Paardenbloem. Dat kan ik wel geven. Ik heb gekeken naar Hart Tonicum en daar zit Meidoorn in. Dat krijgt hij al. En er zit Arnica in. Dat krijgt hij ook al. Dit zal dus voor hem niet veel toevoegen (jammer!) maar onwijs bedankt voor je lieve aanbodivan schreef: Op het DCM forum wordt ook paardebloem als vochtafdrijver ingezet.
We hebben het zelf eens geprobeerd, en ik had het idee dat het wel iets deed.
Verder gaf ik Ivan MacSamuel harttonicum, werkte goed,
Het heeft alleen nog al wat tijd nodig voor het zijn werk doed.
Ik heb nog twee flesjes staan, als je het wilt proberen kan ik het opsturen.
Sterkte met Brutus.
Brutus heeft hartproblemen
Moderator: Lizzy
Re: Brutus heeft hartproblemen
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ik heb totaal hier geen ervaring mee, maar leef zeer mee.
wat een zorgen lizzy .
ik hoop dat jullie heel veel van elkaar genieten
en dat het beetje aanslaat al die goede zorgen die jij m geeft
wat een zorgen lizzy .
ik hoop dat jullie heel veel van elkaar genieten
en dat het beetje aanslaat al die goede zorgen die jij m geeft
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Paardenbloem is een kruid dat vooral werkt op de lever en daarnaast ook wat draineert via de nieren. Zou ik persoonlijk niet aanraden als je een circulatie probleem wilt oplossen.Lizzy schreef: Paardenbloem. Dat kan ik wel geven. Ik heb gekeken naar Hart Tonicum en daar zit Meidoorn in. Dat krijgt hij al. En er zit Arnica in. Dat krijgt hij ook al. Dit zal dus voor hem niet veel toevoegen (jammer!) maar onwijs bedankt voor je lieve aanbod![]()
-
Sella
Ik gebruik de meidoorn wel in een homeopatische potentie, ik weet niet hoeveel je nu geeft?
Het is zeker dat het vocht is? Niet een vergroot hart?*Dorothea* schreef: Dat onderdrukt de hoestprikkel, niet verstandig bij vocht in de longen.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat zal ook zeker het geval zijn, er wordt inderdaad altijd gesproken over vocht, maar meestal is een vergroot hart de oorzaak van het hoesten.bloemetje schreef: Het is zeker dat het vocht is? Niet een vergroot hart?
Ok.. You is de dierenarts, maar ik dacht dat bij een vergroot hart, dat je dan wel codeine mocht geven.. Omdat de hoest dan eigenlijk niet echt ergens toe dient maar veroorzaakt word door de druk van het hart tegen de luchtpijp.*Dorothea* schreef: Dat zal ook zeker het geval zijn, er wordt inderdaad altijd gesproken over vocht, maar meestal is een vergroot hart de oorzaak van het hoesten.
Of zeg ik nu iets heel doms
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik weet het niet, ik ken die indicatie voor codeine niet. Maar als je zeker weet dat er geen vocht in de longen zit dan lijkt het me niet schadelijk.bloemetje schreef: Ok.. You is de dierenarts, maar ik dacht dat bij een vergroot hart, dat je dan wel codeine mocht geven.. Omdat de hoest dan eigenlijk niet echt ergens toe dient maar veroorzaakt word door de druk van het hart tegen de luchtpijp.
Of zeg ik nu iets heel doms![]()
Altijd fijn om te weten dat je niet echt heel blont bent 
Zou brandnetel(thee) nog een optie zijn?
Is ook vochtafdrijvend.
Is ook vochtafdrijvend.
Brutus heeft een vergroot hart, hartritmestoornissen maar ik dacht dat hij ook wat vocht achter zijn longen had. Maar goed, ik geef dus geen homeopathische verdunning van meidoorn, echt nul potentie zeg maar. Mmmm. Hij ademt niet eens zo snel maar hij hoest behoorlijk veel vandaag 
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
wanneer hoest hij dan? Vooral als ie rustig ligt?
Ja, vooral in ruste.*Dorothea* schreef: wanneer hoest hij dan? Vooral als ie rustig ligt?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
ja dat past wel echt bij een vergoot hart, wanneer ze dan gaan liggen drukt het hart op de longen.Lizzy schreef: Ja, vooral in ruste.
Slaapt hij nog wel?
Ja, dat wel. Mmm. Dit is niet leuk.....*Dorothea* schreef: ja dat past wel echt bij een vergoot hart, wanneer ze dan gaan liggen drukt het hart op de longen.
Slaapt hij nog wel?