dosering omega olie, appel azijn en knoflookpoeder/zeewier

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:dosering omega olie, appel azijn en knoflookpoeder/zeewier

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Bounty"]
Ik kreeg vandaag onderstaand antwoord.

Hartelijk dank voor het stellen van uw vraag.

De dosering voor uw honden van de door u genoemde producten is:
Puppy: 1/3-1/2 theelepel p/d
Senior hond 35kg: 1 theelepel p/d

Ik vroeg het voor appel azijn, knoflook/zeewier en omega olie.

[/quote]
Persoonlijk vind ik het van alles teveel. Ik zou zowieso niet iedere dag de supplementen geven. Wij geven 2 maal per week zeewier en dan een eierlepel per hond
Op een kilo zeewier roer ik een paar eetlepels knoflookpoeder, dus die gaat mee in die eierlepel. We geven ook maar 2 á 3 keer per week een pompslag Henne zalmolie en van appelazijn zie ik helemaal niet het nut van in om dat dagelijks te geven. Grote kans dat ze zich er helemaal op leegkotsen :-X

Jouw pup zou ik dus 1 á 2 keer per week een half theelepeltje zeewier geven en voor de knoflook een mespuntje en dat ook maar hooguit 3 keer per week. Wat de olie betreft, als je structureel iets wil toevoegen wat nog niet in de CB zit, dan zou ik zalmolie nemen.
Die appelazijn gooi je maar door de sla ofzo :D
Lisa
4-sterren
4-sterren

Bericht door Lisa »

[quote="Lizzy"]
Zeewier kan inderdaad helpen tegen pigment verlies. Zeewier bevat een aantal mineralen, waaronder jodium. Volgens mij zit er al wel jodium in Carnibest. Ik zou dus niet vaker dan een keer of 3 per week een heel klein beetje zeewier geven. Dat lijkt me voldoende. Overigens heb ik ook wel gelezen dat er meerdere middelen zijn om pigment terug te halen... Iets met vlierbesextract ofzo. Ik kijk wel even voor je. Mocht zeewier niet helpen, zou je dat andere middel nog kunnen proberen.[/quote]

Corine raadde mij deze middelen af bij Sacha. Ik heb het haar onlangs gevraagd ivm pigmentverlies (neus / bek), maar volgens haar kan ik het beter niet gebruiken. Zeewier niet vanwege de jodium, dat vlierbes niet vanwege het ijzer omdat er in Carnibest al genoeg ijzer zit.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Lisa"]
[quote="Lizzy"]
Zeewier kan inderdaad helpen tegen pigment verlies. Zeewier bevat een aantal mineralen, waaronder jodium. Volgens mij zit er al wel jodium in Carnibest. Ik zou dus niet vaker dan een keer of 3 per week een heel klein beetje zeewier geven. Dat lijkt me voldoende. Overigens heb ik ook wel gelezen dat er meerdere middelen zijn om pigment terug te halen... Iets met vlierbesextract ofzo. Ik kijk wel even voor je. Mocht zeewier niet helpen, zou je dat andere middel nog kunnen proberen.[/quote]

Corine raadde mij deze middelen af bij Sacha. Ik heb het haar onlangs gevraagd ivm pigmentverlies (neus / bek), maar volgens haar kan ik het beter niet gebruiken. Zeewier niet vanwege de jodium, dat vlierbes niet vanwege het ijzer omdat er in Carnibest al genoeg ijzer zit.
[/quote]

Zolang je geen eetlepels zeewier iedere dag geeft is er niets aan de hand.
Pigmentverlies (meestal swinters) duidt vaak op een verhoogde ijzerbehoefte van je hond. Meestal is een kuurtje van een maand dan wel genoeg, je geeft die vlierbes dus niet structureel. Zolang je je dus aan de voorschriften houd is er niets aan de hand.
Bounty
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bounty »

Bedankt voor je advies, ik ben er blij mee.
[quote="Angelique"]
[quote="Bounty"]
Ik kreeg vandaag onderstaand antwoord.

Hartelijk dank voor het stellen van uw vraag.

De dosering voor uw honden van de door u genoemde producten is:
Puppy: 1/3-1/2 theelepel p/d
Senior hond 35kg: 1 theelepel p/d

Ik vroeg het voor appel azijn, knoflook/zeewier en omega olie.

[/quote]
Persoonlijk vind ik het van alles teveel. Ik zou zowieso niet iedere dag de supplementen geven. Wij geven 2 maal per week zeewier en dan een eierlepel per hond
Op een kilo zeewier roer ik een paar eetlepels knoflookpoeder, dus die gaat mee in die eierlepel. We geven ook maar 2 á 3 keer per week een pompslag Henne zalmolie en van appelazijn zie ik helemaal niet het nut van in om dat dagelijks te geven. Grote kans dat ze zich er helemaal op leegkotsen :-X

Jouw pup zou ik dus 1 á 2 keer per week een half theelepeltje zeewier geven en voor de knoflook een mespuntje en dat ook maar hooguit 3 keer per week. Wat de olie betreft, als je structureel iets wil toevoegen wat nog niet in de CB zit, dan zou ik zalmolie nemen.
Die appelazijn gooi je maar door de sla ofzo :D
[/quote]
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

Ga uit van de formule KISS oftewel keep het simple en stupid m.a.w. NIETS toevoegen het is zonde van de centen en compleet overbodig!!

Bij problemen kun je eventueel IETS supplementeren van whatever maar in een normale situatie is het grote onzin.

Plaats reactie