Kippennekken drogen: hoe verwijderen jullie het vet?
Moderator: Lizzy
Re: Kippennekken drogen: hoe verwijderen jullie het vet?
Ik haal alleen 't vel er af, 't zit al los en kan heel makkelijk van de nek getrokken worden.
Aleen als ik echt vet zie, dan knip ik dat er af, maar er zit bijna nooit geen vet aan...
Dan knip ik de nek is schijfjes van 1-1.5 cm en laat ze plat, op de geknipte kant drogen,ik droog de kip filet en de nek meestal tegelijk op verschillende roosters of vul de lege plekjes tussen de filet met de stukjes nek,
en laat het ook 8-10 uur drogen. Ik bewaar ik alles in plastic zak in de koelkast.
Als je de kleine stukjes te klein vind, dan kan je ook de hele nek in de lengte doorknippen, dat droogd dan ook vlugger.
Aleen als ik echt vet zie, dan knip ik dat er af, maar er zit bijna nooit geen vet aan...
Dan knip ik de nek is schijfjes van 1-1.5 cm en laat ze plat, op de geknipte kant drogen,ik droog de kip filet en de nek meestal tegelijk op verschillende roosters of vul de lege plekjes tussen de filet met de stukjes nek,
en laat het ook 8-10 uur drogen. Ik bewaar ik alles in plastic zak in de koelkast.
Als je de kleine stukjes te klein vind, dan kan je ook de hele nek in de lengte doorknippen, dat droogd dan ook vlugger.
Inderdaad een uurtje of 8/9. Je kunt zien of ze echt door en door droog zijn als je er eentje doorbreekt: de binnenkant moet dan een beetje bros zijn.Pammetje schreef: Hoe lang moeten hele kippennekken in de droger willen ze goed gedroogd zijn?
Ik moet erbij zeggen dat Milik de strotjes die minder lang gedroogd zijn,het lekkerst vind
Dat vel zit er hier meestal niet aan: je bedoelt zo'n dun vliesje met dikke flubbers vet eraan? Maar er zit wel altijd een klein "flubbertje"in de kromming van de nek, die haalde ik er ook altijd af,maar krijg langzamerhand het idee dat ik TE precies werk: de volgende lading gaat gewoon op de droger202Spots schreef: Ik haal alleen 't vel er af, 't zit al los en kan heel makkelijk van de nek getrokken worden.
Aleen als ik echt vet zie, dan knip ik dat er af, maar er zit bijna nooit geen vet aan...Dan knip ik de nek is schijfjes van 1-1.5 cm en laat ze plat, op de geknipte kant drogen,ik droog de kip filet en de nek meestal tegelijk op verschillende roosters of vul de lege plekjes tussen de filet met de stukjes nek,
ach door dat precieze werk ben je wat langer bezig , maar blijft t wel langer goed 
zelf ben ik er ook heeel precies in
zelf ben ik er ook heeel precies in
Ach, je moet wat met je barfverslaving merk iklauraV schreef: ach door dat precieze werk ben je wat langer bezig , maar blijft t wel langer goed
zelf ben ik er ook heeel precies in![]()
Hier heeft de nek nog 't "kippenvel" eromheen zitten*milik* schreef: Dat vel zit er hier meestal niet aan: je bedoelt zo'n dun vliesje met dikke flubbers vet eraan? Maar er zit wel altijd een klein "flubbertje"in de kromming van de nek, die haalde ik er ook altijd af,maar krijg langzamerhand het idee dat ik TE precies werk: de volgende lading gaat gewoon op de droger![]()

en zo ziet het de nek er uit zonder 't vel, ik zou de nek dan gewoon per werveltje afknippen
dat streepje vet zou je er eventueel nog af kunnen knippen

*** Deze foto was gemaakt om de bot/vlees verhouding van de nek te maken,
maar wanneer je nekken gaat drogen dat laat je natuurlijk het vlees op de nek zitten
en snijd/knip je de hele nek bij de werveltjes door (links op de foto)
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 26 mei 2010, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
BubbaBling
- 5-sterren

Ik snij het gewoon weg... en dan snij ik de kippennek in door het bot en breek het dan wat door de helft (blijft wel 1 geheel) en dan droog ik het.
Laatst gewijzigd door BubbaBling op wo 26 mei 2010, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb ze 1x van Carnibest gehad. Per 500 gr. €0,90 Daar zat niet veel vet op maar ja, je betaalt het dus ook.
Duidelijke foto's! Ik krijg ze hier zonder vel, ik bedoel inderdaad dat witte streepje op de eerste foto van die drie op een rijtje202Spots schreef: Hier heeft de nek nog 't "kippenvel" eromheen zitten
en zo ziet het de nek er uit zonder 't vel, ik zou de nek dan gewoon per werveltje afknippen
dat streepje vet zou je er eventueel nog af kunnen knippen
*** Deze foto was gemaakt om de bot/vlees verhouding van de nek te maken,
maar wanneer je nekken gaat drogen dat laat je natuurlijk het vlees op de nek zitten
en snijd/knip je de hele nek bij de werveltjes door (links op de foto)
owww dory, ik vind die foto´s zooooo leuk hhihi... prachtig!
Ja,ze zijn heel mooi
, daarnaast ook heel verhelderend! Weet nog dat er ik 2 jaar geleden toen ik pas begon,er een heleboel heb bestudeerd
(in de bibliotheek geloof ik?) en er veel aan heb gehad
(in de bibliotheek geloof ik?) en er veel aan heb gehad
deez wel is gezien? 8)Deesje schreef: owww dory, ik vind die foto´s zooooo leuk hhihi... prachtig!
http://s541.photobucket.com/albums/gg39 ... =slideshow