KVV in Duitsland

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: KVV in Duitsland

bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

[quote="anouk1970"]
En geef je dan die hele kip? Ik ken ze niet, hoor, maar als ik die bij AH zie liggen, dat lijkt me zo veel? :o Of zijn die van de Aldi kleiner? (de hele kip dus)

En daar geef je dan ook nog rundvlees bij, of doe je dat dan de volgende dag?
[/quote]

Als een hond een kg per dag eet, why not  :biggrin2:. Meestal zijn die kipjes een kilo namelijk.
Of je hakt ze doormidden kan ook nog.
Het is gewoon een complete maaltijd want het is een compleet dier met orgaantjes en botjes en vlees. Er hoeft dus niets bij!
Voor een vakantie is dat dus prima. (normaal gesproken voer je dat niet alle dagen natuurlijk  ::))

Waarom moet er dan rundvlees bij volgens jou?
Deesje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Deesje »

als je al barf voert en niet perse aangewezen bent op kvv dan kun je in duitsland inderdaad heel goed kip en ook eend halen, gewoon hele kippen en eenden, daar zit vaak een zakje met de nek en orgaantjes in dus dan ben je in principe heel makkelijk klaar.. dat doe ik ook, ik neem een deel mee en daarna haal ik de rest bij de supermarkt.. (lidl, plus en aldi meestal)

verder hebben ze dan ook vaak nog wel lamsgehakt in de vriezer en dat wil ik ook nog weleens meenemen..
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

[quote="bloemetje"]
Als een hond een kg per dag eet, why not  :biggrin2:. Meestal zijn die kipjes een kilo namelijk.
Of je hakt ze doormidden kan ook nog.
Het is gewoon een complete maaltijd want het is een compleet dier met orgaantjes en botjes en vlees. Er hoeft dus niets bij!
Voor een vakantie is dat dus prima. (normaal gesproken voer je dat niet alle dagen natuurlijk  ::))

Waarom moet er dan rundvlees bij volgens jou?[/quote]

Euh, dat moet van mij niet, hoor, ik dacht dat dat moest voor de afwisseling? En ik dacht dat ik dat ergens gelezen had in dit topic?
Nee, hoor, van mij moet niks, ik ben een complete nitwit wat rauw betreft, het was puur een vraag.
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

[quote="Deesje"]
als je al barf voert en niet perse aangewezen bent op kvv dan kun je in duitsland inderdaad heel goed kip en ook eend halen, gewoon hele kippen en eenden, daar zit vaak een zakje met de nek en orgaantjes in dus dan ben je in principe heel makkelijk klaar.. dat doe ik ook, ik neem een deel mee en daarna haal ik de rest bij de supermarkt.. (lidl, plus en aldi meestal)

verder hebben ze dan ook vaak nog wel lamsgehakt in de vriezer en dat wil ik ook nog weleens meenemen..
[/quote]

Dat ligt er natuurlijk wel aan wáár je zit, want hier in Nederland kan je natuurlijk ook makkelijk een eend kopen, alleen niet hier waar ik woon! Mijn slager vindt mij al een raar mens als ik mijn kippennekjes kom halen (vraagt steeds of het echt niet voor de soep is...). Nu had ik laatst om eendennekken gevraagd, nou, dat was toch wel vaag. Ook geitenvlees gaat zelfs niet lukken. Nee, misschien in de "grote" stad, mevrouw, maar hier toch niet... ::)
Deesje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Deesje »

in duitsland zijn aldi, lidl en plus wat ruimer qua assortiment.. en eigenlijk kan ik in praktisch alle delen van duitsland en zelfs in tsjechie in the middle of nowhere bij de lidl eend en kip kopen.. ze hebben inderdaad niet allemaal en altijd eend maar vaak wel.. hier in nederland ook regelmatig (lidl)
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

[quote="Deesje"]
in duitsland zijn aldi, lidl en plus wat ruimer qua assortiment.. en eigenlijk kan ik in praktisch alle delen van duitsland en zelfs in tsjechie in the middle of nowhere bij de lidl eend en kip kopen.. ze hebben inderdaad niet allemaal en altijd eend maar vaak wel.. hier in nederland ook regelmatig (lidl)
[/quote]

Meen je dat nou? Verkoopt de Lidl eend? Want die zit wel redelijk in de buurt. Dat is dan zeker wel een hele, kaal net als een kip? Dat is wel een goeie tip, zeg!
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Indy gaat volgende week in duitsland op kwakdieet, weer eens wat anders dan tokdieet  :biggrin2:
@nouk
3-sterren
3-sterren

Bericht door @nouk »

[quote="*Dorothea*"]
Indy gaat volgende week in duitsland op kwakdieet, weer eens wat anders dan tokdieet  :biggrin2:
[/quote]

Geef je dan alleen maar eend, de gehele vakantie?

Voor de duidelijkheid: dit is een serieuze vraag, geen oordeel, hoor, ik vraag me nl af of dat kan, dan weet ik dat voor mezelf... :)
Laatst gewijzigd door @nouk op za 19 jun 2010, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie