biofood zalmolie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: biofood zalmolie

@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

Ben het helemaal met het visolie-verhaal van Lizzy eens. Informatie over visolie en de kwaliteit en vervuiling ervan is ruim aanwezig op oa internet, mèt goede onderbouwde argumenten. Ik zou eens googlen als ik jou was... en die argumenten zijn steekhoudender dan het "mijn honden doen het er goed op" van jou  ::)...

Ik betaal liever wat meer en krijg dan iets wat werkt. Ik let op de verhouding epa/dha en of en hoe de visolie gezuiverd is, en ja, daar betaal je voor. (Mijn hele gezin gebruikt dagelijks visolie, ik, man, 2 kinderen, hond en ook kat heeft het gehad. Alleen het konijn eigenlijk niet... ;))
Laatst gewijzigd door @nouk op za 05 jun 2010, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Fido schreef: wAt doe jij in godsnaam op dit forum ??? Gaan verdedigen dat Biofood goed is? Ik dacht eerst nog dat je een serieus opzoek was naar informatie maar dit lijkt meer op rellen of heel erg dom zijn om hier een brokkenmerk op te hemelen  :uglystupid2:

Ik kan heel goed onderbouwen wat ik geschreven heb maar heb geen zin om dat uit te leggen aan iemand die DENKT dat hij/zij het allemaal wel weet. Besteed mijn tijd liever aan andere personen.
Ik ben niet geïnteresseerd in de linken die je me aangeeft. Ik lees liever publicaties uit de da wereld, genetica en epigenetica ,orthomoleculaire wereld enz.  Met andere woorden ik lees liever echte wetenschappelijke literatuur en leer liever van professoren die onderzoek doen op verschillende universiteiten in binnen en buitenland!

Ik zie in mijn praktijk honden die ziek zijn van brokken en ook van Biofood brokken. Ziek zijn wil niet zeggen dat je dat altijd moet/kan zien. Ziek zijn is een uiting van het lichaam dat het uit heel ver uit balans is.
Het genoom van de hond is voor 99.8% gelijk aan het genoom van de grijze wolf (wetenschappelijk bewezen). Kijk op het etiket van Biofood en je hebt je antwoord.
En JA zalmolie onder invloed van licht is in een kwartier niet meer werkzaam. Wat mij betref heeft Lizzy helemaal gelijk door het dan te kwalificeren voor ranzig kwaliteit.

Onderbouwde argumenten zie ik ook graag maar dan niet met dat soort linken die je geeft.

Tip; ga je eens verdiepen in de delta 6 desaturatie  ;)
Ik begin gewoon over Biofood zalmolie, want dat is de topic hier. Vervolgens zit ik op het verkeerde forum (? dacht dat de topic Biofood zalmolie was?)  Dan leg ik even uit hoe ik hier gekomen ben en zeg alleen dat de zalmolie en brokken me bevallen. Dat is MIJN mening. Dat kan toch?

Vervolgens krijg ik direct berichten als "veredeld kippenvoer", "Ze hebben geen verstand", "Fijn voor je. Houden zo!", "Voer jij maar fijn waar je zin in hebt hoor.", "als onze mening je niet bevalt", "goedkope ranzige kwaliteit".
Vervolgens bericht je me "Ik weet niet of de reacties op je berichten je afschrikt, ik realiseer me best wel dat het fel over kan komen maar dat is zeker mijn bedoeling niet"

Blijkbaar heb ik je afgeschrikt met het niet fel bedoelde bericht: "Je mag van mij iedereen laten schrikken, van alles "vinden" en je mag van mij alles roepen. Of het ook allemaal zinvol is en/of onderbouwd is vraag 2." en ik vermeld nog even de achtergrond waarom ik in de eerste plaats hier terecht gekomen ben destijd (maart 2010) "Barf heb ik geprobeerd maar de honden bliefden het niet. What to do? Leuk dat je wil barfen of kvv-en maar als je hond het niet wil eten en niet lekker vindt wat moet je dan? Het gaat om de hond en niet om het baasje. Belangrijk is dat mijn honden kerngezond zijn en smullen van hun huidige voeding. Dat lijkt me het belangrijkste toch? Biofood zalmolie ben ik zeer tevreden over. En blijkbaar ben ik niet de enige....."

