Nagels groeien snel, hoe kan dit? hoe op te lossen?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Nagels groeien snel, hoe kan dit? hoe op te lossen?

Sella

Bericht door Sella »

Bien schreef: huh? hoe moet ik dat zien?? wat doet de osteoptaat dan precies? en waarom ga je erheen?
ben benieuwd.
Omdat hij een slechte rug heeft en een paar blesures, had. nu gaan ik heen omdat hij 27 april een zware operatie gehad heeft aan de rug, de boel weer soepel maken.

die kan op een zachtere manier dan een chiropracotor weer alles los maken en voorzichtig de spanningsknopen na een blesure wegwerken.
De hele voorhand staat beter en minder strak gespannen nu hij door haar behandeld wordt.
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

Sella schreef: Omdat hij een slechte rug heeft en een paar blesures, had. nu gaan ik heen omdat hij 27 april een zware operatie gehad heeft aan de rug, de boel weer soepel maken.

die kan op een zachtere manier dan een chiropracotor weer alles los maken en voorzichtig de spanningsknopen na een blesure wegwerken.
De hele voorhand staat beter en minder strak gespannen nu hij door haar behandeld wordt.
aha op die manier, ik snap het.
goed om te onthouden, zo erg is het bij onze Che niet, dus vind ik dat niet direct noodzaak, maar goed om te weten, bedankt!!
Qwertu
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwertu »

Sella schreef: Ik merk dat Diego nu beter afslijt als ik naar de osteopaat geweest ben.
Dan staan de voeten weer goed en zie ik ze in no time tot normale nagels afslijten.
Door te lange nagels verandert de stand van de voet waardoor ze last kunnen krijgen van de gewrichtjes en/of pezen e.d. in de poten omdat die abnormaal belast worden (en ook soms verder in het lijf omdat de hele stand van het lijf erdoor kan veranderen). Het is altijd goed om nagels bij te houden als ze niet vanzelf slijten.
Sella

Bericht door Sella »

Qwertu schreef: Door te lange nagels verandert de stand van de voet waardoor ze last kunnen krijgen van de gewrichtjes of/en pezen e.d. in de poten omdat die abnormaal belast worden (en ook soms verder in het lijf omdat de hele stand van het lijf erdoor kan veranderen). Het is altijd goed om nagels bij te houden als ze niet vanzelf slijten.
Mijn herder was niet te knippen.
En om hem daar nu voor te sederen?
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

Sella schreef: Mijn herder was niet te knippen.
zonde niet doen, veel te veel stress, als het zo gaat ook goed toch!! beter zelfs.
Qwertu
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwertu »

Sella schreef: Mijn herder was niet te knippen.
Ja dan houdt het op inderdaad
Skatje
1-ster
1-ster

Bericht door Skatje »

Fietsen met de honden...daar sltijten de nagels wel goed van.
Maar volgens mij is er echt bij alle honden verschil in de nagel groei hoor
Sweet Dutchess
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sweet Dutchess »

Ik heb hier ook 1 cavaliertje waarbij ik iedere twee tot drie weken de nagels moet knippen .
Zij loopt net zoveel als de rest op stenen en bij de andere hoef ik helemaal niks te knippen,zelfs bij ons oudje Sheena, die bijna helemaal niet meer loopt ;) hoef ik geen nagels te knippen.
Soms laat ik  ze flink achter op de plaats rennen, lekker uitdagen en dan gaat ze als een gek rond de plaats rennen,maar dat helpt ook niet.
Dan pak ik weer gewoon de knipper en knip haar nagels.Ze laat het gelukkig goed doen :).
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

Sweet Dutchess schreef: Ik heb hier ook 1 cavaliertje waarbij ik iedere twee tot drie weken de nagels moet knippen .
Zij loopt net zoveel als de rest op stenen en bij de andere hoef ik helemaal niks te knippen,zelfs bij ons oudje Sheena, die bijna helemaal niet meer loopt ;) hoef ik geen nagels te knippen.
Soms laat ik  ze flink achter op de plaats rennen, lekker uitdagen en dan gaat ze als een gek rond de plaats rennen,maar dat helpt ook niet.
Dan pak ik weer gewoon de knipper en knip haar nagels.Ze laat het gelukkig goed doen :).
blijkt dus wel dat het bar weinig met de ondergrond te maken heeft...... voor sommige honden dan.....

