We stoppen met vaccineren

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: We stoppen met vaccineren

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Een hond kan van 1x vaccineren immuun zijn, of niet. Als je te vroeg vaccineert gebeurt er niks want dan heeft de pup nog immuniteit van de moeder, vandaar meer keren vaccineren. En een enting kan gewoon niet aanslaan om wat voor reden dan ook. Als je dan niet checkt hoe het met de immuniteit staat door te titeren, dan neem je het zekere voor het onzekere en je vaccineert nog maar een paar keer. Als je titert dan weet je. Meten is weten  :D

Je kunt titeren voor hondenziekte, hepatitis en parvo, de vaccinaties die vaak ook lang werken.
Kosten ... geen kapitalen, tientjes, maar ik heb de rekening hier niet paraat.
Sella

Bericht door Sella »

Ik heb de laatste keer, maart 2010 dacht ik 45 euro betaald voor de titerbepaling de kleine cocktail
_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Bedankt voor de antwoorden.

Nu lees ik op internet dat niet elke dierenarts titert of kan titeren, klopt dat? Zo ja, is er ergens een lijst te vinden?
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

_Sandra_ schreef: Bedankt voor de antwoorden.

Nu lees ik op internet dat niet elke dierenarts titert of kan titeren, klopt dat? Zo ja, is er ergens een lijst te vinden?
Dat klopt idd. Tannetje Koning, Hitam hier op het forum, titert en zij heeft praktijk in Otterlo (De Oase). En verder organiseren BP'ers in den lande regelmatig titer-bijeenkomsten, dan komt er een clubje bij elkaar en dan komt Tannetje de honden titeren.

Overigens kan elke da het, het is een kwestie van niet willen. Ze moeten dan de testkits bestellen, het gebruik is betrekkelijk simpel, druppie bloed op de strip en afwachten maar.
tiny
5-sterren
5-sterren

Bericht door tiny »

Mijn DA titert niet, hij moet de testkits met 10 bestellen, en ik ben blijkbaar de enige die erom vraagt. Rabies wordt hier wel geent ivm vakantie buitenland.
Volgend jaar zouden ze weer geent moeten worden maar ik overweeg sterk om te titeren. Otterloo is hier niet zo ver vandaan.Als je niet ent en er gebeurt wat zeg je: zie je wel. En als je wel ent en er gebeurt wat zeg je ook: zie je wel. Ik begrijp de twijfels wel en wil ook eigenlijk niet meer enten. Langzamerhand is er genoeg in de honden gespoten, zeker Tessa met haar 11 jaar.
_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Otterlo is erg ver van mij vandaan. Wel erg aardig van Tannetje zeg om dat te organiseren.

Ik zal de dierenarts eens vragen wat zij ermee doen. Bedankt in elk geval!!

Groetjes,
Sandra
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

_Sandra_ schreef: Otterlo is erg ver van mij vandaan. Wel erg aardig van Tannetje zeg om dat te organiseren.

Ik zal de dierenarts eens vragen wat zij ermee doen. Bedankt in elk geval!!

Groetjes,
Sandra
je zou bij Biomentor in Valkenburg eens kunnen informeren of ze dat doen. Ik heb geen idee maar kan het me voorstellen. En is nie zo ver :biggrin2:
_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Schiet mij ineens nog een vraag te binnen...

na mijn 3 puppyentingen wil ik dus gaan titeren. Maar nu bedacht ik me dit...

Als ik na het jaar ga titeren, moet ik dan elk jaar titeren?
Zo ja, kan ik dan niet beter deze enting gewoon nog doen, die is 3 jaar geldig. Dan kan ik na die 3 jaar titeren toch? En moet het dan weer elk jaar?

Ik vraag mij dit af, omdat bloedprikken (en enten) een invasieve handeling is. Hoe minder vaak, hoe beter natuurlijk.

Groetjes,
Sandra
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Je hoeft niet elk jaar te titeren. Dat hangt van de hoogte van de antilichaamspiegels af. Als die heel hoog zijn kun je rustig 3-5 jaar overslaan.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

gemmaa schreef: je zou bij Biomentor in Valkenburg eens kunnen informeren of ze dat doen. Ik heb geen idee maar kan het me voorstellen. En is nie zo ver :biggrin2:
Doet het ook niet, ik heb daar al gevraagd.
De rede is ook dat hij de test sets per 10 of per 12 moet bestellen, en ze zijn maar beperkt houdbaar
_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

okee, dan zit er voorlopig waarschijnlijk niets anders op dan gewoon vaccineren.

Jammer... weet iemand hoe lang die dingen houdbaar zijn?
Anders zouden we een stuk of 10-12 honden in Limburg moeten kunnen verzamelen die eens willen titeren. Dan zal er vast wel een dierenarts zijn die dat wil doen.
Als ik weet hoe lang het houdbaar is, kan ik eens een oproepje proberen te doen.

Groetjes,
Sandra
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op zo 04 jul 2010, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
cindy5409
4-sterren
4-sterren

Bericht door cindy5409 »

Hoe gaat dat dan met wedstrijd of showhonden. Die moeten toch een geldig inentingsbewijs hebben?! Of krijg je van dat titeren ook een geldig bewijs?
Annick
2-sterren
2-sterren

Bericht door Annick »

Hier is het ook weer tijd voor de weil inenting ben er ook nog niet uit wel of niet .

Groetjes Annick .
Sher
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sher »

Ik heb nog nooit een ent-reactie bij een hond meegemaakt, tot Chispa. Net dit jaar had ik het goed aangepakt. Hondjes en kat in de auto en laten titeren door Tannetje. Weil had ik wel laten zetten, want ik ben toch bang om het fout te doen. Ik was heel tevreden over mezelf  :angel2: , tot ik dus een grote bult in de nek van Chispa zag.
Dan ga je toch nadenken. Wie weet wat voor troep er in Spanje in gespoten is en misschien heeft hij daar een reactie gehad, die niemand heeft gezien onder al dat haar.  :-X
Tilly had geen reactie, maar dat is toch al niet zo'n sterk hondje........  Op het moment neig ik er naar alleen nog te laten titeren volgende keer.  :-\
Fokke-Sido
1-ster
1-ster

Bericht door Fokke-Sido »

Wij hebben Fokke, bijna 12 nu, altijd volgens het dierenartsschema laten vaccineren. Nooit vreemde reacties gemerkt. Eind vorig jaar ben ik met hem bij een homeopaat geweest vanwege allerlei dementie-achtige klachten. Daarnaast bewoog hij moeizaam ten gevolge van een hernia. Het eerste middel wat hij kreeg voorgeschreven was iets om te "ontstoren", dwz de bijwerkingen van vaccineren opheffen. Hij reageerde er heel heftig op. Een paar dagen bijna te stijf om de ene poot voor de andere te zetten. Na 2 dagen was dat over en liep hij een stuk beter. Zijn andere klachten zijn met andere middelen behandeld.
Ofwel optie 3: wel vaccineren, maar ook laten ontstoren.

Plaats reactie