BARF in de nieuwbouw? En waarom varieren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: BARF in de nieuwbouw? En waarom varieren?

anneliesdj
3-sterren
3-sterren

Bericht door anneliesdj »

Dat was ook mijn gedachte, hij krijgt dus nu 3 bakjes van 400 gram ineens in zijn voerbak maar het is nog schrokkeschrok.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als hij eens iets met bot krijgt.
Ik ga morgen eens vragen bij de visboer wat hij me kan bezorgen, misschien beter om het daarover in het andere topic over te hebben?
Rimanda
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rimanda »

Denk er wel aan dat je de eerste paar keren als je iets met bot geeft het wel even vast houd..
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

kvv is natuurlijk hap slik weg...

Ik heb nooit wat vastgehouden voor de één. Wel voor de ander, maar ja dat is dan ook mien miep.

Als er al vleessap hier blijft liggen dan knal ik er een emmer water over en t probleem is opgelost. Bij warm weer voer ik later op de avond als t iets koeler is.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Gewoon lekker buiten eten geven... Doe ik ook, en als de buren het niet willen zien, moeten ze niet in mijn tuin kijken...
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

;D ;D
hier nog een rauwvoerder in een druk bezet straatje met aan alle kanten buren die zo op mijn tuin kijken. Maar geen probleem van maken.
Hier gaan de koppen en pensen gewoon naar buiten voor de honden hoor.
Mijn buren houden ook geen rekening met mij m.b.t krijsende kids e.d
En die variatie, tja ik vind het wel belangrijk, en varieer dan ook zoveel mogelijk tenminste wat binnen mijn macht, en ....portemonnee ligt!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

het is geven en nemen in een woonwijk ,als mijn buren bbq-en en de wind waait mijn kant op ben ik ook niet zo blij , maar ach dat moet ook kunnen
en hier staan ze ook altijd buiten te knagen ,en denk maar niet dat er ook maar iets blijft liggen  ;D na het ""diner "" volgt er altijd een inspectie of alles echt wel op is gegaan
als je even eenmaal per week flink spuit met de tuinslang is er niets aan de hand hoor , en anders zijn er ook altijd nog de vogeltjes die de restjes opruimen  ;D
wat de variatie betreft kopen wat je krijgen kan
Adrie.k
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Adrie.k »

*Monique schreef: Mijn buren houden ook geen rekening met mij m.b.t krijsende kids e.d
Da's goeie  ;D ;D
We hebben zelf ook geen kinderen maar worden echt onderste boven gehaald van krijsende kinderen pffff.

We wonen in  3 onder 1 kap op de hoek in redelijk drukke straat. Onze tuin kunnen mensen vanuit looppad inkijken, schutting staat laag (150m). Verder boeit me niet wat de buren ervan vinden als ze wat in onze tuin ziet kluiven van onze honden. Jammer genoeg zijn ze bang voor honden. Hier wonen in onze wijk 50% nederlander en 50% buitenlander.  Onze 3 honden eten gewoon in huis, wanneer er grote bot te kluiven is als tussendoor gaan ze liever het tuin in ivm grip op de vloer.
In het begin varrierde onze voeding van ca 4 vleessoorten, nu verwen ik ze nu op 9 soorten vlees en 2 soorten vis  :yeah:
Ik barf sinds februari dit jaar, ben gelijk heel erg verslaafd aan. Zoek steeds hier en daar lekkernij met gunstige prijs voor mijn doggies  ;), ze vreten ook heel wat per dag, 3500 gram gaat iedere dag de deur uit  :D

Groetjes Adrie
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Adrie.k schreef: Da's goeie  ;D ;D
We hebben zelf ook geen kinderen maar worden echt onderste boven gehaald van krijsende kinderen pffff.
Sorry Adrie maar hier moest ik toch even hard om lachen :D Ik kan toch niet geloven dat jij last hebt van krijsende kinderen :P (niet rot bedoeld hoor ;) ) heerlijk om dit zo te lezen, lekker nuchter en bijna echt :D ;D

OT: ik ga er echt niet bij nadenken of mijn buren het misschien minder leuk vinden als ze mijn honden een lamskop zien verslinden. Zij houden ook plantjes die ik vind stinken ::)

Schrokken is hier gestopt sinds ze barfen. Een 2kg vlees krijg je echt wel in een grote voerbak (waarom een hond van 70kg 2kg vlees geven? Mijn berekening zegt +/- 1,5kg voer). Vleesbotten onderin en orgaan en/of spiervlees er op.
Vleesvocht word opgedronken door de honden of verdwijnt in de afvoer en er komen echt geen pooltjes met bloed naast de voerbak te liggen hoor. ;)

Je kunt bij bijv blokker van die curver bakken kopen, daar het vlees inleggen als je het wilt ontdooien, er uit halen en het vleesvocht afgieten (of aan de hond geven) en de bak schoon spoelen.