goed dat je ook zelf knipt, anders zat je dierenarts al op de bahama's!!! hahaha
Fokke-Sido
1-ster
1-ster

Bericht door Fokke-Sido »

Fokke's (11) nagels zijn nog nooit te lang geweest, maar sinds ong. een half jaar zie ik dat ze langer worden. Alleen aan de voorpoten. Omdat hij nog nooit meegemaakt heeft dat ze geknipt werden en ik het nog nooit gedaan heb, ga ik dat bij hem ook zeker niet meer doen. Als het nodig is dan mag de DA het doen. Ik heb liever dat hij Fokke iets onaangenaams aandoet dan dat ik dat zelf doe. Ik hou dan z'n pootje wel vast om hem te troosten  ;)
Wel opvallend trouwens, hij heeft witte en zwarte nagels. De zwarte groeien sneller dan de witte. Of mogelijk slijten de witte sneller dan de zwarte.
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

Fokke-Sido schreef: Fokke's (11) nagels zijn nog nooit te lang geweest, maar sinds ong. een half jaar zie ik dat ze langer worden. Alleen aan de voorpoten. Omdat hij nog nooit meegemaakt heeft dat ze geknipt werden en ik het nog nooit gedaan heb, ga ik dat bij hem ook zeker niet meer doen. Als het nodig is dan mag de DA het doen. Ik heb liever dat hij Fokke iets onaangenaams aandoet dan dat ik dat zelf doe. Ik hou dan z'n pootje wel vast om hem te troosten  ;)
Wel opvallend trouwens, hij heeft witte en zwarte nagels. De zwarte groeien sneller dan de witte. Of mogelijk slijten de witte sneller dan de zwarte.
ja dat idee heb ik ook, dat de witte wellicht zachter zijn als de zwarte maar of dat waar is......
dancingdaydream
4-sterren
4-sterren

Bericht door dancingdaydream »

Ik heb vandaag te horen gekregen bij de hondentraining, dat (niet alleen bij mijn hondje) ook de nagels nodig geknipt moesten. Zij wist mij te vertellen, dat als nagels niet voldoende slijten, en ook niet bijgeknipt worden, het "leven" ook mee gaat groeien en er uiteindelijk minder bij te knippen valt, en de nagels dus permanent "te lang" blijven..
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

dancingdaydream schreef: Ik heb vandaag te horen gekregen bij de hondentraining, dat (niet alleen bij mijn hondje) ook de nagels nodig geknipt moesten. Zij wist mij te vertellen, dat als nagels niet voldoende slijten, en ook niet bijgeknipt worden, het "leven" ook mee gaat groeien en er uiteindelijk minder bij te knippen valt, en de nagels dus permanent "te lang" blijven..
Juist en dat is de reden dat ik het dus blijf doen :-)

bedankt voor het melden!!
Sella

Bericht door Sella »

Men zegt dat idd dat ze dan altijd lang blijven.
Maar die van mijn herder zijn altijd hol en lang en het leven zit hoog.
Ik was er ook als de dood voor, maar hij is nu 5 en het leven zit nog steeds hoog.
Maar of de mijne nu een uitzondering is weet ik niet.
Mijn vorige hond sleet ze gewoon netjes.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Bien schreef: ja dat idee heb ik ook, dat de witte wellicht zachter zijn als de zwarte maar of dat waar is......
Dat heb ik een DA ook wel eens horen zeggen.

Borke heeft zwarte nagels en daar doen we nooit wat aan.
Sofi (komt uit Spanje) heeft lichte nagels en die groeien te snel, wat overigens een van de tekenen van leishmaniose heeft, de Mediterrane ziekte die Sofi ook heeft.
Sofi's nagels zijn veel achter dan die van Borke en groeien veel harder.
Rond december had ze een opvlamming van leishmaniose en een ontsteking aan haar nagels, waar ze ook aan geopereerd is.
De problemen zijn bij haar altijd aan de voorpoten.

Kortom als je hond erg lange kwetsbare nagels heeft die hard groeien en het is een Mediterrane hond of een hond die in die regio mee geweest is op vakantie, denk dan ook aan leishmaniose.
ik denk dat het in dit geval niet aan de orde zal zijn, maar als er later ooit iemand met dit probleem via de zoekmachine in dit topic komt, dan wil ik het maar gezegd hebben.

Meer info over leishmaniose op onze site:
http://www.borke.nl/index.php?option=co ... &Itemid=50

Plaats reactie