Want dan berichten we ineens "wAt doe jij in godsnaam op dit forum  Gaan verdedigen dat Biofood goed is? Ik dacht eerst nog dat je een serieus opzoek was naar informatie maar dit lijkt meer op rellen of heel erg dom zijn om hier een brokkenmerk op te hemelen" ??? ???

Ten eerste, als je dit ophemelen noemt van een brokkenmerk? Ik zeg alleen dat het me goed bevalt en dat het makkelijk is om dingen te roepen. Vandaar dat ik ook op onderbouwing vroeg. Als je het internet bekijkt, met name forums, zie je dat veel mensen maar van alles roepen zonder dit te onderbouwen. Als jij bepaalde dingen leest waarbij men maar wat roept over barfen dan is dat toch niet prettig. That's all. Lighten up.

En "maar heb geen zin om dat uit te leggen aan iemand die DENKT dat hij/zij het allemaal wel weet."   ???

Mij hoor je nergens zeggen dat ik het beter weet. Integendeel. Alleen wil ik wel graag iets lezen waar ik iets mee kan en iets meer wil lezen dan "veredeld kippenvoer" e.d. 

"Ik ben niet geïnteresseerd in de linken die je me aangeeft. " Blijkbaar ben jij degene die alles weet en niet ik?

"Ranzige kwaliteit" vindt IK volkomen onzin. Dat de werking misschien iets afneemt kan zo zijn. Veel licht zal zalmolie niet zien lijkt me.

Kortom, ieder z'n mening en elkaar normaal berichten lijkt me het beste. 

Zoals ik al zij, ik had barfen ook prima gevonden alleen dit lukt niet met mijn honden. Dat ze het nu erg prettig met elkaar hebben en gezond zijn is toch het belangrijkste. Daar gaat het toch om?
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

anouk1970: "Ik vond dit op zich een heel vervelend topic worden (vond de aanvallende toon niet zo fijn, snap ook niet waarom dat nodig is, eigenlijk  :-X) en was geenszins van plan om me hierin te mengen, had me zelfs voorgenomen dit topic niet meer te openen, maar ja... ::) Maar nu wil ik toch even reageren, dit komt zo dichtbij. Mijn hond heeft afgelopen 4 jaar Biofood brokken gegeten. Nu een maand of 3 rauw. Ik denk dat onderstaande foto's woorden verder overbodig maken..."

---------------

Vervelend was ie niet. Men maakt 'm vervelend.

Allereerst, goed om te zien dat je hond er nu goed uit ziet. Maar niet alle honden doen het goed op elke voeding.

Mijn vriend is dierenarts en hij heeft diverse gevallen meegemaakt waarbij de hond niet gezond was en dit kwam door diverse soorten voeding: brok, blik, kvv zelfs rauw (bijv. bacteriën of te eenzijdig). Er zijn genoeg honden die het geweldig doen op bepaalde brokken.

"Ik heb een boxer van 11 jaar die haar hele leven 365 dagen per jaar verhaarde. Verschillende soorten voeding heb ik uitgeprobeerd, zonder resultaat wat betreft het verharen. Ongeveer 4 weken geleden heb ik een zak Biofood senior light gekocht. Het resultaat voor haar vacht is ongelooflijk! Vacht is dikker geworden, zachter en het verharen is aanzienlijk verminderd. Kortom, ik ben razend enthousiast over jullie product. Vriendelijke groeten, Karin Johnsson"
http://www.biofooddiervoeding.nl/algeme ... ticleID=20

Maar er zijn ook honden die het niet goed doen op brokken in het algemeen (komt meestal door de verhitting van de brok waardoor de hond bijv. te weinig vetzuren binnen krijgt). Dit heeft meestal dus niet specifiek met 1 bepaalde brok te maken. Op tijd omschakelen naar andere voeding lijkt me logisch. Of evt gezonde omega vetzuren toevoegen.....   

