Scaliborband?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Scaliborband?

lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

Lil schreef: Boris is heel erg overgevoelig en hij draagt al een jaar of 4 het 's zomers een scaliborband, gaat prima! Cayley heeft hem nu ook om en zij ondervindt er ook geen last van.

De yorkkruising van mijn vader daarentegen.... is nu 1 jaar en woont ook in een tekenluilekkerland, maar nadat ik haar bandje had omgedaan werd ze 4 uur later ziek. Heel ziek, haar kopje draaide weg, neurlogische uitvalsverschijnselen als door de poten zakken, met kop slaan. Mijn vader legde gelukkig het verband met de scaliborband en nadat deze af was gedaan was het binnen een halve dag over.

Dus dat zijn zo ongeveer de 2 uitersten die ik ken.

sow , das een heftige reactie op de scaliborband .....
Lil

Bericht door Lil »

lauraV schreef:
sow , das een heftige reactie op de scaliborband .....
heeft mij inderdaad ook aan het denken gezet ;) :-\
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Lil schreef: Boris is heel erg overgevoelig en hij draagt al een jaar of 4 het 's zomers een scaliborband, gaat prima! Cayley heeft hem nu ook om en zij ondervindt er ook geen last van.

De yorkkruising van mijn vader daarentegen.... is nu 1 jaar en woont ook in een tekenluilekkerland, maar nadat ik haar bandje had omgedaan werd ze 4 uur later ziek. Heel ziek, haar kopje draaide weg, neurlogische uitvalsverschijnselen als door de poten zakken, met kop slaan. Mijn vader legde gelukkig het verband met de scaliborband en nadat deze af was gedaan was het binnen een halve dag over.

Dus dat zijn zo ongeveer de 2 uitersten die ik ken.
Wat een nare ervaring! Gelukkig dat je vader meteen het verband legde en de band af heeft gedaan.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

ik gebruik al jaren saclibor naar tevredenheid, daarvoor gebruikten ik defendog, dat is prima, werkt uitstekend, alleen het inspuiten van een hond met flinke vacht en dan het drooglopen er van, Bess en Dot kwijlden gruwelijk bij het inspuiten, maar eenmaal goed droog is het een prima middel, voordeel, defendog werkt ook tegen vlooien, scalibor niet ;) aangezien ik geen vlo probleem heb maar wel een teken magneet, gebruik ik toch liever de scalibor, werkt prima 6 maanden lang, defendog moet je volgens mij wel eens herhalen na een maand of twee :-\
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Hoe lang zou er tussen de prac-tic druppels en 't gebruik van de scaliborband mogen zitten?
Bianca
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Bianca »

Defendog is inderdaad ff lastig aanbrengen: opspuiten en inwrijven. Maar met mijn kortharige spikkels is dat niet zo'n probleem..... :)En tja, inderdaad regelmatig herhalen.
Lil

Bericht door Lil »

conleeuw schreef: ik gebruik al jaren saclibor naar tevredenheid, daarvoor gebruikten ik defendog, dat is prima, werkt uitstekend, alleen het inspuiten van een hond met flinke vacht en dan het drooglopen er van, Bess en Dot kwijlden gruwelijk bij het inspuiten, maar eenmaal goed droog is het een prima middel, voordeel, defendog werkt ook tegen vlooien, scalibor niet ;) aangezien ik geen vlo probleem heb maar wel een teken magneet, gebruik ik toch liever de scalibor, werkt prima 6 maanden lang, defendog moet je volgens mij wel eens herhalen na een maand of twee :-\
dat is niet waar! Scalibor helpt ook ongeveer 2 maanden tegen vlooien. Alleen het middel is hier niet geregistreerd/toegelaten voor vlooien.
Hier zijn al eerder topics over geweest meen ik, maar het helpt (weliswaar geen 6 maanden) ook tegen vlooien. Ik heb via mijn toenmalige da contact gehad met de fabrikant, omdat het voor Boris te heftig is én scalibor én een ander middel tegen vlooien en daar kregen we ook te horen dat het wel degelijk tegen vlooien hielp.
Marinus
1-ster
1-ster

