Nieuwe baas wilt brok, wat doen jullie?
Moderator: eelke
-
Do
Re: Nieuwe baas wilt brok, wat doen jullie?
geen brokken hier
aan tafel met de puppie eigenaars en als ze nog brok willen voeren kun je hoog en laag springen wat je wilt maar ze zullen brok gaan voeren
aan tafel met de puppie eigenaars en als ze nog brok willen voeren kun je hoog en laag springen wat je wilt maar ze zullen brok gaan voeren
En misschien een beetje geluk hebben bij welke zaak ze hun voer gaan kopen.
Bij mij in de zaak krijg ik steeds vaker verse pupeigenaren die vertellen dat ze een pup hebben en dat die bij de fokker rauw werd gevoerd
. Nou kan het zo zijn dat ze bewust naar ons toekomen omdat wij bekend staan als een voorstander van rauwe voeding maar ik heb ook klanten die daar geen idee van hebben.
Heb zo al een aantal keren zo'n verse pupeigenaar die mij dan vertelde dat hun pup rauw kreeg bij de fokker maar dat ze dat zo vreemd vinden en dat niemand in hun omgeving dat doet en welke brok ze het beste kunnen geven?
Dan zitten ze bij ons goed
Krijgen ze van ons te horen wat voor goede fokker ze hebben en dat deze fokker helemaal gelijk heeft enz. enz. desnoods scheur ik Erwin erbij of de andere da en tja....... als de da het ook nog zegt! 
Ze gaan met rauw de deur uit en niet met brok
Als ze toch brok gaan voeren? Heel erg jammer dan. Persoonlijk zou ik een pup liever plaatsen bij mensen die wat met de hond gaan ondernemen, waar de hond aandacht en liefde krijgt, waarvan je kan inschatten dat de hond geen chronische stress oploopt en brok krijgt te eten dan bij een eigenaar die klakkeloos het rauwvoeren aanneemt dit onbewust gaat geven en het dier onder chronische stress moet leven omdat er 2x per dag een stukje van 300 meter wordt gelopen.
Bij mij in de zaak krijg ik steeds vaker verse pupeigenaren die vertellen dat ze een pup hebben en dat die bij de fokker rauw werd gevoerd
Heb zo al een aantal keren zo'n verse pupeigenaar die mij dan vertelde dat hun pup rauw kreeg bij de fokker maar dat ze dat zo vreemd vinden en dat niemand in hun omgeving dat doet en welke brok ze het beste kunnen geven?
Dan zitten ze bij ons goed
Ze gaan met rauw de deur uit en niet met brok
Als ze toch brok gaan voeren? Heel erg jammer dan. Persoonlijk zou ik een pup liever plaatsen bij mensen die wat met de hond gaan ondernemen, waar de hond aandacht en liefde krijgt, waarvan je kan inschatten dat de hond geen chronische stress oploopt en brok krijgt te eten dan bij een eigenaar die klakkeloos het rauwvoeren aanneemt dit onbewust gaat geven en het dier onder chronische stress moet leven omdat er 2x per dag een stukje van 300 meter wordt gelopen.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Fido"]
[/quote]
Vind ik ook hoor. Ik ken heel wat brokvoerende mensen aan wie ik zo een pup zou verkopen. Jammer dat ze dan niet het optimale voer krijgen, maar verder zijn ze wel heel goed voor hun hond.
[/quote]
Vind ik ook hoor. Ik ken heel wat brokvoerende mensen aan wie ik zo een pup zou verkopen. Jammer dat ze dan niet het optimale voer krijgen, maar verder zijn ze wel heel goed voor hun hond.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik laat ze daar vrij in...
Ik zie hondne liefst op vers.
Maar nu hier ook.
Isack is hier op fokkersvoorwaarden...
Fokker wil dat hij brok bijkrijgt.
Dus ok ik bied hem brok aan, eet hij ze niet gaan ze terug de ton in.
Maar zijn hoofdmaaltijd is nog steeds vers.
De Raina pups (opvang asiel) kregen hier KVV en 1 brokmaaltijd, zo kenden ze het op zijn minst als ze naar hun baasjes gingen.
Ze staan nu alle 3 op brok, jammer voor mij maar niets aan te doen...
Hier staan de honden volledig op vers op Isack na dan die smorgens brok krijgt aangeboden, al eet hij ze liever niet dan wel :p.
Je kan je pupkopers niet gaan selecteren op wat ze voeren.
Ik was vroeger ook een brokkengever, zelfs de grootste rommel voerde ik (pedigreebrok).
Dan wel overgestapt naar andere brok (eukanuba - carocroc - naturis), is dat slecht? Neen hoor want ze stonden er goed op.
Maar ik ben me beginnen inlezen over barf en wat het allemaal inhield.
Ik heb dan de klik gemaakt om de honden op vers over te zetten.
Als jij nu mensen gaat weigeren omdat ze (nog) brok geven en die mensen beslissen binnen een maand of 2 om toch de overstap te maken naar vers, dan heb jij die pup misschien een hele goed thuis ontzegt...
Ik zie hondne liefst op vers.
Maar nu hier ook.
Isack is hier op fokkersvoorwaarden...
Fokker wil dat hij brok bijkrijgt.
Dus ok ik bied hem brok aan, eet hij ze niet gaan ze terug de ton in.
Maar zijn hoofdmaaltijd is nog steeds vers.
De Raina pups (opvang asiel) kregen hier KVV en 1 brokmaaltijd, zo kenden ze het op zijn minst als ze naar hun baasjes gingen.
Ze staan nu alle 3 op brok, jammer voor mij maar niets aan te doen...
Hier staan de honden volledig op vers op Isack na dan die smorgens brok krijgt aangeboden, al eet hij ze liever niet dan wel :p.
Je kan je pupkopers niet gaan selecteren op wat ze voeren.
Ik was vroeger ook een brokkengever, zelfs de grootste rommel voerde ik (pedigreebrok).
Dan wel overgestapt naar andere brok (eukanuba - carocroc - naturis), is dat slecht? Neen hoor want ze stonden er goed op.
Maar ik ben me beginnen inlezen over barf en wat het allemaal inhield.
Ik heb dan de klik gemaakt om de honden op vers over te zetten.
Als jij nu mensen gaat weigeren omdat ze (nog) brok geven en die mensen beslissen binnen een maand of 2 om toch de overstap te maken naar vers, dan heb jij die pup misschien een hele goed thuis ontzegt...
- choopy
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="nikèdog2000"]
ik moet nog een brokken voerende fokker tegen komen
die voor 3 weken brokken mee geeft