Veel geluk en plezier met je hond.
Laatst gewijzigd door susan01 op ma 07 jun 2010, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Sella

Bericht door Sella »

Ik ben bevriend met 3 dierenartsen en die laten je vrij in je voedingskeuze mits je kan aantonen dat je een goed onderbouwd menu hebt.

Ik vindt dat je niet moet zeuren over fabrikanten zoals biofood omdat er gewoon een stuk betere olie te verkrijgen is en als jij ranzige olie aan je hond wil voeren moet je dat vooral doen.

Veroordeel ons er dan niet op dat we een betere kwaliteit aan onze dieren willen geven.
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Lizzy schreef: Waarom ik vind dat het ranzige kwaliteit is? Daar komt tie susan01:

Ten eerste denk ik dat je er beter aan doet VISolie aan je hond te voeren in plaats van ZALMolie. En ik stel het dan ook niet op prijs dat je eerst schrijft "En blijkbaar ben ik niet de enige....." en daarna er een quote van mij achter aan gooit waar ik schrijft "Ik zou zelf dus visolie geven". Mensen zouden kunnen denken dat ik een tevreden gebruiker van de zalmolie ben van Biofood en dat ben ik zeker niet. Maar goed, het zal geen kwade opzet zijn. Ik denk eerder dat je mogelijk nog niet zo goed begrijpt wat het verschil is tussen zalmolie en visolie. En dat wil ik je natuurlijk met alle liefde uitleggen........even ingekort vanwege lengte die je dan steeds meeneemt  
Allereerst kun je duidelijk lezen dat ik exact je quote geplaatst heb en "visolie" vermeld heb en niet "zalmolie". Indien je de link aanklikt dan kan iedereen lezen dat het om gewoon visolie gaat. Ik ben alleen vergeten de qoute en link te scheiden van de rest. Sorry.

Je verwijst wel in het bericht, waar de link van is, naar de visolie zonder borageolie: "visolie 2000 mg, waarin omega-3 vetzuren: EPA 18%* en DHA 12%*". http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 170.0.html

Biofood zalmolie bevat "Omega-3-vetzuren 28-32%, EPA 16-18%, DHA 12-14%.....en met vitamine E" en is "koudgeperst uit wilde zalm" en NIET van "gekweekte zalm" wat je hier vermeld.
http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=65

Ik geef m'n honden af en toe een naturel rawhide kauwkluif, en ik weet van de detaillist bij mij in leeuwarden en die nauw contact heeft met Biofood, dat ze tijdelijk (2 maanden) genoodzaakt waren tijdelijk kluiven (gele) van een grossier hebben moeten afnemen omdat hun kluivenleverancier zijn verplichtingen niet na kwam. Maar sinds jaar en dag brengt biofood een naturel rawhide kluif op de markt, bijna identiek aan die van Farmfood. Wat versta je onder "Niet zo lang geleden hoor"?
http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=75  

Je beweerd dus de in de Biofood zalmolie chemische middelen zitten. Zonder deze middelen zou het ranzig worden zeg je. Maar je beweerd juist dat de zalmolie "ranzig" is, maar dat betekent dus dat er geen chemische middelen in zitten. Huh ?

De Hema visolie heb ik geprobeerd maar die kwaliteit vond ik erg wisselvallig en niet geweldig.

Ik heb nu dus de Biofood zalmolie en deze bevalt me prima. Hij is overigens zeker niet altijd zalmroze (zoals de foto aangeeft), maar eerder (licht roze) doorschijnend. Ik vindt de kleur moeilijk te omschrijven overigens en deze verschilt wel eens wat.

Mensen moeten niet te invloedrijk worden  ;).........dan gaat het vaak verkeerd.  

Maar enkele punten van je wil ik zeker nog eens nader onderzoeken en bedankt voor je informatie.

Bedankt en succes!
Laatst gewijzigd door susan01 op za 05 jun 2010, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Sella schreef: Ik ben bevriend met 3 dierenartsen en die laten je vrij in je voedingskeuze mits je kan aantonen dat je een goed onderbouwd menu hebt.

Ik vindt dat je niet moet zeuren over fabrikanten zoals biofood omdat er gewoon een stuk betere olie te verkrijgen is en als jij ranzige olie aan je hond wil voeren moet je dat vooral doen.

