Vlovrij door versvoer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vlovrij door versvoer

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

HannekeKjell schreef: Dit jaar voor het eerst in 11 jaar vlooien gehad. (Na een bezoek aan de DA, ik denk dat ie ze daar misschien opgelopen heeft?)
En teken... echt niet normaal meer, van de week weer 57 van die krengen eraf gehaald na 1 boswandeling :-\
Ik blijf voorlopig weer weg uit het bos.
57!!!!! jeeeemienee.. Ongelofelijk...

Ik heb nog nooit een teek verwijderd.. Weet niet eens of ik dat wel kan.. :(
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Tsja het is hier in de buurt echt extreem met die kl*te beesten  :-\
Met een tekentang is het heel makkelijk om ze eruit te draaien.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik hoop dat ik dat tegen die tijd ook vind... Ben als de dood dat ik het kopje laat zitten..
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Onze honden lopen de teken ook gewoon in de tuin op. Zal wel aan e regio liggen, aangezien Hanneke er ook veel heeft.
Nadia schreef: Ik hoop dat ik dat tegen die tijd ook vind... Ben als de dood dat ik het kopje laat zitten..
Na enkele honderden teken vind jij dat ook hoor. Het is overigens zelden dat een kopje blijft zitten.
Hier is de routine, aah teek gewonden, tekentang pakken, opnieuw zoeken in dikke vacht, maar meestal geven de hondjes zelf aan waar het zit! Tang erom, draaien, teek eruit. Dan de hond even aan de teek laten ruiken en klaar.
Rotste plek waar ze een teek kunnen hebben is op de oogleden  :-X :-X :-X
Souris
3-sterren
3-sterren

Bericht door Souris »

Hiephoi wij hebben vlooien  :-[ grrrrrrrrr
Ik denk (en dan misschien bij gebrek aan beter) dat ze echt heus ook wel op versvlees hondjes gaan zitten, muggen hebben toch ook een voorkeur nou misschien vlooien ook en als er geen brokkenhondjes in de buurt zijn....
Tot nu toe geef ik de schuld aan het huis.... >:(
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

Toen Daisy nog brokken kreeg heeft ze 1x vlooien gehad. Nu krijgt ze versvoer en ze heeft al twee keer vlooien gehad dit jaar. Ik zie dus geen positief verschil helaas.

Teken heeft ze ook nog wel eens, daar ontkom je niet aan denk ik. Ik heb zo'n tekenlepel, daarmee is het ook simpel. Ben niet zozeer bang om het kopje te laten zitten, wel dat ik te laat ben en dat ze is besmet met Lyme. Gelukkig nog niet gebeurd. 
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

Die van mij willen ook altijd ruiken.  Nelson komt af en toe bij je zitten en dan loopt er ergens een teek, het is net alsof hij komt vragen of we hem er af willen halen. Lippen zijn ook rotplekken.
tiny
5-sterren
5-sterren

Bericht door tiny »

Incidenteel een vlo, tot nu toe 1 gezien. Teken in geen velden of wegen te bekennen.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

is er een relatie tussen het hebben van katten, honden en vlooien?? ofterwijl; de mensen die weleens vlooien zien bij hun honden, hebben die ook katten??

Ik zie bij de honden 2-3 keer per jaar 1 of 2 vlooien, maar wijt dat aan het contact met andere honden in het park.
Peter79
3-sterren
3-sterren

Bericht door Peter79 »

Ik vond het opvallend dat Elza nog nooit vlooien heeft gehad en zelden een teek.
Ze zwemt graag en ze rolt altijd uitgebreid door het zand.
Ik dacht dat het daar misschien mee te maken had, maar heb nooit de link met vers voer gelegd.
wendy71
3-sterren
3-sterren

Bericht door wendy71 »

Nynke F schreef: is er een relatie tussen het hebben van katten, honden en vlooien?? ofterwijl; de mensen die weleens vlooien zien bij hun honden, hebben die ook katten??

Ik zie bij de honden 2-3 keer per jaar 1 of 2 vlooien, maar wijt dat aan het contact met andere honden in het park.
Ik denk van wel, de meeste honden die last hebben van vlooien zijn kattenvlooien.
Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat hondenvlooien vrij zeldzaam zijn ....
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ik denk het ook. Hondenvlooien heb ik voor het laatst 35 jaar geleden gezien, sindsdien altijd kattenvlooien. En katten gaan vaak naar buiten op strooptocht, in het voorjaar lekker matten met de buurkatten, legio gelegenheden om vlooien op te doen. Katten die veel buiten zijn worden vaak ook minder in de gaten gehouden wb vlooien door de eigenaren.
Nyncke

Bericht door Nyncke »

In dierenwinkel heb ik gehoord dat hondenvlooien zijn uitgestorven en er alleen maar katten vlooien zijn.

Maar ik moet zeggen dat Cadiz meer last heeft van de vlooien dan de katten.
Ik geef de katten trouwens wel van dat spul waar de vlooien steriel van worden.

Maar wat maakt het uit of het een katten of een hondenvlo is, behalve dat die kattenvlooien zowiezo veel taaier zijn, volgens dezelfde dierenwinkel.

Maar idd, hier dus ook kat.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik moet zeggen dat wij meer vlooien hadden toen we nog een kat hadden. Maar, die had ook geen vlooien meer met dat zij over was op vers!
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Hier pakken de honden nog wel eens wat op als we op wedstrijd zijn.
Teken alleen als we het bos ingaan. De gemeente laat nu grote delen gras ruig groeien ("natuurlijke bermen") das ook wachten dat je daar een massa teken gaat tegenkomen :-X Hee prettig , want ook veel hondenuitlaat stroken vallen daar onder, fijn ook met al die grasaren die er dan staan >:(

In het wedstrijdseizoen geef ik ze dus wel een pipetje, de rest van het jaar kan wel zonder.

Plaats reactie