een klein zakje voor de eerste 2 dagen kun je krijgen

[/quote]
Toen wij nog brok voerden, kregen ze wel iets meer mee hoor.
Meestal zo'n 3 kg, dus voor de 1e 10 dagen. + dan het puppypakket van dat merk.
Nu krijgen ze uiteraard vleesjes mee.
[/quote]
Toen wij nog brok voerden, kregen ze wel iets meer mee hoor.
Meestal zo'n 3 kg, dus voor de 1e 10 dagen. + dan het puppypakket van dat merk.
Nu krijgen ze uiteraard vleesjes mee.
-
geer
- 5-sterren

- Contacteer:
Tsja. Ik zou als fokker je pupkopers proberen te overtuigen van het feit dat vers, of in ieder geval regelmatig vers, beter is. En als je voldoende even-goede gegadigden hebt die wél vers willen voeren dan zou ik daar misschien voor kiezen. Maar als het verder hele goede baasjes zijn die een van jouw pups een prima thuis kunnen bieden, dan zou ik de koop er niet op laten afketsen.
Ted eet bij haar nieuwe baasjes ook brok. Dat had ik liever niet gewild. Maar als ik zie hoe geweldig Ted het bij haar nieuwe baasjes naar haar zin heeft, hoe goed ze voor haar zorgen, hoe dol ze op haar zijn én hoe danig het Ted zelf een worst is dat ze brok eet dan maakt het me toch eigenlijk niet uit.
Ted eet bij haar nieuwe baasjes ook brok. Dat had ik liever niet gewild. Maar als ik zie hoe geweldig Ted het bij haar nieuwe baasjes naar haar zin heeft, hoe goed ze voor haar zorgen, hoe dol ze op haar zijn én hoe danig het Ted zelf een worst is dat ze brok eet dan maakt het me toch eigenlijk niet uit.
[quote="nikèdog2000"]

[/quote]
De fokker van Tika gaf de nieuwbakken eigenaren volgens mij een 5 kilo zak mee. Ik kreeg een een grote tas vol met pensstaafjes, hoefjes en gedroogde long, ze dacht dat ik dat wel leuker zou vinden!