Veroordeel ons er dan niet op dat we een betere kwaliteit aan onze dieren willen geven.
Goede vrienden die je met een onderbouwd menu vrij laten moet je koesteren. Wat is het probleem?

Ik vermeld hier alleen dat ik zalmolie en brokken van biofood gebruik en dat barfen me niet gelukt is en m'n honden het huidige voer lekker vinden en gezond zijn.

Ik veroordeel niemand. Integendeel. Wie veroordeeld wie nu hier met termen als "veredeld kippenvoer", "Ze hebben geen verstand", "Fijn voor je. Houden zo!", "Voer jij maar fijn waar je zin in hebt hoor.", "als onze mening je niet bevalt", "goedkope ranzige kwaliteit"?????????

Succes
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wat grappig, eerst stond er "BIOFOOD Zalmolie wordt koudgeperst uit verse zalm en is rijk aan omega 3 en 6 vetzuren en bevat optimale EPA/DHA waarden". En met deze prijs lijkt me dat meer voor de hand liggend. Overigens zal ik je, wanneer ik tijd heb (het is bedtijd he), meer uitleggen over de percentages EPA en DHA en dan met name dit: Omega-3-vetzuren 28-32%.
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Lizzy schreef: Wat grappig, eerst stond er "BIOFOOD Zalmolie wordt koudgeperst uit verse zalm en is rijk aan omega 3 en 6 vetzuren en bevat optimale EPA/DHA waarden". En met deze prijs lijkt me dat meer voor de hand liggend. Overigens zal ik je, wanneer ik tijd heb (het is bedtijd he), meer uitleggen over de percentages EPA en DHA en dan met name dit: Omega-3-vetzuren 28-32%.
Vers kan ook wild zijn  ;) "Verse X" klinkt eerlijk gezegd altijd wat vreemd, omdat je "vers" zeer ruim kan opvatten. "Verse vis" betekent soms dat de vis weken eerder ingevroren is en als vers in de winkel ligt?

Ik weet iets van EPA/DHA en vetzuren, maar informatie is altijd welkom.  

Als je interessante links hebt of websites hebt over dit onderwerp en andere algemene onderwerpen dan zie ik die graag tegemoet..... De meest links en websites die ik vindt zijn vaak te algemeen.  
Laatst gewijzigd door susan01 op ma 07 jun 2010, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Topic is een beetje opgeschoond. Biofood bedenkt zich dat nu pas, dat ze toch maar beter "wilde zalm" kunnen schrijven? Wetende overigens dat dit toch nooit gecontroleerd kan worden. Maar goed susan01, als jij wilt geloven dat je voor 13,95 euro 500 ml wilde zalmolie kunt kopen, dan kan ik daar niks tegen in brengen natuurlijk. En verder, als je zelf iets weet van EPA en DPA, dan kun je zelf natuurlijk goed uitrekenen hoeveel EPA/DHA je nu eigenlijk geeft, bij Omega-3-vetzuren 28-32%, EPA 16-18%, DHA 12-14%. En als je dat dan vergelijkt met bijv dit: 63% Omega-3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml (Doils) of Visolie concentraat 1200 mg
Bevat: EPA (eicosapentaeenzuur) 380 mg DHA (docosahexaeenzuur) 260 mg (Solgar) en je telt daar bij op dat deze twee merken bijvoorbeeld gezuiverd EN gecontroleerd zijn op verontreinigingen en koudwater seizoensvissen bevat van niet-bedreigde vissoorten, dan kun je je misschien voorstellen dat sommige mensen liever voor zo'n merk kiezen dan die toch echt gekleurde zalmolie van Biofood.
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Lizzy schreef: Topic is een beetje opgeschoond. Biofood bedenkt zich dat nu pas, dat ze toch maar beter "wilde zalm" kunnen schrijven? Wetende overigens dat dit toch nooit gecontroleerd kan worden. Maar goed susan01, als jij wilt geloven dat je voor 13,95 euro 500 ml wilde zalmolie kunt kopen, dan kan ik daar niks tegen in brengen natuurlijk. En verder, als je zelf iets weet van EPA en DPA, dan kun je zelf natuurlijk goed uitrekenen hoeveel EPA/DHA je nu eigenlijk geeft, bij Omega-3-vetzuren 28-32%, EPA 16-18%, DHA 12-14%. En als je dat dan vergelijkt met bijv dit: 63% Omega-3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml (Doils) of Visolie concentraat 1200 mg
Bevat: EPA (eicosapentaeenzuur) 380 mg DHA (docosahexaeenzuur) 260 mg (Solgar) en je telt daar bij op dat deze twee merken bijvoorbeeld gezuiverd EN gecontroleerd zijn op verontreinigingen en koudwater seizoensvissen bevat van niet-bedreigde vissoorten, dan kun je je misschien voorstellen dat sommige mensen liever voor zo'n merk kiezen dan die toch echt gekleurde zalmolie van Biofood.
Bedankt voor de informatie.

