1 of 2 keer per dag voeren
Moderator: Lizzy
Re: 1 of 2 keer per dag voeren
omdat het met dit weer dan koeler is en er dan ook minder vliegen zijn. En gewoon soms omdat t zo uitkomt.
Hier krijgen ze een keer of 5 a 6 per week te eten.
Grote porties omdat het natuurlijker is en beter zou zijn voor de vertering (mogens eliasen), wisselende tijden zodat ze nooit weten wanneer (maar nooit vlak voor een wandeling natuurlijk), weer volgens mogens.
Twee beagles a 15 kg, ze krijgen max een flinke kilo per keer (maar de meeste maaltijden zijn 4 a 5 ons).
Toen ik net begon met wisselende tijden, moest er eentje af en toe een beetje gal braken omdat ze zo geconditioneerd waren, maar door ze rustig te laten wennen ging het snel beter. Ik voer wanneer het mij uit komt en mocht ik vergeten zijn wat uit te halen, krijgen ze de volgende dag wel een grotere portie 8)
Nu zijn ze vaak redelijk verzadigd (blijft een beagle he
) en schooien weinig. Behalve dat er eentje nu drachtig is en sinds 2 weken bedelt bij het leven (en met een zoontje van 10 maand met soepstengels heeft ze wel eens geluk) 
Maar ach...gaat ook wel weer over
Groetjes Manon
Grote porties omdat het natuurlijker is en beter zou zijn voor de vertering (mogens eliasen), wisselende tijden zodat ze nooit weten wanneer (maar nooit vlak voor een wandeling natuurlijk), weer volgens mogens.
Twee beagles a 15 kg, ze krijgen max een flinke kilo per keer (maar de meeste maaltijden zijn 4 a 5 ons).
Toen ik net begon met wisselende tijden, moest er eentje af en toe een beetje gal braken omdat ze zo geconditioneerd waren, maar door ze rustig te laten wennen ging het snel beter. Ik voer wanneer het mij uit komt en mocht ik vergeten zijn wat uit te halen, krijgen ze de volgende dag wel een grotere portie 8)
Nu zijn ze vaak redelijk verzadigd (blijft een beagle he
Maar ach...gaat ook wel weer over
Groetjes Manon
Ze krijgen hier 1 x per dag en altijd na de middag wandeling tussen 12 en 2 uur.
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat mag je vragenWaarom geven jullie zo laat het eten als ik vragen mag
- HannekeKjell
- 5-sterren

Ik voer meestal ook la(a)t(er) op de avond, dan kan ie daarna lekker uitbuiken.
Nog hooguit een klein plasrondje na het eten en dan rusten / naar bed.
Nog hooguit een klein plasrondje na het eten en dan rusten / naar bed.
-
annielaumen
- 5-sterren

1 keer per dag krijgt Astrid haar eten
Meestal in de avonduren
Fruit eitjes kefir of yochurt meestal s,morgens na de wandeling
Meestal in de avonduren
Fruit eitjes kefir of yochurt meestal s,morgens na de wandeling
Hier ook maar één keer per dag. En alhoewel ik mezelf voorhoud dat ik dat op onregelmatige tijden doe, zodat mijn honden geen verwachtingspatroon opbouwen, staan ze toch bijzonder vaak zo rond een uur of 16.00 - 17.00 te kwijlen en reageren op iedere pink die ik beweeg. Heel gek. 
Ik voer 1x per dag, alle honden krijgen s'avonds hun portie wel op verschillende tijden.
Hier is het ook niet altijd om 17:00 hoor.
Maar vond alleen dat sommige zo laat nog voeren .
Leek me ook niet gezond maargoed ben er ook niet thuis in.
En denk dat ik met de tijd van de brokken blijf hangen.
Die kreeg ze ook om 17:00 ongeveer.
De laatste wandel ronden die ze maakt is ergens tussen 21:30 en 22:30
Maar vond alleen dat sommige zo laat nog voeren .
Leek me ook niet gezond maargoed ben er ook niet thuis in.
En denk dat ik met de tijd van de brokken blijf hangen.
Die kreeg ze ook om 17:00 ongeveer.
De laatste wandel ronden die ze maakt is ergens tussen 21:30 en 22:30
ik voer tussen 5 en 8 uur 's avonds
"s ochtends krijgen ze alleen een reepje gedroogd vlees

"s ochtends krijgen ze alleen een reepje gedroogd vlees
Pixie krijgt nu nog 3x per dag. 's ochtends tussen 8.30 en 9, 's middags tussen 2 en half 3 en 's avonds tussen 20.00 en 20.30. Ze gaat over ongeveer 1 maand over naar 2x, ze is dan 6 maanden.
Hier krijgen ze ook 1 keer per dag..Varierend qua tijden tussen 12.00 en 21.00 uur..
Ik laat het meestal afhangen van mijn werkrooster..Als ik 's middags moet werken krijg ze rond de 13.00 uur..En als ik 's ochtend moet werken krijgen ze het na 16.00 uur.
En ik hou meestal wel rekening met trainingstijden zodat ze nooit met volle maag met vrouwtje op stap gaan en er zeker heel wat tijd tussen eten en beweging zit..
Ik laat het meestal afhangen van mijn werkrooster..Als ik 's middags moet werken krijg ze rond de 13.00 uur..En als ik 's ochtend moet werken krijgen ze het na 16.00 uur.
En ik hou meestal wel rekening met trainingstijden zodat ze nooit met volle maag met vrouwtje op stap gaan en er zeker heel wat tijd tussen eten en beweging zit..
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
ik voer 1 keer per dag 's avonds na alle werkzaamheden
- Inge en Bono
- 5-sterren

Liz nu 2 keer per dag; 's ochtends en 's avonds.
Bono 1x per dag; wisselend wanneer. Dat ligt er aan wat voor dienst ik heb en wat we gaan doen.
Bono 1x per dag; wisselend wanneer. Dat ligt er aan wat voor dienst ik heb en wat we gaan doen.
1 keer per dag, tijdstippen zijn erg wisselend.