kurkuma
Moderator: Lizzy
Re: kurkuma
kurkuma, kunir of kunjit wordt aan kleurkanaries gegeven om ze oranje te kleuren. Om zomaar je hond iets te geven zou ik niet zonder meer doen. Je kunt verse kunir wortel kopen bij de chinieze supermarkten in de grote steden. Ik toets altijd of mijn honden iets normaal wel eten voordat ik iets zou geven. Als ze ht niet op een natuurlijke manier eten zou ik het niet geven. Hier wordt ook geen gember of andere sterke verse kruiden gegeten.
en als je het toch wilt geven, dan zou ik eerst even advies vragen aan holistische en of homeopathische dierenartsen. Die weten of het voor de hond kwaad kan om dit te geven. Vergeet niet wat voor mensen goed is hoeft niet per definitie goed te zijn voor dieren en in dit geval voor honden.
en als je het toch wilt geven, dan zou ik eerst even advies vragen aan holistische en of homeopathische dierenartsen. Die weten of het voor de hond kwaad kan om dit te geven. Vergeet niet wat voor mensen goed is hoeft niet per definitie goed te zijn voor dieren en in dit geval voor honden.
Het is ook niet 'zomaar'Aquillo schreef: kurkuma, kunir of kunjit wordt aan kleurkanaries gegeven om ze oranje te kleuren. Om zomaar je hond iets te geven zou ik niet zonder meer doen. Je kunt verse kunir wortel kopen bij de chinieze supermarkten in de grote steden. Ik toets altijd of mijn honden iets normaal wel eten voordat ik iets zou geven. Als ze ht niet op een natuurlijke manier eten zou ik het niet geven. Hier wordt ook geen gember of andere sterke verse kruiden gegeten.
Dr. David Servan-Schreiber schrijft in zijn boek 'Antikanker' dat Kurkuma het krachtigste natuurlijke middel tegen ontstekingen is dat op dit moment bekend is. Het bevordert ook apoptose in kankercellen en remt angiogenese af. Laboratoriumproeven hebben aangetoond dat kurkuma het effect van chemotherapie vergroot en de groei van tumoren afremt.
Om Kurkuma makkelijker opneembaar te maken moet je het volgens hem mengen met zwarte peper en (olijf)olie. Hij geeft voor humaan gebruik de dosering van 1/4 theelepel Kurkumapoeder, mengen met 1/2 theelepel olijfolie en een snuifje zwarte peper.
Om Kurkuma makkelijker opneembaar te maken moet je het volgens hem mengen met zwarte peper en (olijf)olie. Hij geeft voor humaan gebruik de dosering van 1/4 theelepel Kurkumapoeder, mengen met 1/2 theelepel olijfolie en een snuifje zwarte peper.
Nog wat info gevonden over kurkuma en kanker en doseringen;
Kanker
curcumine heeft een veelzijdige werking in relatie tot kanker. Ener- zijds verhoogt curcumine de weerstand in het lichaam tegen kanker (toename antioxidantactiviteit, ontstekingsremming, ondersteuning (lever)ontgifting), anderzijds saboteert curcumine op allerlei manieren het voortbestaan van kankercellen [3,9,18]. curcumine remt de transfor- matie van normale cellen in kankercellen en gaat tumorgroei, angiogenese en metastasering tegen. Daarbij verhoogt curcumine de gevoeligheid van kankercellen voor conventionele therapie (chemotherapie, bestra- ling) [3,64-66]. In-vitro studies en diermodellen voor chemisch geïndu- ceerde kanker suggereren dat curcumine kanker (dosisafhankelijk) helpt
voorkomen in onder meer het maagdarmkanaal (mondholte, slokdarm, maag, duodenum, colon, rectum), prostaat, long, borst, lever en huid [3,7,8,18].
Onderzoekers denken dat curcumine vooral een rol kan spelen bij de preventie en behandeling van kanker in het maagdarmkanaal, omdat daar voldoende hoge curcumineconcentraties zijn te behalen na orale inname [3,8,67]. Er zijn testen gedaan met doses tot acht gram curcu- mine per dag gedurende drie maanden; onlangs is een (eenmalige) dosis van 12 gram curcumine veilig bevonden [19]. voor preventie van kanker in het spijsverteringskanaal is wellicht een minimale dagdosis van 1,6 gram curcumine nodig; er zijn ook aanwijzingen dat langdurige inname van een lagere dosis curcumine zinvol is [3,8,68,69].
[/i]
Einde van deze maand heb ik weer les. Ga het navragen hoe dat nu zit met vrije radicalen en kanker. Ik weet zeker dat ik het goed gehoord heb van prof. Muskiet (heb kanker gehad en ben zeer alert op alle informatie over deze ziekte
).
