Vlovrij door versvoer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vlovrij door versvoer

Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

nou helaas :( ik ben een aantal weken bezig geweest om zowel kat als hond vlo vrij te krijgen.
voer nu ruim 2 jaar vers en regelmatig wat knoflook door de groentemix,maar ik heb helaas eerst frontline (hielp niet) en toen advance moeten gebruiken.ook kam ik ze iedere dag met een vlooienkam en heb omgevingsspray gebruikt.
ik hoop dat ik nu klaar ben met die kleine springers >:(
Ons Elftal

Bericht door Ons Elftal »

Bij ons ook al jaren geen vlooien meer. Maar bij ons heeft dat te maken met het feit dat we geen vaste vloerbedekking en/of kleden meer hebben volgens mij. Want toen we dat hadden, hadden we wel vlooien.
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Hier ook jaren vlooi vrij geweest en vorige week zag ik ze bij twee van mijn honden  :(
Persoonlijk denk ik dat de vlooien van de egels af komen die hier in grote aantallen leven in de wijk.
Elke avond komen we er wel een paar tegen en die prikkelballen blijven interessant voor de honden.
Een stuk vlooien band in de stofzuiger voorlopig en alle honden een pipet in hun nek en ik hoop ze niet meer te zien.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Met buitenkatten heel af en toe wel eens een vlo maar echt veel en veel minder dan in de br*kkentijd.
Ouwe Sjors zaliger had voordat hij vers kreeg een hele erge vlooien-allergie. Echt van een beet helemaal kaalgevreten en geknaagd, hij zag er in de zomer dus niet uit, kale kat met haar op hoofd en staart  :-X na de introductie van versvoer werd de allergie minder en minder maar ook de vlooien werden minder en minder. Voorheen moest ik alles en iedereen altijd heel precies vlo-vrij houden omdat Sjors het anders zo slecht had, na verloop van tijd bleek dat steeds minder nodig. En niet vanwege gebrek aan warme zomers  :P

Teken hebben ze hier bij vlagen. In het bos barst het er van, kom ik daar weinig dan hebben ze ook weinig teken. Blijven ze netjes op de paden dan minder teken bij door de struiken sjezen.
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Hier ook geen vlo of teek te bekennen. Heb wel natuurlijke vlooiendruppels op basis van kokosolie voor de zekerheid.
robbiekomvoor
5-sterren
5-sterren

Bericht door robbiekomvoor »

ik dacht dat het toeval was,faycka en janice hebben nog geen enkele teek of vlo gehad,
sascha is altijd een brokken hond geweest en daar heb ik al diverse teken en vlooien vanaf gehaald ???
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

marnou schreef: Denk het niet  :biggrin2: want ik heb al jaren zelden een vlo op één van mijn meiden.
gelukkig niet  :biggrin2: hier ook al geen jaren geen last meer gehad gelukkig.
DJARA
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door DJARA »

Vlooien ook al een tijd niet meer.
Vorig jaar GEEN antivlooien middelen gegeven en sindsdien ook geen vlooien meer gezien en gemerkt.
BAIke had oa een vlooien allergie voor ik met vers begon, nietsmer van te merken!!!

Wel teken...veel teken dit jaar hier. >:(
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Hier ook geen vlooien terwijl ik niks tegen vlooien gebruik.
Kyra had voorheen op br*k ook geen vlooien maar moet wel eerlijk zeggen dat ik toen wel eens wat anti-vlooienspul gebruikte (ik vergat altijd wanneer ze nou ook alweer een middeltje had gehad, dus soms zat er wel een half jaar tussen)
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Nou...ik heb vorig jaar een flinke vlooienplaag gehad :-X
Barrik was een echte vlooienmagneet!
Nu zijn het er stukken minder maar geef Cadiz wel frontline en de katten soms vlooien anti conceptie.

Maar ik merk weinig verschil verder met ervoor en nu.
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

Hier ook nooit vlooien, behandel ze daar ook niet tegen. Vroeger op brok hadden we trouwens ook nooit last van vlooien. Hier wel veel last van teken een tijdje terug... momenteel al weer weken geen teek te bekennen
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Dit jaar voor het eerst in 11 jaar vlooien gehad. (Na een bezoek aan de DA, ik denk dat ie ze daar misschien opgelopen heeft?)
En teken...  echt niet normaal meer, van de week weer 57 van die krengen eraf gehaald na 1 boswandeling  :-\
Ik blijf voorlopig weer weg uit het bos.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Door alle verhuizingen de afgelopen tijd ben ik er niet meer aan toe gekomen de honden en katten regelmatig te pipetteren, maar ook hier heeft zich tot op heden nog geen vlo gemeld sinds we versvoeren (bijna een jaar nu). Ook aan ontwormen ben ik niet meer toegekomen, en ook op dat punt geen problemen. Toen er nog gebrokt werd, was ik daar ook niet al te consequent mee trouwens, alleen in Spanje hield ik het regelmatig bij omdat de da de klant altijd opbelde wanneer het weer tijd was om te ontwormen ( ::)). De honden hebben trouwens nooit last gehad van wormen, Bambi wel, maar ook die heeft nergens meer last van sinds ze op graanloze brok is overgestapt (Bambi is onze barfweigeraarster).
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nog nooit vlooien gehad. Gebruik ook niets tegen vlooien.

Teken daarentegen  :-X (we zijn teek opspoor en verwijderings experts  ::) )
bascha
2-sterren
2-sterren

Bericht door bascha »

Ik zie mijn meisje regelmatig "bijten"en ging er dan ook vanuit dat ze vlooien had. Maar kan er geen vinden met kammen. erg raar....daar iemand ideeën over?
ze heeft nu zo'n 5 maanden barf

Plaats reactie