allergie voor.....????

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: allergie voor.....????

inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Probeer gewoon één vleessoort een tijdje te geven, niets van tussendoortjes of kauwspullen. Schrijf eventueel op wanneer je bent begonnen en wacht enkele dagen of een weekje of twee af wat er gebeurt, zo kom je met meer zekerheid te weten waarop hij gaat reageren.

;)
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Ik begrijp in welke situatie je zit, je wil je hond zo snel mogelijk van de jeuk af dus spring je van het ene op het andere.  Maar net dat zo vlug verspringen maakt het moeilijk om je vinger te leggen op wat hij nu zo reageert.  Ik heb nog even je begin berichtje gelezen en zag dat je met FF pens/ hart goede resultaten had.  Moest ik jou zijn ik zou daar even naar terug gaan en enkel en alleen op dat ene soort dan.  Dit enkele weken volhouden en kijken wat er gebeurt.  Of als je echt wil weten wat het is een écht eliminatiedieet doen.
Welke vleessoort heeft je hond nog nooit gegeten en kan je ook makkelijk aan geraken (dus ook de botten,organen en zo meer)  Wil je een kvv vorm dan is dat ook mogelijk alleen moet je zoeken achter een die niets van toevoegingen heeft ( en dus ook niet compleet mag genoemd worden eigenlijk), geen rijst, geen granen er in en ook geen onnatuurlijke spullen om het volledig te maken.  Ook hélemaal niets van extraatjes als in fabriekskauwbotten en zo meer want ook daar kan een reactie op komen.
Het klinkt zwaar maar het is echt haalbaar.  Als extraatjes dan zelf even aan de slag door je gekozen vleessoort zelf te gaan drogen of mixen en koekjes van bakken.  En dat dan minstens 9 weken volhouden.
Ik zag dat ook niet goed zitten in het begin, ocharme ons Nena die haar kauwbot niet kreeg en zo meer maar ze is er zonder problemen door geraakt en ik heb perfect leren drogen  :biggrin2:

De kans is ook groot dat het niet (alleen) voedingsgerelateerd is maar toch moet je dat eerst kunnen uitsluiten.
Het is frustrerend, hier hebben we er ook nog steeds geen vinger op kunnen leggen maar we zijn wel ondertussen zeker dat het niet aan haar eten kan liggen ( In de sneeuw en vriesperiode was ze volledig klachtenvrij zonder iets aan haar eten te wijzigen)  Maar wat het dan wel is???  Nu grabbelt ze vaak iets mee in het park als we gaan wandelen, of is het iets anders uit de natuur...

Gewoon even doorbijten en echt alles wat voeding betreft op nul zettten en niet te vlug willen veranderen van eten want een reactie kan pas na een paar dagen komen, en sommige stoffen kunnen langer in het lichaam blijven hangen ( maar kan niet zeggen wat hoe lang...)

En nog een tip...hou een voedingsdagboekje bij.  Ik schrijf hier al sinds 19 oktober elke dag op wat ze eet en daarbij ook een indicatie hoe de jeuk en uitslag is.  Kan je best wel info uit halen en indien de DA later iets vraagt kan je ook perfect op vragen antwoorden in plaats van te zeggen " ik denk..."
Ik hou daarin ook bij als ze medicatie krijgt en zo meer...

Veel succes  :thumbup:
knor
1-ster
1-ster

Bericht door knor »

Bedankt voor je tip! Ik heb geprobeerd om terug te gaan naar FF pens maar helaas ook weer jeuk. De reactie die hij geeft op verschillende vleessoorten zijn vrij acuut. Ik weet het niet meer en vind het moeilijk om zo'n lange tijd hetzelfde soort KVV te voeren omdat mijn hond pas 8 maanden is en ik schrik heb dat hij daardoor wat tekort komt. Hij is tenslotte nog in de groei. Hij reageert gewoon overal op na verloop van tijd!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Ik zou zeer zeker voor een kvv geheel zonder graan gaan en als dit moelijk wordt zelf gaan samenstellen  ;)

Plaats reactie