In ieder geval weer wat info erbij voor diegene die dat wil
Kanker
curcumine heeft een veelzijdige werking in relatie tot kanker. Ener- zijds verhoogt curcumine de weerstand in het lichaam tegen kanker (toename antioxidantactiviteit, ontstekingsremming, ondersteuning (lever)ontgifting), anderzijds saboteert curcumine op allerlei manieren het voortbestaan van kankercellen [3,9,18]. curcumine remt de transfor- matie van normale cellen in kankercellen en gaat tumorgroei, angiogenese en metastasering tegen. Daarbij verhoogt curcumine de gevoeligheid van kankercellen voor conventionele therapie (chemotherapie, bestra- ling) [3,64-66]. In-vitro studies en diermodellen voor chemisch geïndu- ceerde kanker suggereren dat curcumine kanker (dosisafhankelijk) helpt
voorkomen in onder meer het maagdarmkanaal (mondholte, slokdarm, maag, duodenum, colon, rectum), prostaat, long, borst, lever en huid [3,7,8,18].
Onderzoekers denken dat curcumine vooral een rol kan spelen bij de preventie en behandeling van kanker in het maagdarmkanaal, omdat daar voldoende hoge curcumineconcentraties zijn te behalen na orale inname [3,8,67]. Er zijn testen gedaan met doses tot acht gram curcu- mine per dag gedurende drie maanden; onlangs is een (eenmalige) dosis van 12 gram curcumine veilig bevonden [19]. voor preventie van kanker in het spijsverteringskanaal is wellicht een minimale dagdosis van 1,6 gram curcumine nodig; er zijn ook aanwijzingen dat langdurige inname van een lagere dosis curcumine zinvol is [3,8,68,69].
[/i]
Einde van deze maand heb ik weer les. Ga het navragen hoe dat nu zit met vrije radicalen en kanker. Ik weet zeker dat ik het goed gehoord heb van prof. Muskiet (heb kanker gehad en ben zeer alert op alle informatie over deze ziekte
In ieder geval weer wat info erbij voor diegene die dat wil
Ja, dat lijkt op het verhaal dat ik dus ook heb gelezen. Maar ik ben ook benieuwd naar de eventuele tegenargumenten. Dus ik hoor het graag als je meer info hebt.Fido schreef: Nog wat info gevonden over kurkuma en kanker en doseringen;
Kanker
[/i]
Einde van deze maand heb ik weer les. Ga het navragen hoe dat nu zit met vrije radicalen en kanker. Ik weet zeker dat ik het goed gehoord heb van prof. Muskiet (heb kanker gehad en ben zeer alert op alle informatie over deze ziekte).
In ieder geval weer wat info erbij voor diegene die dat wil![]()
Hier nemen wij dagelijks een theelepeltje biologische kurkuma in onze tomatensap 
Ik gooi het ook in de meeste gerechten maar onverhit is het beste en dan ook nog eens in combinatie met zwarte peper.
Ik gooi het ook in de meeste gerechten maar onverhit is het beste en dan ook nog eens in combinatie met zwarte peper.
ik bestel de curcumin bij https://www.agelesscures.com/, gebruik altijd de 1000mg dosering (de afgelopen jaren maken ze het met bioperine).
veel informatie op deze site over de samenstelling en hoe het werkt.
veel informatie op deze site over de samenstelling en hoe het werkt.
Bepaalt super merk XXX gebruikt cucuma in een middel tegen ontstekingen, artrose en als ondersteuning tegen gewrichts problemen bij honden en katten. Dit is echter gemengt met glucosamine end. Deze stoppen 50mg curcuma in een tablet en raden per 10 kg 1 tablet aan.
Toen mijn boxer oud werd maakte ik deze capsules zelf en had er zeer goed resultaat mee en raad het dus ook aan.
Mvg
Toen mijn boxer oud werd maakte ik deze capsules zelf en had er zeer goed resultaat mee en raad het dus ook aan.
Mvg
Ik ben net vanmiddag met de hond bij Erwin geweest.
Heb een uitgebreid voedingsadvies gekregen. Boven aan de lijst staat kurkuma.
Heb het opgezocht, lijkt mij niet verkeerd, ik begin er zelf ook maar aan.
Heb een uitgebreid voedingsadvies gekregen. Boven aan de lijst staat kurkuma.
Heb het opgezocht, lijkt mij niet verkeerd, ik begin er zelf ook maar aan.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... cerij.html
Wist je dat geelwortel pas echt effectief in het lichaam zijn werk kan doen in combinatie met zwarte peper en olijfolie of lijnzaadolie?
Meng dan een 1/4 theelepel geelwortel met een royale snuf gemalen zwarte peper en voeg daar een theelepel van de olie bij. Even goed mengen. De hoeveelheden kunnen natuurlijk in dezelfde verhouding worden aangepast. Dit mengsel kan op het bord aan een maaltijd worden toegevoegd, het smaakt o.a. goed bij groenteschotels met rijst e.d. Het mengsel vooral niet verhitten. Mensen die niet zo van een bittere smaak houden, kunnen een paar druppeltjes agavesiroop of honing toevoegen.
