Waar krijg de hond eten ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Waar krijg de hond eten ?

_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

Buiten.

Ik heb hier fanatieke hamsteraars die zodra ze genoeg hebebn het overgebleven deel begraven. Binnen wordtd at in de bank, onder het kussen of dergelijke  :o
Geen succes dus.... maar buiten kunnen ze lekker vetzakken!  ;D
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Afhankelijk van wat hij krijgt, vleesbot en grote stukken vlees buiten, gemalen binnen.
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Sammy krijgt in de gang te eten.
Er ligt daar zeil dus na elke maaltijd haal ik even de dweil erover heen  :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ons Elftal schreef: Als jullie de honden op verschillende plaatsen laten eten, hoe doen jullie dat dan met opletten?
Dat is namelijk nog steeds de reden dat ik maal voor mijn honden: ik kan ze niet allemaal in één ruimte eten geven, want dan gaan ze bij elkaar jatten en heb ik geen overzicht meer wie wat gegeten heeft.
Aan de andere kant wil ik er ook bij zijn als ze eten, want stel dat ze een te groot stuk in één keer door proberen te slikken en het gaat fout........ Ik lees toch wel eens dat dat gebeurt.

Ik zal ze hoe dan ook twee aan twee eten moeten geven, want ik heb (helaas) geen huis met 9 kamers, maar dat vind ik geen probleem. Ze zullen niet vechten, want ze hebben geen voernijd en twee zijn goed in de gaten te houden qua jatten. Maar 9 zie ik niet zo zitten  :(
Ik heb een klein huis die overzie alles :biggrin2:. Ja nee serieus, ons huis is echt 100% op de honden ingericht. Zo zit er geen deur tussen mijn woonkamer en keuken. Maar er zit wel een afscheiding. Een halve deur, zeg maar. Waar ik dus overheen kan kijken. De deur van de woonkamer naar de hal, daar zitten ruitjes in. Dus zo spiek ik of alles goed gaat met Linga. Vanuit de keuken kan ik weer de tuin in kijken en zie ik Brutus.

Ze eten hier dus ook binnen, op hun rubberen kleedje en ze halen het niet in hun hoofd om van dat kleed af te gaan. Niet omdat ik anders boos wordt maar puur omdat dit gewoon zo lekker zacht ligt en anti-slip biedt aan de vleesbotten.
Ons Elftal

Bericht door Ons Elftal »

Lizzy schreef: Ik heb een klein huis die overzie alles :biggrin2:. Ja nee serieus, ons huis is echt 100% op de honden ingericht. Zo zit er geen deur tussen mijn woonkamer en keuken. Maar er zit wel een afscheiding. Een halve deur, zeg maar. Waar ik dus overheen kan kijken. De deur van de woonkamer naar de hal, daar zitten ruitjes in. Dus zo spiek ik of alles goed gaat met Linga. Vanuit de keuken kan ik weer de tuin in kijken en zie ik Brutus.

Ze eten hier dus ook binnen, op hun rubberen kleedje en ze halen het niet in hun hoofd om van dat kleed af te gaan. Niet omdat ik anders boos wordt maar puur omdat dit gewoon zo lekker zacht ligt en anti-slip biedt aan de vleesbotten.
Wij wonen in een ouderwets huis wat is gemoderniseerd (niet door ons) waardoor alle overzicht door het weghalen van ruiten en openslaande deuren naar de tuin weg is.

Maar ik vind die kleedjes een heel goed plan. Ik heb wel vaker gelezen van honden die op kleedjes eten, maar nooit bedacht dat ik ze uiteraard aan kan leren op hun eigen kleedje te blijven.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Altijd buiten, zelfs in de regen, maar goed dat het altijd snel op is.
May Linn
5-sterren
5-sterren

Bericht door May Linn »

Hier 5 buiten, eerst krijgen de borders eten, ze krijgen dan een voorsprong op de herders waarvan er nog weleens wat wil eten wat haar niet toebehoord.
Ik blijf er meestal even bij. Maar bij lamskoppen of ribben waar ze langer over doen, ga ik naar binnen, kan ze dan nog wel zien door het raam.
Pup eet in de bench.

Voorheen at er 1 border binnen, gewoon op haar kussen, een afwasbaar kussen. Dat werkte ook goed.
Hertog
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hertog »

Hondje eet altijd buiten. Als het giet ban de regen onder het afdakje tussen de fietsen. Zelfs in Oostenrijk eet hij in de sneeuw buiten achter de caravan. Toen ik net begon met barfen heb ik het hondje eens een zalmkop in de woonkamer (bench) gegeven. Het rook 24 later nog naar vis............
Als ik meerdere honden zou hebben en er zou baknijd zijn dan zou ik ze op verschillende tijden eten geven.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

hier eten ze in de tuin  :) :)  allebei op een plastic kleedje  :)  als het echt hard regent eten ze op hetzelfde kleedje in de keuken  :)
Ons Elftal

Bericht door Ons Elftal »

Hertog schreef:
Als ik meerdere honden zou hebben en er zou baknijd zijn dan zou ik ze op verschillende tijden eten geven.
Gelukkig hebben ze bij mij geen voernijd. Ze krijgen nu op een oppervlakte van 2 vierkante meter (ik heb maar een hele kleine keuken van 1 x 2 m) met 7 tegelijk eten.
2 eten apart omdat die graag rustig eten.

Dus voernijd is het probleem niet, nu niet in ieder geval. Maar ze eten nu uit een bak en hebben geleerd dat de anderen daar niet aankomen. Ik sta er altijd bij, dus mocht er eentje toch eens in de verleiding komen dan kan ik die terug sturen.
Ze zullen ook met het grotere werk niet vechten om het eten, want er hebben wel eens een aantal honden tegelijk in de tuin een lap pens gekregen. Toen merkte ik wel dat ze neiging tot schrokken hadden.
Gilmour
2-sterren
2-sterren

Bericht door Gilmour »

Hier krijgen ze bij mooi weer buiten te eten en bij slecht weer in hun eigen kamer.
De oudste barf nu deels mee en mevrouw neemt de kippennekken graag mee de woonkamer in. Dit hebben we direct af moeten leren, nu wordt er netjes naast elkaar in de hondenkamer gegeten en anders beiden buiten.
Tijdens de vakantie wordt er eigenlijk alleen maar buiten gegeten ook met slecht weer, dan maar onder de luifel. :D
tess06
4-sterren
4-sterren

Bericht door tess06 »

Nadia schreef: FOTO!!!
ze krijgt vanavond weer een bot zal dan een foto maken
tanja82
2-sterren
2-sterren

Bericht door tanja82 »

Hier wordt in de gang gegeten en de pens buiten.
Vind ik teveel stinken voor binnen.
tess06
4-sterren
4-sterren

Bericht door tess06 »

Afbeelding

na een aantal foto's waarop ze snel wegkijkt eindelijk een redelijke foto waar ze wacht op het opengaan van de deur :biggrin2:
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Ik ben blij met de uitvinding plastic kleedjes. Even een doekje er over en klaar. We hebben grindtapijt zonder coating waar echt alles tussen kan kruipen. Na een bloederige ganskarkas was het dus schrobben op 2 plekken, nu niet meer!

Misty heeft ook baknijd maar toch krijgen ze samen eten. Ze weet heel goed dat ze pas in de bak van Benjy mag als hij erbij weg gaat maar ik let ook wel heel goed op. Een botje samen eten was in het begin een probleem want dan wilde Misty nog wel eens uitvallen. Gelukkig neemt haar baknijd dus ook wel af.

Plaats reactie