan niet tegen de onzekerheid of het wel goed is voor me hond en BARF was uiteindelijk toch de bedoeling...
Ik schrik wel beetje van opmerkingen dat er slechte ervaringen zijn met opgroeiende pups op Naturis, ik dacht goed bezig te zijn totdat de vriesruimte voldoende was voor compleet BARF
Ik zou lekker Carnibest gaan voeren, of zelf samenstellen. Maar geen Naturis meer geven als je hier niet tevreden over bent. Ik krijg zaterdag mijn pup, deze gaat ik zeker het eerste jaar carnibest geven, bij dit merk het ik gewoon het beste gevoel 
-
Marjolein68
- 1-ster

- Contacteer:
Hmm, verwarrend hoor. Het zou idd best kunnen dat dat eiwitpercentage anders ligt. Maar dat zou dan betekenen dat het eiwit van de Kip/Rund veel te hoog is, die is nl 25%. ???
Ik wilde eerst ook voor Carnibest gaan, maar toen kwam ik Naturis tegen en dat is een euro per kg goedkoper. En aangezien we op dit moment een beetje op de centjes moeten letten en er hier ruim 2,5 kg per dag doorheen gaat, is dat een aantrekkelijk alternatief. Ik heb toen gegoogled op Naturis en kwam op zich positieve berichten tegen (voor volwassen honden dan wel.) Bovendien reageert Tiwa met heftige jeuk en uitslag op Carnibest en is het wat praktischer als ik de kvv voor de anderen ook kan combineren.
Benno z'n drollen zijn op het moment al wel kleiner aan het worden en ik voer hem nu per keer meer. Maar ik ga er wel meer voor voelen om de pup dan maar for the time being op Carnibest te zetten en Tiwa dan op Naturis te houden (gaat nog goed, nog geen jeuk/uitslag) en Gido op de Duck (heb nog een halve vriezer vol)/Naturis.
En nog harder duimen dat we gauw gaan verhuizen, dan kan ik 't lekker weer zelf gaan maken
Ik wilde eerst ook voor Carnibest gaan, maar toen kwam ik Naturis tegen en dat is een euro per kg goedkoper. En aangezien we op dit moment een beetje op de centjes moeten letten en er hier ruim 2,5 kg per dag doorheen gaat, is dat een aantrekkelijk alternatief. Ik heb toen gegoogled op Naturis en kwam op zich positieve berichten tegen (voor volwassen honden dan wel.) Bovendien reageert Tiwa met heftige jeuk en uitslag op Carnibest en is het wat praktischer als ik de kvv voor de anderen ook kan combineren.
Benno z'n drollen zijn op het moment al wel kleiner aan het worden en ik voer hem nu per keer meer. Maar ik ga er wel meer voor voelen om de pup dan maar for the time being op Carnibest te zetten en Tiwa dan op Naturis te houden (gaat nog goed, nog geen jeuk/uitslag) en Gido op de Duck (heb nog een halve vriezer vol)/Naturis.
En nog harder duimen dat we gauw gaan verhuizen, dan kan ik 't lekker weer zelf gaan maken
-
mysmoothcollies
- 4-sterren

Hoi, Is CB niet al veel langer op de markt dan Naturis? M.i is het dan wel logisch dat er minder of geen ervaringen zijn voor pups en/of de langere termijn. Volgens mij zicht het niets over de kwaliteit, anders mischien Naturis.be zelf eens vragen naar een lijst met fokkers ofzo die hun pups afspenen hierop. Maar goed verder zou ik gewoon lekker afwisselen qua merk en vleessoorten, lekker visje tussendoor etc. Suc6
-
djipys haus
- 1-ster

Ik heb mijn laatste nest (duitse herders) afgespeend op naturis. In eerste instamtie ben ik begonnen met de pup versie. Maar toen ze een week of 5 a 6 waren heb ik de gewone volwassen versies genomen. Naar welke versie kijk ik nooit. Ik pak wat er voor het pakken ligt.
Ik vind de puppen er goed uit zien, ze glanzen als een gek en ze groeide als kool op naturis. Ik heb er dus prima ercvaring mee.
Nu zijn de puppen 4,5 maand en zien er nog steeds goed uit. Ze krijgen alleen niet meer enkel naturis, maar krijgen er ook brok bij (ja sorry ik voer ook af en toe nog brok). Het teefje is nog steeds heel mooi op gewicht. Het reutje mag wat dikker zijn. Maar ik moet er dan wel weer bij vertellen dat het reutje enorm groot is.
Ik ben er dus prima over tevreden en een volgens nest speen ik weer af op naturis.
Ik vind de puppen er goed uit zien, ze glanzen als een gek en ze groeide als kool op naturis. Ik heb er dus prima ercvaring mee.
Nu zijn de puppen 4,5 maand en zien er nog steeds goed uit. Ze krijgen alleen niet meer enkel naturis, maar krijgen er ook brok bij (ja sorry ik voer ook af en toe nog brok). Het teefje is nog steeds heel mooi op gewicht. Het reutje mag wat dikker zijn. Maar ik moet er dan wel weer bij vertellen dat het reutje enorm groot is.
Ik ben er dus prima over tevreden en een volgens nest speen ik weer af op naturis.
Hier ook een pup opgegroeid op naturis en zeker niet meer dan 600 gram per dag gehad.
Hummeltje is een prachtige hond van 32 kilo en nu een jaar oud.
Ben sinds kort wel lekker gaan barfen maar niet omdat ik ontevreden wat over naturis.
En nee ik heb geen aandelen
Hummeltje is een prachtige hond van 32 kilo en nu een jaar oud.
Ben sinds kort wel lekker gaan barfen maar niet omdat ik ontevreden wat over naturis.
En nee ik heb geen aandelen
-
Marjolein68
- 1-ster

- Contacteer:
Oh gelukkig, ook nog een paar positieve berichten 
-
Marjolein68
- 1-ster

- Contacteer:
Na de verschillende reacties heb ik bedacht om toch maar eens een andere soort te proberen. Ook omdat Benno (idd) ineens veel meer drinkt en ik van verschillende mensen heb gelezen dat hun hond op Naturis meer is gaan drinken.
Ik heb net een voorraad Shaweca ingeslagen, ben benieuwd!!
Ik heb net een voorraad Shaweca ingeslagen, ben benieuwd!!