jalukrifa schreef:
Idd goed opgeknapt!. Ik vindt hem niet extreem mager, maar ook zeker niet te dik, er mag wat mij betreft wel iets bij. Hij mist wel wat bespiering, lijkt me. Ik zou iets meer gaan voeren en lekker doortrainen.
Dat heb je dan goed gezien! Ik kom net bij de da vandaan, en die vond hem ook niet te dun, beetje schraal noemde ze hem wel. Dat komt nog van de prednison, dat teert de spieren weg. Als het goed is gaat dat dus alleen nog maar beter. De knobbel was niet echt verontrustend, maar ze voelde wel een verdikking in de huid, dus niet op het bot. Waarschijnlijk gestoten? Dat kan goed, want, en daar ging ik eigelijk voor, hij is blind! Blind...

Nou overdrijf ik misschien, maar ze zei, àls hij nog wat ziet, dan zijn het schimmen. Het was ons natuurlijk wel al opgevallen. Voornamelijk 's avonds, viel hij vaak van de stoeprand, kon in het donker de deur niet vinden en liep nogal eens tegen een (geparkeerde) auto. Nèt iets te vaak om nog grappig te zijn (alhoewel we eigenlijk best wel eens moesten lachen :-X). Maar nu ging ik gister sinds maanden weer eens met de werpstok een balletje gooien en ik ben me rot geschrokken. Zo lang de bal rolde kon hij hem goed vinden, maar zodra hij stil lag kon hij er zelf over struikelen en hem dan nog niet vinden! Dat was natuurlijk flink mis. En dat is het dus ook. Maar bovenal vind ik het echt heel erg knap dat hij dat zo heeft kunnen "verbergen". Ik had al eens gegoogled en begrepen dat zolang je de mand en het huis verder niet veranderd er geen problemen hoeven te ontstaan. Maar ook fietsen gaat echt nog heel erg goed ??? Hij loopt wel iets te vaak iets te dicht bij, dan duw ik hem een beetje weg, maar dat is het wel. Met wandelen is hij wel wat onzekerder en laatst liepen we ergens waar hij nog nooit geweest was en toen liep hij bijna zo de sloot in die een halve meter lager lag. Het is dat ik zo goed oplet. Ik ben wel verdrietig, maar eigenlijk wist ik het natuurlijk wel al, en als hij nu al blind is, zo zie ik het dan maar, dan gaat het verder dus niet achteruit! Nou, op zich is hier goed mee te leven. Zo zie je maar, een stamboom zegt toch niet alles. De da zei nog dat we deze hond beter niet als dekreu konden aanbieden. Joh... :o Goed dat ze het zegt, natuurlijk, maar dat had ik zelf ook wel al bedacht...
Nou, dan ben ik nu dus officieel een blindehondengeleide...