Bericht door Marinus »

Hier ook veel teken na boswandelingen maar ook in grasvelden die weinig gemaait worden. Gelukkig heb ik een witte hond en zijn ze dus redelijk zichtbaar. Heb nu voor het 2e jaar een scaliborband bij hem omgedaan en het werkt super! Nooit niks meer gezien. Voor andere honden geen gevaar. Hij zit diep verscholen in zijn ondervacht en meestal onder zijn gewone halsband. Ik zou het lekker proberen!
Suc6 ermee.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Zowel defendog als scalibor bevatten pyretroiden, die een matige werking hebben tegen vlooien. Als je echt een plaag hebt, zou ik iets anders bijgeven.
lindaw
2-sterren
2-sterren

Bericht door lindaw »

Wij hebben ook al van alles geprobeerd. Mijn ervaring is dat de Scalibor tot nog toe het beste werkt van allemaal.
Pulvex en Defendog kregen onze jongens echt rare verschijnselen van. Kwijlen, lusteloos, trillen en noem maar op.
Dit geeft ik ze dus echt nooit weer. Frontline werkt hier gewoon voor geen meter en prac-tic ook niet.
Als ze heel erg speelden dat doe ik de band even af, zo ook met zwemmen en loslopen.
Want dan vind ik het eng dat ze een band om hebben, ze zullen maar ergens achter blijven haken......
Maar goed voor ons dus scalibor.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik moet zeggen dat we nu twijfelen over de scalibor band.

Kaio is zo sloom dit jaar. Klopt het is wat warmer. Maar toch heeft hij er veel last van. Hij gaat tijdens wandelingen echt liggen. Zo warm is het nou ook weer niet en zo oud is ie ook nog niet.
Opeens herinnerden we dat hij enkele weken terug de band even niet aan had en toen er geen last van had. (kan toeval zijn)
Zeker weten doen we nog niet. Maar dus weer de band afgedaan om te kijken. Vandaag alweer een vogeltje gevangen :-X

Ik kom er nog op terug of dat er veranderingen zijn.

In de bijsluiter staat
In zeer zeldzame gevallen zijn neurologische verschijnselen zoals trillen en sloomheid gemeld
(maar ook:In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat teken zich toch vasthechten ondanks het dragen van de band. en dat was bij ons echt niet zeldzaam hoor, wel minder als zonder band)
Dus ik weet niet wat zeer zeldzaam betekent ???
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Wij hebben de band bij Mila ook af gedaan. Raar maar waar..sindsdien heeft ze allerlei rare klachten. Timo heeft echter nergens last van maar Mila krijgt hem niet meer om.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Met de band had ik ook nog wel teken die zich vasthechten. En na een week of drie had ik hier drie honden met een band, en teken (wel minder als ervoor) en hele kapotte kelen. Ik heb nu 2 van de 5 pulvex gegeven, op het moment hebben ze nu alle 5 veel minder teken. Dus of de kleine beer en theemuts nu minder teken hebben door de pulvex of doordat er minder zijn?
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

vanmorgen loeka de scaliborband omgedaan , ze heeft gelukkig nog niet met krabben gereageer ..wat ze met andere middeltjes wel doet  :)
ff afwachten dus....
Lefki&Amy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lefki&Amy »

Hier slechte ervaringen met de scaliborband.
Toen Yuki em net om had, bleef hij teken houden, dus de da gebeld en zij adviseerde om hem strakker te doen, zodat er nog net 2 vingers tussen konden. Dus dat gedaan. Een week later zag ik em aan de band krabben en zag ineens iets roods, dus ik kijken....bleek zijn huid onder de band helemaal kapot te zijn.
De band is opgestuurd naar de fabrikant (dat wilde de da graag)...nooit meer iets van gehoord. Ook nooit meer zo'n band gekocht.

Hij krijgt nu chemo tegen de teken ;) :-[

Plaats reactie