Wilde zalm heb ik eerder ergens op hun website zien staan. Het lijkt me dat websites vaker worden aangepast indien er aanpassingen zijn, fouten bevatten of iets dergelijks. Blijkbaar ben jij het forum ook aan het opschonen.

Zalmolie kun je toch overal vandaan importeren of het nu gekweekt is of van wilde zalm afkomstig is?

Je zet vraagtekens bij de een maar niet bij de ander? "Wetende overigens dat dit toch nooit gecontroleerd kan worden." De olie van Oils en Solgar is wel gecontroleerd (op waarheden)? Door wie?

Biofood zalmolie €13,95
http://www.diertotaalservice.nl/shop/pa ... /10007345/

Solgar € 25-€30 euro.
http://www.vitaminedesk.eu/nl/cat/48/vetzuren_vetz.html

Oils € 29,75
http://www.diergeneesmiddelen.com/zoeken/doils

De verschillende "vislijsten" zijn tegenstrijdig, de een geeft sardines (Solgar) aan als bedreigde vissoort en de andere lijst weer niet. Als je ziet hoe vol de supermarkten liggen met sardines dan zou je niet zeggen dat er te weinig sardines zijn......

Sardines als bedreigde vissoort (?)  
http://www.zuiverte.com/html/body_archiefnieuws.html

WWF komt met een andere lijst....
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde ... jzer.dhtml
http://www.goedevis.nl/FishCategory/view

Solgar vermeld overigens ook "Verpakking in donker glas geniet de voorkeur, aangezien dit het product goed afschermt tegen licht en lucht." Het lijkt me dat "voorkeur" niet betekent dat indien je niet donker glas gebruikt de inhoud ranzig wordt? 
Laatst gewijzigd door susan01 op ma 07 jun 2010, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

susan01 schreef: Bedankt voor de informatie.

Wilde zalm heb ik eerder ergens op hun website zien staan. Het lijkt me dat websites vaker worden aangepast indien er aanpassingen zijn, fouten bevatten of iets dergelijks. Blijkbaar ben jij het forum ook aan het opschonen.
Ja, ik heb die kinderachtige opmerkingen eruit gehaald. Maar ik vermeld dat ook netjes.
Zalmolie kun je toch overal vandaan importeren of het nu gekweekt is of van wilde zalm afkomstig is?
Ja. Dus?
Je zet vraagtekens bij de een maar niet bij de ander? "Wetende overigens dat dit toch nooit gecontroleerd kan worden." De olie van Oils en Solgar is wel gecontroleerd (op waarheden)? Door wie?
Solgar is nog gecontroleerd door de consumentenbond.
Ja, en heb je ook gekeken naar hoeveel olie je krijgt, voor deze prijzen? Voor de Doilsprijs krijg je 100 ml.
De verschillende "vislijsten" zijn tegenstrijdig, de een geeft sardines (Solgar) aan als bedreigde vissoort en de andere lijst weer niet. Als je ziet hoe vol de supermarkten liggen met sardines dan zou je niet zeggen dat er te weinig sardines zijn......