Ik ga geen rekening houden met mijn buren, zij hebben ook wel eens plantjes staan die ik vies vind ruiken ::) Als ze niet willen zien hoe mijn honden genieten van een konijnenschouder, lamskop of een stuk pens...moeten ze niet zo nieuwsgierig mijn tuin in kijken ;)
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

In het verleden ging ik veel camperen met de honden, en moet eerlijk zeggen dat ik er dan wel rekening mee probeer te houden. Ik ging al nooit naar de grote (animatie) campings maar zocht vaak de wat kleinere (boeren)campings op. Veel ruimte om de tent heen waar ik de honden ook normaal hun eten kon geven.
Tot voor 3 jaar terug, we gingen naar Zweden en ik dacht een leuke, kleine camping gevonden te hebben. Niets was minder waar en we kwamen op een camping terecht waar het echt "scheerlijntje-scheerlijntje" was :-[. Omdat we nog niet aanbetaald hadden, hebben we overwogen om verder te gaan kijken, maar het was al wat later in de middag, lange reis achter de boeg en besloten toch maar om te blijven (ook al was het maar voor een paar dagen.
De honden hadden de dag ervoor weinig te eten gehad i.v.m de reis en ik had dus lamskoppen op het menu staan zodat ze lekker wat te knagen hadden bij aankomst  :-X..........oeps 8).
En toen werden we dus van alles kanten bekeken en kregen ook commentaar. tja.......... :-\
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Wij kamperen ook en dan krijgen ze gewoon voor onze voortent te eten...Als ze t niet willen zien kijken ze de andere kant maar op.
Ok wij voeren dan geen koppen, maar een blote kip levert soms ook vreemde blikken op  ;D
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Hier eten ze alles binnen. Het balkon is gewoon te klein en helaas, geen tuin. Wanneer ik een tuin heb zou ik het ze zeker gewoon in de tuin geven. Je hoeft geen verantwoording af te leggen aan je buren wat jij in jouw tuin doet en andersom ook niet. De stank zal ook meevallen aangezien de pens snel weg is.  :biggrin2:
Adrie.k
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Adrie.k »

Jol schreef: Sorry Adrie maar hier moest ik toch even hard om lachen :D Ik kan toch niet geloven dat jij last hebt van krijsende kinderen :P (niet rot bedoeld hoor ;) ) heerlijk om dit zo te lezen, lekker nuchter en bijna echt :D ;D
Jol toch, ik heb dan wel 70% gehoor verlies. Maar hoor het nog gelukkig wel goed met gehoorapparaat, kinderen schreeuwen en krijsen echt heel hard wanneer ze buiten zijn. Onze honden vinden dat leuk en gaat steeds achteraan en desnoods mee blaffen. Uiteindelijk na geblaf gaan ze gillend weg  ;D ;D

GRoetjes Adrie
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Mijn honden krijgen ook regelmatig grotere stukken, dus ik voer ze nu uit afwasteiltjes.
Kost geen drol bij de Action en past een heleboel in !
Omdat ik niet wil dat ze door de hele tuin gaan slepen heb ik ze aan een riem ligen te eten (lees gewoon een stukje touw) zodat ze in de hoek blijven. Als het erg vies is gooi ik er naderhand wat water over, maar meestal hoeft dat niet
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

SandRRa schreef: Wij kamperen ook en dan krijgen ze gewoon voor onze voortent te eten...Als ze t niet willen zien kijken ze de andere kant maar op.
Ok wij voeren dan geen koppen, maar een blote kip levert soms ook vreemde blikken op  ;D
Hihi dat gebeurt hier ook. We hebben altijd wel een rustig plekje, maar met pinksteren was het wel een beetje vol gelopen op de camping, en Pike moest zijn kippetje natuurlijk weer vol trots in het zicht slepen:

Har din hund en halbe kylling  :o :o Nej, en hele  :D :D
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

pike schreef: Hihi dat gebeurt hier ook. We hebben altijd wel een rustig plekje, maar met pinksteren was het wel een beetje vol gelopen op de camping, en Pike moest zijn kippetje natuurlijk weer vol trots in het zicht slepen:

Har din hund en halbe kylling  :o :o Nej, en hele  :D :D

;D

Plaats reactie