Snoepen uit de natuur...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Snoepen uit de natuur...

Daisy&Kelsy
1-ster
1-ster

Bericht door Daisy&Kelsy »

Daisy en Kelsy zijn net grasmaaiers elk plukje gras willen ze hebben ze eten ook veel poep van onze eigen paarden, verder zijn ze ook verzot op de kattendrollen, maar ze braken gelukkig nooit ik denk toch dat ze dat dan nodig hebben op een of andere manier.
Maar goed om te weten dat die van mij niet de enige zijn met deze (afwijking) ;)
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Dat doen die van mij regelmatig.  ;D Vermolmd schors in de herfst, bramen in het bos, bessen, frambozen, aardbeien en topinamboer uit de tuin, jong gras in het voorjaar, dennenappels (pijnboomzaden!), sappigge wortels van bepaalde planten worden in het voorjaar opgegraven, regenwurmen, muizen, konijnenkeutels en eendenpoep, jonge eikels, zoete nectardruppels van bloemen, ook vliegen worden gevangen en smakelijk opgepeuzeld, van het strand schelpdieren, kelp, sepia van de inktvis, krabbetjes.
Laatst gewijzigd door Aquillo op do 20 mei 2010, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

vanaalst schreef: ja, ik weet het, maar heb het idee dat ie het gewoon lekker vindt anders zou die iedere dag en iedere keer dat ie buiten komt buikpijn oid hebben.......
brandnetel werkt reinigend op het bloed en bevat heel veel mineralen... en ik las net in mijn mega kruidenboek dat het in de diergeneeskunde ook wel eens ingezet wordt/werd tegen wormen (maar kon er niet helemaal uithalen of dat nou alleen bij runderen en paarden was of in het algemeen...)
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Oh, en 't is dan wel geen hond, maar ik heb berlioz er vorig jaar vaak op betrapt van de lieve-vrouwe-bedstro te knagen  ::)
Sella

Bericht door Sella »

Oh maar poezels liggen bij mij altijd heel graag daarin te rollebollen. Nog liever dan in kattengras maffe beesten die katten ;D
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

en dat zijn het! Simba ging ooit een keer bijna mijn net gezette gloeiend hete pepermunt thee uit mijn glas drinken  :o
toen heb ik maar wat in een schaaltje gedaan, dat laten afkoelen en het hem gegeven (hij had toen ook wel last van zijn maag, dus eigenlijk is het gewoon een slimme kat!)
Sella

Bericht door Sella »

Grappig is dat hé dat zelf aangeven wat nodig is.
Diego kon op het moestuin complex zo staan bedelen en zeuren, bleek dat hij zin had in een peer.
Toen was hij een maand of 6 en had nog nooit een peer gehad.
Hij kreeg er een van die meneer en het was over. Hij snoeit vooral de goudsebloem en paardebloem.
Vorige hond kon dat ook zo goed, die groef de bietjes ect op >:(
Die hebben we vast moeten leggen, wij kwamen anders niet aan een oogstje toe.

Maar de katten waren echt altijd heel hautain als ze iets gingen uitzoeken om in te rollen en dan gewoon een snollebol zijn en liggen rollen in alle standen ;D
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

:o

Is de mijne dan wel een hond?????

Ik hoor mijn broers ook van deze verhalen, de onze eet met moeite z'n voer en likt witte zand tussen de stenen uit als hij zich niet zo lekker voelt. In de tuin snuffelt hij wel wat rond maar ligt liever binnen.

Wel kan hij minutenlang liggen likken aan de metalen verstelschroef van de tafelpoot en als hij 't echt heeft ook aan de niet geschilderde metalen schroeven van m'n strijkplank (maar dat doet hij alleen in periodes dat hij blijkbaar geen last heeft van maag of darmen. :-\
Sella

Bericht door Sella »

Metaal langdurig  likken is meestal een teken van oncomfortabel zijn in welke vorm dan ook.

