Mila is lusteloos ..buikpijn?
Moderator: Lizzy
Re: Mila is lusteloos ..buikpijn?
Hoop dat je snel weet wat er loos is, sterkte 
Weer terug, ze had 40.5 koorts. Na weer een heel verhaal, Harry had alles netjes opgeschreven, testjes gedaan bij de wervels/achterhand. Haar buik is dusdanig gespannen zodat hij niets kan voelen. Van de week met de pijnstillers kon hij dat wel en niets raar gevoeld . Omtlasting is goed ,plassen goed, niet overgeven, geen bloed bij de ontlasting, eet goed, drinkt goed. Maar er zit een ontsteking.
Om dingen af te strepen wordt er nu een bloedonderzoek gedaan op verschillende dingen. Vraag me niet waarop maar o.a op witte bloedcellen, calium
Voor nu weer inspuiting Rimaldyn en Dexadreson. Morgen terug komen.
Wat ons ook opviel is dat ze op haar dekentje kauwt en als ze de pijnstiller heeft gehad buiten zoekt naar gekke eetbare dingen.
Het lijkt een beetje op het verhaal van Geer en haar hond.
Is daar ooit iets uit gekomen ?
Om dingen af te strepen wordt er nu een bloedonderzoek gedaan op verschillende dingen. Vraag me niet waarop maar o.a op witte bloedcellen, calium
Voor nu weer inspuiting Rimaldyn en Dexadreson. Morgen terug komen.
Wat ons ook opviel is dat ze op haar dekentje kauwt en als ze de pijnstiller heeft gehad buiten zoekt naar gekke eetbare dingen.
Het lijkt een beetje op het verhaal van Geer en haar hond.
Is daar ooit iets uit gekomen ?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Krijgt ze ook antibiotica?
Best hoge koorts,ik hoop dat je er vlug achterkomt wat Mila mankeert.
Heb geen raad kan alleen maar van harte beterschap wensen
Heb geen raad kan alleen maar van harte beterschap wensen
De afgelopen week wel elke dag. vorige week zaterdag kreeg ze een injektie Convenia wat voor twee weken is en de laatste Rymaldyl en Cobactan.*Dorothea* schreef: Krijgt ze ook antibiotica?
Daarna zouden we over twee weken weer terug komen maar het ging zondag al weer mis.
Laatst gewijzigd door Truus op ma 07 jun 2010, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
wat ik nou niet snap he, waarom gaan ze niet verder kijken, een ontsteking oke, maar waar en hoe.....
geen echo gemaakt?
is er al bloed afgenomen of wordt dat morgen pas weer gedaan?
ik zou nu toch zoiets hebben dat er echt concreet gekeken moet worden en niet van er is ergens een ontsteking...
mila voelt zich nou al een poosje niet lekker en goed, dat is toch triest en duurt te lang......
sterkte met haar, je wordt er langzamerhand kierewiet van!
geen echo gemaakt?
is er al bloed afgenomen of wordt dat morgen pas weer gedaan?
ik zou nu toch zoiets hebben dat er echt concreet gekeken moet worden en niet van er is ergens een ontsteking...
mila voelt zich nou al een poosje niet lekker en goed, dat is toch triest en duurt te lang......
sterkte met haar, je wordt er langzamerhand kierewiet van!
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Hmm vreemde antibioticakeuzeTruus schreef: De afgelopen week wel elke dag. vorige week zaterdag kreeg ze een injektie Convenia wat voor twee weken is en de laatste Rymaldyl en Cobactan.
Daarna zouden we over twee weken weer terug komen maar het ging zondag al weer mis.
Ik ben het met Vanaalst eens, dit duurt wel erg lang.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
zeg maar ellen hoor 
maar het is al vanaf 3 mei zie ik, pppfffff
had je nu een andere da?
had je nu een andere da?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
oepsievanaalst schreef: zeg maar ellen hoor![]()
Hoezo?...de medicijnen werkte wel maar na 1 dag niets meer waren we weer terug bij af*Dorothea* schreef: Hmm vreemde antibioticakeuzeDe eerste cephalosporine werkt niet, dus geven we een kuur met een andere cephalosporine.
Ik ben het met Vanaalst eens, dit duurt wel erg lang.
Ellen, er zijn wel bloedonderzoeken gedaan en alles was zeer goed maar deze bloedonderzoeken zijn speciefieker op bepaalde ziektes. Er zijn 2 buisjes en een aantal glasplaatjes met bloed. Bij bepaalde ziektes komen symptomen voor die Mila niet heeft. Het blijft afstrepen.
Sorry, ik kan me moeilijk uitdrukken
Laatst gewijzigd door Truus op ma 07 jun 2010, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Truus"]
Hoezo?...de medicijnen werkte wel maar na 1 dag niets meer waren we weer terug bij af
[/quote]
een injectie convenia werkt 10-14 dagen, als dat dus geen effect heeft dan zou ik een ander soort antibiotica inzetten en niet dezelfde soort in pilvorm. Bovendien is dat nou niet echt eerste keuze, het is geregisteerd voor huidproblemen en blaasontsteking, maar goed dat is mijn mening.
Hoezo?...de medicijnen werkte wel maar na 1 dag niets meer waren we weer terug bij af
een injectie convenia werkt 10-14 dagen, als dat dus geen effect heeft dan zou ik een ander soort antibiotica inzetten en niet dezelfde soort in pilvorm. Bovendien is dat nou niet echt eerste keuze, het is geregisteerd voor huidproblemen en blaasontsteking, maar goed dat is mijn mening.
[quote="*Dorothea*"]
[/quote]Deze injectie Convenia heeft ze niet in pilvorm maar eenmalig gekregen vorige week zaterdag met de bedoeling het verder 2 weken af te kijken wat dus mis ging.
Voorheen kreeg ze Rimaldyn, Dexadreson en Cobactan ingespoten door de DA elke dag.
[/quote]Deze injectie Convenia heeft ze niet in pilvorm maar eenmalig gekregen vorige week zaterdag met de bedoeling het verder 2 weken af te kijken wat dus mis ging.
Voorheen kreeg ze Rimaldyn, Dexadreson en Cobactan ingespoten door de DA elke dag.
[quote="vanaalst"]
zeg maar ellen hoor
had je nu een andere da?
[/quote]28 mei is het weer begonnen.
zeg maar ellen hoor
had je nu een andere da?
[/quote]28 mei is het weer begonnen.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Truus"]
Deze injectie Convenia heeft ze niet in pilvorm maar eenmalig gekregen vorige week zaterdag met de bedoeling het verder 2 weken af te kijken wat dus mis ging.
[/quote]
O ik dacht dat ze cobactan als kuur had gehad, maar anyway cobactan en convenia is nagenoeg hetzelfde.
Van injecties dex knappen alle honden op, ongeacht wat ze mankeren.
Deze injectie Convenia heeft ze niet in pilvorm maar eenmalig gekregen vorige week zaterdag met de bedoeling het verder 2 weken af te kijken wat dus mis ging.
[/quote]
O ik dacht dat ze cobactan als kuur had gehad, maar anyway cobactan en convenia is nagenoeg hetzelfde.
[quote="*Dorothea*"]
[/quote]Klopt, ze is nu alweer aan het blaffen, nu de bloeduitslagen van alles afwachten.
[/quote]Klopt, ze is nu alweer aan het blaffen, nu de bloeduitslagen van alles afwachten.