Of in België wonen natuurlijk.202spots schreef:
Ik heb daar ook erg over na moeten denken Gertie,maar ik heb gehoord dat je 'n DA moet hebben die ze bril AFZET wanneer ie de spuit in z'n handen heeft,![]()
en de bril weer OPZET wanneer 't boekie ingevuld moet worden.
enten, wanneer,welke,hoeveel jaar
Moderator: Lizzy
Re:enten, wanneer,welke,hoeveel jaar
hier zijn de boekjes dus niet in orde
maar dat maakt tot zover niet uit want ik doe niets waarvoor ze in orde zouden moeten zijn. Gezien Bas zijn gezondheid (qua poten bedoel ik) kom ik niet meer op een hondenschool, ook komt ie niet in een pension. Het enige is dat ik een nieuwe uitlaatservice zoek en dat zou misschien "problemen" qua entingsboekje op kunnen leveren. Ik kijk wel.
Onze Golden van nu 1 jaar wil ik ook behoeden tegen het teveel aan inentingen die normaal jaarlijks moeten worden toegediend.
Graag had ik ook eens dat artikel gelezen over de negatieve aspekten van de inentingen., maar weet niet waar ik dat kan ophalen.
kan iemand mij helpen?
Hartelijk dank hoor !
Graag had ik ook eens dat artikel gelezen over de negatieve aspekten van de inentingen., maar weet niet waar ik dat kan ophalen.
kan iemand mij helpen?
Hartelijk dank hoor !
-
tessa
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik laat ook alleen de enting met 7, 10 en dertien weken geven(dit is bewust een week later dan geadviseerd, ik vind 6 weken erg vroeg) en daarna niet meer, na een jaar of vijf wil ik een titerbepaling laten doen. Ik kom in de 17 jaar dat ik honden trim en dan vooral de laatste 10 jaar zoveel onverklaarbare atopien, schildklierafwijkingen etc, etc. tegen dat ik er van overtuigd ben dat het in veel gevallen een gevolg is van overenten en brokken natuurlijk, maar ja maak dat de eigenaren maar eens wijs, die luisteren alleen naar de Witte Jas, en niet naar de hondentrimster 
-
Ordell
Als dat problemem zou opleveren dan stuur je inentingsboekje maar naar mij op, dan maak ik het wel in orde voor je......Ivonne schreef: hier zijn de boekjes dus niet in ordemaar dat maakt tot zover niet uit want ik doe niets waarvoor ze in orde zouden moeten zijn. Gezien Bas zijn gezondheid (qua poten bedoel ik) kom ik niet meer op een hondenschool, ook komt ie niet in een pension. Het enige is dat ik een nieuwe uitlaatservice zoek en dat zou misschien "problemen" qua entingsboekje op kunnen leveren. Ik kijk wel.
Kijk maar uitOrdell schreef:
Als dat problemem zou opleveren dan stuur je inentingsboekje maar naar mij op, dan maak ik het wel in orde voor je......![]()
![]()
Straks krijg je postzakken vol met entingsoekjes om 'in orde' te maken thuisgestuurd (oa die van Chooky
dan komt Chasey's boekje der ook ff bij 
Ordell schreef:
Als dat problemem zou opleveren dan stuur je inentingsboekje maar naar mij op, dan maak ik het wel in orde voor je......![]()
![]()
Ik ent alleen de puppyentingen op 6, 9 en 12 weken. Daarna herhalen op de leeftijd van 1 jaar. Daarna niet meer..... 
Mijn 5 pups krijgen volgende week de eerste pupenting. Ik heb in mijn boekje een verhaal opgenomen over hoe ik over enten denk en ik hoop dat de nieuwe baasjes dit advies ter harte nemen (evenals over de vers vlees voeding).
Mijn 5 pups krijgen volgende week de eerste pupenting. Ik heb in mijn boekje een verhaal opgenomen over hoe ik over enten denk en ik hoop dat de nieuwe baasjes dit advies ter harte nemen (evenals over de vers vlees voeding).
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Bes heeft netjes de pup entingen gehad, en NIET de kennelhoest enting (was nog een hele discussie bij de da, maar het is MIJN hond dus geen enting
)
Bes krijgt volgend jaar de laatste enting.
Sil is in het asiel nog geent, dus die word ook niet meer geent door mij.
Bes krijgt volgend jaar de laatste enting.
Sil is in het asiel nog geent, dus die word ook niet meer geent door mij.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
we hebben essie alleen pupenting gegeven,
met een jaar ook en toen pas vlak voor ze gedekt ging worden.
minx heeft alleen pup entingen en jaarenting gehad,
ga ik niet meer enten denk ik.
ik had nu even een vraagje,
wij hebben 2 da's,
de 1 wil op 6 en 9 weken enten en dan op 12 weken dus bij eigenaar.
de ander wil tussen 6 a 7 weken enten en dan pas op 12 weken.
nu vraag ik me af wat beter is?
wat is precies de 9 weken enting en hebben pupjes die wel nodig?
minx komt uit belgie en die heeft maar 2 keer enting gehad,
bij fokker en bij mij.
maar die kreeg ik op 12 weken,
dus hoefde ik niet over na te denken.
met een jaar ook en toen pas vlak voor ze gedekt ging worden.
minx heeft alleen pup entingen en jaarenting gehad,
ga ik niet meer enten denk ik.
ik had nu even een vraagje,
wij hebben 2 da's,
de 1 wil op 6 en 9 weken enten en dan op 12 weken dus bij eigenaar.
de ander wil tussen 6 a 7 weken enten en dan pas op 12 weken.
nu vraag ik me af wat beter is?
wat is precies de 9 weken enting en hebben pupjes die wel nodig?
minx komt uit belgie en die heeft maar 2 keer enting gehad,
bij fokker en bij mij.
maar die kreeg ik op 12 weken,
dus hoefde ik niet over na te denken.
-
Elvira
- 5-sterren