Niet iedere hond doet dat hoor snoepen uit de natuur.
Maar als hij zo moeilijk eet, heeft hij dan wel honger? Geef je niet te grote porties dat hij tevol zit?
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

Behalve gras (de lange sprieten) eet Nelson soms braamblaadjes. Thee hiervan schijnt tegen diarree te helpen, dus misschien dat hij dan last van z'n buik heeft. Als pup at Zingaro bramen, maar dat doet hij niet meer. Ze eten ook aarde op bepaalde plekken (onder een dode boom). Maar ook dit soms weken achter elkaar en dan maanden niet. Nelson knauwt ook diverse boompjes kappot, maar volgens mij eet hij dit niet op, dit is gewoon lekker slopen volgens mij.
Zowel de druif als de doornsloze braam verliezen elke tak zodra deze wat lang dreigt te worden.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Sella schreef: Metaal langdurig  likken is meestal een teken van oncomfortabel zijn in welke vorm dan ook.

Niet iedere hond doet dat hoor snoepen uit de natuur.
Maar als hij zo moeilijk eet, heeft hij dan wel honger? Geef je niet te grote porties dat hij tevol zit?
Hij is van begin af een slechte eter met heel wat maag en darmproblemen, weegt net geen 3kg en krijgt 20a25gr, 25a30gr,35a40gr kvv per dag 's morgens eet hij echt niet meer en 's avond een hele grote hoeveelheid lukt ook niet. Daarom eet hij 3x per dag.
Dat likken doet hij vanaf dag 1 dat hij hier is, 't was toen een grappig zicht, zo'n pupje van 850gr dat lag te likken aan de tafelpoot. Eerst dachten we aan een zeepsmaak van 't poetsen maar toen hij ook aan de strijkplank begon hebben we z'n bloed laten controleren en dat was OK. Nu doet hij 't voornamelijk in de periodes dat we geen problemen met maag en darmen zien. Wij dachten daarom aan "aandacht vragen". :-\
Sella

Bericht door Sella »

ik zou eens proberen met 2 keer 20 gram hoe het gaat.
Het is kan ook wie is degene met de sterkste wil zijn.

Ik heb een hond die heel gevoelig is op zijn pancreas. Hij moet dus eten omdat hij anders weer in de cirkel diaree buikpijn en niet eten spugen buikpijn ect.
Nu met de vliegen wil ik weer in de avond gaan voeren en is hij dus aan het weigeren in de avond te eten.
Ik geef hem nu dus vanochtend een slok kefir om wat in zijn systeem te krijgen en dan vanavond weer een nieuwe kans.
Ze weten haarfijn of je je zorgen maakt en profiteren daar ook van.
dan moet je hard zijn voor hun eigen bestwil ook al druist het tegen je gevoel in.

En goede bloeduitslagen wil niet betekenen dat er iets sluimert.
Maar het kan ook een hormoon losmaken het likken aan iets. wees blij dat hij dat niet op zijn poot is gaan doen. Daar krijg je een nare wondjes van >:(
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Sella schreef: ik zou eens proberen met 2 keer 20 gram hoe het gaat.
Het is kan ook wie is degene met de sterkste wil zijn.

Ik heb een hond die heel gevoelig is op zijn pancreas. Hij moet dus eten omdat hij anders weer in de cirkel diaree buikpijn en niet eten spugen buikpijn ect.
Nu met de vliegen wil ik weer in de avond gaan voeren en is hij dus aan het weigeren in de avond te eten.
Ik geef hem nu dus vanochtend een slok kefir om wat in zijn systeem te krijgen en dan vanavond weer een nieuwe kans.
Ze weten haarfijn of je je zorgen maakt en profiteren daar ook van.
dan moet je hard zijn voor hun eigen bestwil ook al druist het tegen je gevoel in.

En goede bloeduitslagen wil niet betekenen dat er iets sluimert.
Maar het kan ook een hormoon losmaken het likken aan iets. wees blij dat hij dat niet op zijn poot is gaan doen. Daar krijg je een nare wondjes van >:(
Met deze hoeveelheden gaat 't goed, hij eet z'n bakje elke keer in enkele happen leeg en hij blijft een beetje op gewicht. 't Bakje blijft nooit staan, wil hij niet eten (dat gebeurt nu alleen nog af en toe als er hem weer 's iets niet goed bekomen is, of hij heeft nog 's een keer om een tot nu toe nog onverklaarbare reden diarree) gaat 't na een halfuurtje weg.
Sella

Bericht door Sella »

Wat voor een soort hond herberg jij in huis Inni?

Plaats reactie