Anaalklieren steeds verstopt
Moderator: Lizzy
Anaalklieren steeds verstopt
Hallo,
Is er iemand die ervaring heeft met verstopte anaalklieren. Onze Sieta heeft toch wel vrij regelmatig last van verstopte anaalklieren en moeten nu regelmatig naar de da om deze te laten leeg maken. Volgens de da moet ik over op ander voer.. Hals starrig eigenwijs, want vers vlees blijft in mijn ogen toch wel het beste.
Ik heb zitten google en gevonden anaalenzym en digestpoeder heeft iemand hier ervaring mee? of heeft iemand nog andere tips of aanwijzingen voor mij??
groet Henriette
Is er iemand die ervaring heeft met verstopte anaalklieren. Onze Sieta heeft toch wel vrij regelmatig last van verstopte anaalklieren en moeten nu regelmatig naar de da om deze te laten leeg maken. Volgens de da moet ik over op ander voer.. Hals starrig eigenwijs, want vers vlees blijft in mijn ogen toch wel het beste.
Ik heb zitten google en gevonden anaalenzym en digestpoeder heeft iemand hier ervaring mee? of heeft iemand nog andere tips of aanwijzingen voor mij??
groet Henriette
- choopy
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Anaalklieren steeds verstopt
De DA je laten leren hoe je ze zelf kan legen??
Verder heb ik geen ervaring met de dingen die je noemde.
Darky en Djilly hebben er ook weleens last van, maar ik knijp ze zelf uit.
Niet zo;n fris klusje, maar hondje weer blij als het gebeurd is. Zal bij Darky zo'n 3x per jaar zijn, Djilly zo'n elke 6-8 weken
Verder heb ik geen ervaring met de dingen die je noemde.
Darky en Djilly hebben er ook weleens last van, maar ik knijp ze zelf uit.
Niet zo;n fris klusje, maar hondje weer blij als het gebeurd is. Zal bij Darky zo'n 3x per jaar zijn, Djilly zo'n elke 6-8 weken
-
Sella
Van de huisdierendokter anaalenzym gebruikt en na jaren is het nu goed met zijn anaalklieren. Ik wilde dat ik het een jaar of 4 terug al had gevonden.
Ik heb geen aandelen.(helaas)
Ik heb geen aandelen.(helaas)
Hoe vaak moet je anaalenzym geven, elke dag?
-
Sella
Je begint met 2 keer daags ik dacht 7 dagen en dan een onderhoud van 1 keer een lagere dosis voor 3 maanden en als het goed is dan ben je stabiel.
Ik ben wel heel benieuwd naar dat anaalenzym. Maxi heeft nogal eens last van haar anaalklieren.
Wat doet het precies? Als ik lees wat de bestanddelen zijn denk ik dat het alleen de ontlasting vaster maakt. Dat hoeft bij Maxi nou eigenlijk niet. Of moet je daarvoor die digestpoeder gebruiken? Kan het ook zonder die poeder gebruikt worden?
Wat doet het precies? Als ik lees wat de bestanddelen zijn denk ik dat het alleen de ontlasting vaster maakt. Dat hoeft bij Maxi nou eigenlijk niet. Of moet je daarvoor die digestpoeder gebruiken? Kan het ook zonder die poeder gebruikt worden?
-
Sella
Moet je even op de site van de huisdierendokter kijken.
Het zijn tabletten.
Nee hoor hier was er te vaste ontlasting die normaler werdt.
Het zijn tabletten.
Je gebruikte het zonder die digestpoeder? Wat waren precies de klachten bij jouw hond?Sella schreef: Moet je even op de site van de huisdierendokter kijken.
Het zijn tabletten.
-
Sella
Bijna peri anaalfistel maar al jaren lopen te kwatten.
Nu was het dusdanig genezen en kwam er ook anaaltroep uit zijn klieren ipv op te hopen.
Nu met wat extra hulp tijdens zijn rug operatie is het helemaal genezen, een mooi klein anusopeningetje ipv een gapend gezwollen grot.
Ik heb geen digestpoeder gegeven, mijn hond heeft epi(pancreas) en gebruikt al verteringspillen om de boel vast te houden.
Nu was het dusdanig genezen en kwam er ook anaaltroep uit zijn klieren ipv op te hopen.
Nu met wat extra hulp tijdens zijn rug operatie is het helemaal genezen, een mooi klein anusopeningetje ipv een gapend gezwollen grot.
Ik heb geen digestpoeder gegeven, mijn hond heeft epi(pancreas) en gebruikt al verteringspillen om de boel vast te houden.