De tip is dat tomaten-groentensap met een theelepel kurmkumapoeder en een snufje zwarte peper een goede combinatie is om te drinken. Kurkuma bevat fytochemicalien die kanker helpen bestrijden en de zwarte peper bevat peperine dat ervoor zorgt dat de kurkuma veel beter wordt opgenomen(1000x) Het tomatensap bevat ook nog wat lycopeen. Kurkumapoeder (geelwortel) kun je gewoon kopen bij een turkse winkel maar ook meestal bij een natuurwinkel
Wist je dat geelwortel pas echt effectief in het lichaam zijn werk kan doen in combinatie met zwarte peper en olijfolie of lijnzaadolie?
Meng dan een 1/4 theelepel geelwortel met een royale snuf gemalen zwarte peper en voeg daar een theelepel van de olie bij. Even goed mengen. De hoeveelheden kunnen natuurlijk in dezelfde verhouding worden aangepast. Dit mengsel kan op het bord aan een maaltijd worden toegevoegd, het smaakt o.a. goed bij groenteschotels met rijst e.d. Het mengsel vooral niet verhitten. Mensen die niet zo van een bittere smaak houden, kunnen een paar druppeltjes agavesiroop of honing toevoegen.
De tip is dat tomaten-groentensap met een theelepel kurmkumapoeder en een snufje zwarte peper een goede combinatie is om te drinken. Kurkuma bevat fytochemicalien die kanker helpen bestrijden en de zwarte peper bevat peperine dat ervoor zorgt dat de kurkuma veel beter wordt opgenomen(1000x) Het tomatensap bevat ook nog wat lycopeen. Kurkumapoeder (geelwortel) kun je gewoon kopen bij een turkse winkel maar ook meestal bij een natuurwinkel
tieneke schreef: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... cerij.html
Meng dan een 1/4 theelepel geelwortel met een royale snuf gemalen zwarte peper en voeg daar een theelepel van de olie bij. Even goed mengen. De hoeveelheden kunnen natuurlijk in dezelfde verhouding worden aangepast. Dit mengsel kan op het bord aan een maaltijd worden toegevoegd, het smaakt o.a. goed bij groenteschotels met rijst e.d. Het mengsel vooral niet verhitten. Mensen die niet zo van een bittere smaak houden, kunnen een paar druppeltjes agavesiroop of honing toevoegen.]
Ik heb het uit het kruidenrekje van verstegen, is dat dan ook wel goed of kan ik het beter bij de turkse winkel halen en moet er voor de hond dan ook peper en olijfolie door, maak je dan een soort papje voor de hele week bv. en doe je dan dagelijks iets over zijn voer, ik heb een idee dat het bij Deja werkt ze loopt sinds een paar dagen weer als een trein, maar ja je weet het nooit, kan zomaar weer terug vallen.
Ik gebruik alleen kurkuma, en voor de rest duivelsklauw visolie glucosamine chondroitine en msn dus hele waslijst moet ik de visolie dan schrappen als ik er olijfolie ga door doen.
Laatst gewijzigd door deja op wo 30 jun 2010, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Spicey weegt 12 kilo, weet jij hoeveel zij zou moeten krijgen, vind dit wel het proberen waard.yuki11 schreef: Hoeveel neem jij dan??
(ik geef mijn hond trouwens 3 mespuntjes per dag.....ca 3 gram)
-
desert_queen
- 1-ster

- Contacteer:
Wij gebruiken Kurkuma hier op wonden en ontstekeningen.....het stopt het bloeden meteen....

desert_queen schreef: Wij gebruiken Kurkuma hier op wonden en ontstekeningen.....het stopt het bloeden meteen....
![]()
Bedoel je voor jullie zelf of voor de hond.
-
Sella
Ik gebruik kurkuma als eerste hulp op bloedende wonden als ik niet snel bij een arts kan komen.
Ook bij die keuken wondjes werkt het prima.
Ook een bloedend voetbed van woef stopte zo met bloeden.
Ik gebruik kurkuma groots en haal het bij de chinese groothandel per kg.
Je kan om te beginnen met versteeg, alleen het wordt snel erg duur.
Je kan in de bibliotheek een het boek eten tegen kanker aanvragen, daar staat dit ook heel goed uitgelicht en ik heb er nog een lekker recept uitgehaald
Ook bij die keuken wondjes werkt het prima.
Ook een bloedend voetbed van woef stopte zo met bloeden.
Ik gebruik kurkuma groots en haal het bij de chinese groothandel per kg.
Je kan om te beginnen met versteeg, alleen het wordt snel erg duur.
Je kan in de bibliotheek een het boek eten tegen kanker aanvragen, daar staat dit ook heel goed uitgelicht en ik heb er nog een lekker recept uitgehaald