Destijds heb ik in ieder geval de fokker zo ver gekregen dat ze de pups ipv afwiselend Natere diet en brok, Smuldier en brok ging geven. Ondertussen voert ze zelf nog wel brok, maar ook Smuldier en Barfdingetjes.
[/quote]
De fokker van Tika gaf de nieuwbakken eigenaren volgens mij een 5 kilo zak mee. Ik kreeg een een grote tas vol met pensstaafjes, hoefjes en gedroogde long, ze dacht dat ik dat wel leuker zou vinden!
Destijds heb ik in ieder geval de fokker zo ver gekregen dat ze de pups ipv afwiselend Natere diet en brok, Smuldier en brok ging geven. Ondertussen voert ze zelf nog wel brok, maar ook Smuldier en Barfdingetjes.
[quote="nikèdog2000"]

[/quote]
Nou ze zijn niet allemaal zo krenterig hoor..
Indertijd kreeg ik van de fokker van Pike een hele zak brokjes mee (7 kg)
En voor Duc kreeg ik ook brokjes mee, alhoewel ze wisten dat hij ging Barfen
"geef hem de eerste 2-3 weken toch maar deze brokjes" 
[/quote]
Nou ze zijn niet allemaal zo krenterig hoor..
Indertijd kreeg ik van de fokker van Pike een hele zak brokjes mee (7 kg)
En voor Duc kreeg ik ook brokjes mee, alhoewel ze wisten dat hij ging Barfen
Als je als fokker het intens belangrijk vindt, dat de pups hun verdere leven vers zullen blijven eten, dan moet je daar voor gaan. Waarschijnlijk zullen een aantal eigenaars toch van gedachten veranderen, maar dan heb je als fokker toch je uiterste best gedaan.
Ik doe dat niet, vertel wel mijn voorkeur, geef een kilo plakjes mee en wat pupbrokjes. De pupjes hier zijn nu 7 weken en binnenkort zal één maaltijd vervangen worden door brokjes.
Eerlijk gezegd merk ik daar nooit iets van, ik zie nooit geen balen brokjes poep. Misschien omdat het maar een klein deel is.
Veel mensen gaan toch over op brokjes, dat is hun zaak en niet de mijne.
Als ik het wel, als mijn zaak beschouwde, zou ik een andere "nieuwe eigenaar selectie"moeten toepassen.
Als je wilt, dat de pups vers zullen blijven eten, dan moet je er voor gaan, het hangt dus echt van je zelf af.
Hanny
Ik doe dat niet, vertel wel mijn voorkeur, geef een kilo plakjes mee en wat pupbrokjes. De pupjes hier zijn nu 7 weken en binnenkort zal één maaltijd vervangen worden door brokjes.
Eerlijk gezegd merk ik daar nooit iets van, ik zie nooit geen balen brokjes poep. Misschien omdat het maar een klein deel is.
Veel mensen gaan toch over op brokjes, dat is hun zaak en niet de mijne.
Als ik het wel, als mijn zaak beschouwde, zou ik een andere "nieuwe eigenaar selectie"moeten toepassen.
Als je wilt, dat de pups vers zullen blijven eten, dan moet je er voor gaan, het hangt dus echt van je zelf af.
Hanny
[quote="K@rin"]
en zeg nou zelf .........
omgekeerd gebeurd hetzelfde.
Mensen kopen een puppenbrok en zetten de pup dan ook Cold Turkey over op Vers.
Daar hebben WIJ dan helemaal geen bezwaar tegen
[/quote]
1+! Mij is zelfs een pup geweigerd omdat ik geen brok meuk wilde voeren
en zeg nou zelf .........
omgekeerd gebeurd hetzelfde.
Mensen kopen een puppenbrok en zetten de pup dan ook Cold Turkey over op Vers.
Daar hebben WIJ dan helemaal geen bezwaar tegen
[/quote]
1+! Mij is zelfs een pup geweigerd omdat ik geen brok meuk wilde voeren
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="K@rin"]
diegene die ik naar jou doorgestuurd heb in iederr geval niet :-X
[/quote]
die gaat gewoon vlees voeren hoor
lekkere opmerking weer van je of gelijk te doen alsof ik wil zit te l*llen.
word ik wel beetje moe van.
nooit reageer je s positief op n topic van mn hondjes, dta ze leuk zijn of wat...
altijd wat te zeuren of opmerkingen hoe jij t doet.
mensen krijgen voor weken vers mee, ik ga met regelmaar langs en kan zo ook zien of ze vers eten.
ik hou niet van liegende mensen.
dan heb ik nog liever mensen die brok voeren.
ik heb bv een reu die gaan met schapen werken, geweldig, tja die eet dan geen rauw vlees, maar ach hij doet waar ie voor gefokt is mooi toch.
buiten dat heb ik in de herplaats wereld wel geleerd dat je soms blij mag zijn dat je goede baasjes mag vinden.
dan is voer niet heel belangrijk meer voor die honden.
diegene die ik naar jou doorgestuurd heb in iederr geval niet :-X
[/quote]
nooit reageer je s positief op n topic van mn hondjes, dta ze leuk zijn of wat...
