diabetes en Barf gaat niet goed!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: diabetes en Barf gaat niet goed!

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

gea schreef: dus ik kan beter om een bloedonderzoek vragen...
Eerlijk gezegd ging ik op zoek naar een nieuwe dierenarts.
gea
1-ster
1-ster

Bericht door gea »

wij hebben besloten om morgen een andere dierenarts te bellen om haar te laten testen op cushing,en de nieren en leverwaarden.
we denken niet dat ze er hier veel vanaf weten :-\
ontzettend bedankt voor alle hulp en ik laat weten hoe het is afgelopen.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik lees hier even mee en weet niet hoe het met honden is hoor , maar mensen met diabetes hebben kunnen met dit warme weer ook behoorlijk ontregeld raken
Mogelijk zou dat ook nog mee kunnen spelen ? Plus de leeftijd ?
gea
1-ster
1-ster

Bericht door gea »

nou we hebben vandaag een second opinion gehad bij een andere dierenarts en die dacht vrijwel meteen aan cushing.
er mankeerde vanalles aan het bloed en de urine is opgestuurd,morgen weten we meer.
ze moet nou ook 2x spuiten.
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Fijn dat alles nu serieus wordt nagekeken. :-*
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

gea schreef: nou we hebben vandaag een second opinion gehad bij een andere dierenarts en die dacht vrijwel meteen aan cushing.
er mankeerde vanalles aan het bloed en de urine is opgestuurd,morgen weten we meer.
ze moet nou ook 2x spuiten.
Fijn dat het nu tot de bodem wordt uitgezocht. Als je er snel bij bent met Cushing kan de suikerziekte zelfs nog overgaan.
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Wat fijn dat ze nu echt goed nagekeken wordt, goed dat je voor een second opinion gegaan bent.
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

*Dorothea* schreef: Fijn dat het nu tot de bodem wordt uitgezocht. Als je er snel bij bent met Cushing kan de suikerziekte zelfs nog overgaan.
Oww dat zou helemaal geweldig zijn!
gea
1-ster
1-ster

Bericht door gea »

hallo hier even een update,
ze hebben voor 85% vastgesteld dat het cushing is en nou zouden ze moeten testen om te kijken welke.
we hebben besloten om niet verder te gaan behandelen wb cushing.
ik heb veel verhalen en ervaringen gelezen.
goeie maar ook veel slechte.
er zijn veel hondjes die cushing hebben en er niet voor behandeld worden maar toch prima leven en haar suiker maakt haar nu slap.
vanmiddag vond ik haar fitter,ze sprong zelfs weer ietsjes uit het hoge gras,en toen haar glucose getest:7.9 biggrin2:
ik heb een schema gekregen wat ik bij/minder moet spuiten bij hogere/lagere waardes om haar zo op peil te houden.
het is moeilijk met cushing maar alles beter dan kans op die nare bijwerkingen.
het is toch troep wat ze binnen krijgt,en het kost ook nog eens veel geld.
ik hou jullie op de hoogte,super bedankt voor de reacties/hulp.
ik heb er veel aangehad ;)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Als je de cushing niet behandelt, dan zul je de suiker nooit goed onder controle krijgen. Eerlijk gezegd vind ik het zielig om niet te behandelen tegen Cushing. Ik weet niet wat je troep vindt aan Vetoryl? Continu een hoge cortisolspiegel in het bloed is nou ook niet gezond te noemen.  :-\
gea
1-ster
1-ster

Bericht door gea »

dat is waar, maar aan vetoryl zijn ook risico's n.l ziekte van addison enz. of ander ziektes waar ze weer medicijnen voor moet hebben.
stel ze krijgt haar eten en vetoryl,wij gaan weg en ze braakt.dat kan ook levensgevaarlijk zijn en ik wil niet dat ze hier alleen ligt met een aanval o.i.d.
er zijn heus goeie verhalen maar ook verhalen dat ze  alleen maar zieker werden en na de hele molen alsnog overlijden.en dat risico willen wij niet nemen.
ze knapt nu weer wat op en we hopen dat het zo blijft.
BARF is natuurlijk maar is volproppen met medicijnen natuurlijk?
dit bedoel ik niet negatief hoor ;)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

gea schreef: dat is waar, maar aan vetoryl zijn ook risico's n.l ziekte van addison enz.
Ja dat klopt, daarom moet je ook regelmatig het bloed laten controleren en de dosering bijstellen
of ander ziektes waar ze weer medicijnen voor moet hebben.
welke dan?  :-\
stel ze krijgt haar eten en vetoryl,wij gaan weg en ze braakt.dat kan ook levensgevaarlijk zijn
ik volg hem even niet, waarom is dat levensgevaarlijk?
Een hond die insuline krijgt kan ook z'n voer eruit gooien en in een hypo belanden, dat lijkt me een stuk gevaarlijker. Wat is er gevaarlijk aan vetoryl uitbraken?
en ik wil niet dat ze hier alleen ligt met een aanval o.i.d.
er zijn heus goeie verhalen maar ook verhalen dat ze  alleen maar zieker werden en na de hele molen alsnog overlijden.en dat risico willen wij niet nemen.
ja die heb je ook die verhalen, maar dan is het even de vraag hoe therapietrouw mensen zijn, laten ze regelmatig bloed checken, hoe is de diagnose gesteld etc. Ik heb nu 4 honden onder behandeling voor Cushing en die gaan allemaal super. Eén daarvan heeft suikerziekte en we zijn nu zover dat ie nog maar 3 eenheden insuline per dag nodig heeft. Behandel je de cushing niet dan ga je nooit de suiker onder controle krijgen en heb je dus een hond die zich het merendeel van de dag beroerd voelt.
ze knapt nu weer wat op en we hopen dat het zo blijft. BARF is natuurlijk maar is volproppen met medicijnen natuurlijk?
dit bedoel ik niet negatief hoor ;)
beetje raar argument, dan moet je ook geen insuline spuiten als je puur natuur wil.
Helaas is niet alles met natuurlijke middelen op te lossen.
gea
1-ster
1-ster

Bericht door gea »

Ik zeg ook niet dat het niet goed kan gaan,maar ik heb ook veel negatieve verhalen gelezen.
en er zijn veel honden die niet voor cushing behandeld worden waar het ook goed bij gaat.
ze is 11 jaar en heeft nooit iets gehad en doet het  goed totdat haar suiker te hoog was.
vandaar dat wij en de DA denken dat dat nu de boosdoener is.
En eerlijk is eerlijk wij hebben het geld niet om haar continue te laten testen.
we hebben nog een zoontje die extra zorg nodig heeft...
Over een paar dagen hebben we nog eens een gesprek over hoe het gaat en er komen steeds weer vragen boven,
ook w.b die verhoogde cortisol, wij durven gewoon niet meteen een beslissing te maken en ze zei ook je moet er goed over nadenken ;)
gea
1-ster
1-ster

Bericht door gea »

Hallo, ik wou even laten weten hoe het nu ging met ons hondje.
ze krijgt nu inmiddels al een tijdje insuline en ze is ontzettend opgeknapt.
haar waardes schommelen wel iets maar het blijft meestal  binnen de grenzen.
ik test haar dan ook dagelijks.

voor de vakantie was ze echt niets meer,de hitte heeft ook meegespeeld.
tijdens de vakantie knapte ze helemaal op.
thuis was 2 stappen al teveel en nu rende ze weer door het veld en was vrolijk en allert.
Wel heeft ze blaasontsteking gehad,maar bij de DA in duitsland zat er geen suiker meer in de urine wat een goed teken was.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wat fijn om te horen!!

Plaats reactie