- Contacteer:
Zingaro is tot nu toe volgens de regels v.d. dierenarts ingeent. Ik kreeg v.d. week weer een oproep voor rabies. Nu kom ik vaak in België, maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat voor de benelux 3 jaar geldt. Ik wou dit voorjaar parvo overslaan, maar wel tegen weil inenten, maar die had de dierenarts niet apart. Aangezien het een golden is, die in elke vieze prut sloot springt, wil ik weil wel blijven doen. Ik zou volgend voorjaar (als de rest aan de beurt is), titers willen laten bepalen, maar kan dit alleen bij Tannetje ?
-
danja
- 3-sterren

- Contacteer:
Ja rabies is 3 jaar geldig. Het staat op het rose papiertje wat je krijgt. En toch enten da jaarlijks in als je naar het buitenland gaat ???
Hoi,
ook van mij nog even een vraagje: onze hond is erg dol op plassen en water tot aan d'r buik. Ze drinkt er ook graag uit. Maar nu zit ik er een beetje mee of ik haar zal laten enten of niet.... Ze heeft haar puppy-enting gehad en daarna niet meer (ze is nu 4). Dit hebben we eigenlijk gedaan omdat ze heel heftig reageerde op de enting. Ze was er echt ziek van en ze werd heel fel. Haar enting is ontstoord vanwege gedragsproblemen. Het lag niet aan de enting trouwens. De gedragsproblemen zijn gelukkig wel helemaal opgelost.
Nu is mijn vraag of ik haar tegen Weil zal laten enten of niet... Vind het een beetje eng met al dat water, maar zit igenlijk ook niet te wachten op een enting. Oh ja, in januari beginnen we met behendigheid en daar willen ze ook graag een geldige enting zien...
Wat raden jullie ons aan?
ook van mij nog even een vraagje: onze hond is erg dol op plassen en water tot aan d'r buik. Ze drinkt er ook graag uit. Maar nu zit ik er een beetje mee of ik haar zal laten enten of niet.... Ze heeft haar puppy-enting gehad en daarna niet meer (ze is nu 4). Dit hebben we eigenlijk gedaan omdat ze heel heftig reageerde op de enting. Ze was er echt ziek van en ze werd heel fel. Haar enting is ontstoord vanwege gedragsproblemen. Het lag niet aan de enting trouwens. De gedragsproblemen zijn gelukkig wel helemaal opgelost.
Nu is mijn vraag of ik haar tegen Weil zal laten enten of niet... Vind het een beetje eng met al dat water, maar zit igenlijk ook niet te wachten op een enting. Oh ja, in januari beginnen we met behendigheid en daar willen ze ook graag een geldige enting zien...
Wat raden jullie ons aan?
-
danja
- 3-sterren

- Contacteer:
Wat ik overal lees over weil ziekte is dat het door de bruine rat wordt verspreidt. Volgens mij komen er in het gewone water plassen niet veel bruine ratten voor. Ik heb er eens 1 zien zwemmen in het park en we liepen er 3 keer per dag, moet je nagaan. Als het er wemelt van de bruine ratten zoals in de a'damse grachten zou ik misschien nog wel enten. wij zwemmen toch ook in het IJselmeer.
Groetjes Anneke
Groetjes Anneke