mensen krijgen voor weken vers mee, ik ga met regelmaar langs en kan zo ook zien of ze vers eten.
ik hou niet van liegende mensen.
dan heb ik nog liever mensen die brok voeren.
ik heb bv een reu die gaan met schapen werken, geweldig, tja die eet dan geen rauw vlees, maar ach hij doet waar ie voor gefokt is mooi toch.
buiten dat heb ik in de herplaats wereld wel geleerd dat je soms blij mag zijn dat je goede baasjes mag vinden.
dan is voer niet heel belangrijk meer voor die honden.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 17 jun 2010, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Rovanna"]
Maar dat begrijp ik niet: je wilt geen pups verkopen aan mensen die brok gaan voeren maar je vindt een brok-etende vader wel goed voor jouw pups? Ik mis hier de logica.
[/quote]
tja aangezien er weinig is qua reuen wat vlees eet ( al eten veel pyrs tegenwoordig vlees ) en ook nog s goed is qua lijnen en karakter blijft die keuze weinig over.
want die pyrs zijn er bijna gewoon niet.
en karakter en gezondheid vind ik toch wat belangrijker en tja dat word steeds slechter in de pyr wereld...
en hoe weet/denk jij dat de reuen die ik kies geen vlees eten ???
als het kon zou dat bij mij wel doorslag geven.
buiten dat is de moeder nooit op brok geweest en geeft zo beste mee hoop ik dan maar.
en hoop door mensen op vlees te laten gaan dat het steeds bekender word en dan ook s reuen beschikbaar zijn.
Maar dat begrijp ik niet: je wilt geen pups verkopen aan mensen die brok gaan voeren maar je vindt een brok-etende vader wel goed voor jouw pups? Ik mis hier de logica.
[/quote]
tja aangezien er weinig is qua reuen wat vlees eet ( al eten veel pyrs tegenwoordig vlees ) en ook nog s goed is qua lijnen en karakter blijft die keuze weinig over.
want die pyrs zijn er bijna gewoon niet.
en karakter en gezondheid vind ik toch wat belangrijker en tja dat word steeds slechter in de pyr wereld...
en hoe weet/denk jij dat de reuen die ik kies geen vlees eten ???
als het kon zou dat bij mij wel doorslag geven.
buiten dat is de moeder nooit op brok geweest en geeft zo beste mee hoop ik dan maar.
en hoop door mensen op vlees te laten gaan dat het steeds bekender word en dan ook s reuen beschikbaar zijn.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 17 jun 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
K@rin
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="danielle1980"]
[/quote]
Zo, ben je met je verkeerde been uit bed gestapt ?
Ik zal nog eens pupkopers naar je doorsturen of is dat ook niet positief genoeg
BTW, ik reageer heel erg weinig op BP, omdat ik daar de tijd niet voor heb.
Soms zie ik een topic, dat mijn aandacht trekt en dan reageer ik daar op en dat is óók bij jouw puppen gebeurd.
Verder ga ik hier niet op in ...
[/quote]
Zo, ben je met je verkeerde been uit bed gestapt ?
Ik zal nog eens pupkopers naar je doorsturen of is dat ook niet positief genoeg
BTW, ik reageer heel erg weinig op BP, omdat ik daar de tijd niet voor heb.
Soms zie ik een topic, dat mijn aandacht trekt en dan reageer ik daar op en dat is óók bij jouw puppen gebeurd.
Verder ga ik hier niet op in ...
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="robbiemarie"]
Hallo,
Wij hopen volgend jaar een nest te kunnen gaan fokken met Denia.
Nu worden de pups afgespeend op kkv, maar wat als een toekomstige pupbaas toch brok wilt geven?
Geven jullie die pups dan ook brok? Of laat je de pupeigenaar zelf omzetten van kkv naar brok?
[/quote]
Nee, er komt hier nooit geen brok meer binnen, dus de pupjes krijgen die ook niet.
Hallo,
Wij hopen volgend jaar een nest te kunnen gaan fokken met Denia.
Nu worden de pups afgespeend op kkv, maar wat als een toekomstige pupbaas toch brok wilt geven?
Geven jullie die pups dan ook brok? Of laat je de pupeigenaar zelf omzetten van kkv naar brok?
[/quote]
Nee, er komt hier nooit geen brok meer binnen, dus de pupjes krijgen die ook niet.
-
robbiemarie
- 2-sterren

- Contacteer:
Hier gaan de pups ook gewoon kkv krijgen, maar als een pupkoper toch graag brok geeft, ben ik wel bereid om te helpen met omzetten denk ik. NIet dat het beesje meteen omgezet wordt en aan de dunne komt.