Sardines als bedreigde vissoort (?)  
http://www.zuiverte.com/html/body_archiefnieuws.html

WWF komt met een andere lijst....
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde ... jzer.dhtml
http://www.goedevis.nl/FishCategory/view
Als je dit een zeer belangrijk punt vindt en nul schade toe wil brengen aan het milieu, dan is algen-olie volgens mij nog de beste oplossing.
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Lizzy schreef: Ja, ik heb die kinderachtige opmerkingen eruit gehaald. Maar ik vermeld dat ook netjes.
Ja. Dus?
Solgar is nog gecontroleerd door de consumentenbond.
Ja, en heb je ook gekeken naar hoeveel olie je krijgt, voor deze prijzen? Voor de Doilsprijs krijg je 100 ml.
Als je dit een zeer belangrijk punt vindt en nul schade toe wil brengen aan het milieu, dan is algen-olie volgens mij nog de beste oplossing.
Meningen kunnen en mogen verschillen maar vele forums bevatten te veel woorden en teksten waar het betreffende forum niet voor bedacht is. Dat je hier en daar de vinger aan de pols houdt is prima. Dat een site haar updates (bijv. andere woordkeus, spelfouten, vernieuwingen e.d.) ook elke keer moet vermelden lijkt me wel erg overdreven.

Niet ieder product wordt en kan gecontroleerd worden door bijv. een consumentenbond. Er zijn zoveel merken en producten dat dit niet te doen is. Dat Solgar wel mee genomen is door de consumentenbond is een keus van de consumentenbond. Welk product van Solgar is onderzocht en wat was de uitkomst. Kan ik die ergens lezen op internet (naast de consumentenbond zelf?)

Je moet natuurlijk niet alleen kijken naar de prijs maar ook kijken wat je voor je geld krijgt. Wat is de concentratie en hoe lang doe je er mee.....kwaliteit betaal je voor.       

Ik heb nog een vraag voor je. Hoe weet je of zalmolie een kleur heeft die ontstaan is doordat de zalm garnalen gegeten heeft of door canthaxanthine? 
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Ranzig worden onder invloed van licht is een biochemisch reactie. Menig wetenschapper kan je dat uitleggen en je hebt eréén bij je in de buurt  ;)

Het is Doils en geen Oils en ook voor meer info daarover kan je bij die zelfde wetenschapper terecht of via die wetenschapper  ;)

Ik gebruik krillolie en dat is nog veel beter dan EPA en DHA. Omdat dit direct opgenomen kan worden door de cellen.
Leuk stukje over Krillolie
Krillolie - EPA en DHA als fosfolipiden
Alle celmembranen in het lichaam bestaan voor het overgrote deel uit fosfolipiden. In visolie bestaan de vetzuren (in natuurlijke vorm) voor 100% uit triglyceriden. Deze vorm moet in het lichaam worden omgezet in fosfolipiden. Krillolie bevat de omega-3-vetzuren EPA en DHA reeds in de belangrijke fosfolipidenvorm. Hierdoor kan krillolie veel lager worden gedoseerd dan visolie. Door de rijkdom aan fosfolipiden en de krachtige antioxidanten, zoals astaxanthine, is krillolie ook stabieler dan visolie. Met name de hersenen bevatten veel fosfolipiden en zijn dus gebaat bij krillolie- suppletie. Krillolie wordt gewonnen uit kleine garnaalachtige schaaldiertjes (Euphasia superba) die in grote aantallen leven in de koude poolwateren.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

susan01 schreef: Dat Solgar wel mee genomen is door de consumentenbond is een keus van de consumentenbond. Welk product van Solgar is onderzocht en wat was de uitkomst. Kan ik die ergens lezen op internet (naast de consumentenbond zelf?)

Wat is er mis met de consumentenbond zelf?
susan01
1-ster
1-ster

Bericht door susan01 »

Mevroi Kruim schreef: Wat is er mis met de consumentenbond zelf?
Wie zegt dat er iets mis is aan de consumentenbond? Alleen zijn de product-testen voor mensen die niet lid zijn van de consumentenbond niet beschikbaar helaas. Vandaar mijn vraag "Kan ik die ergens lezen op internet (naast de consumentenbond zelf?)"

Back to the topic graag....

Plaats reactie