Campanula geneeskrachtig?
Moderator: Lizzy
Campanula geneeskrachtig?
Overal waar Luna Campanula (klokjesbloem, van die lichtpaarse klokjes) vindt, gaat ze even 5 minuten staan grazen. Ik heb eens een blaadje geproefd, ja, best lekker. Iemand een idee of het kruid ook een geneeskrachtige werking heeft?
Re: Campanula geneeskrachtig?
Leuk, Peppy eet die ook. En van die zwarte inheemse Geraniums. Van beide heb ik geen geneeskrachtige werking kunnen ontdekken.
Kan alleen vinden dat het vroeger tegen epilepsie gebruikt werd...Marjet schreef: Overal waar Luna Campanula (klokjesbloem, van die lichtpaarse klokjes) vindt, gaat ze even 5 minuten staan grazen. Ik heb eens een blaadje geproefd, ja, best lekker. Iemand een idee of het kruid ook een geneeskrachtige werking heeft?
Maar Luna en CampaNULA, dat is geen toeval!!
Zo had ik een kat, Miemel, die moest aan de Bach en kwam uit op Mimulus....en Yuki werd getest en moest aan de Yucca
Ik kan het niet terugvinden in mijn kruidenboeken. Maar het kan altijd.
Daar staan alleen de planten in die van oudsher werden gebruikt.
Daar staan alleen de planten in die van oudsher werden gebruikt.
Die had ik nog niet gezien. Maar dit verklaart een hoopyuki11 schreef: Maar Luna en CampaNULA, dat is geen toeval!!
Nu maar hopen dat ze niet naar de maan gaat huilen of maanziek wordt..
Owww ??? zou dit verklaren waarom Teun al mijn campanulaplantjes uit de potten heeft gevroten
Ze zijn kennelijk lekker 
-
dancingdaydream
- 4-sterren

even geprobeerd dingen op te zoeken erover, maar er is geen geneeskrachtige werking bekend, wel zijn ze eetbaar en worden sommige soorten in salades gebruikt. Dr zijn trouwens best veel beschermde campanula soorten..