We stoppen met vaccineren

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: We stoppen met vaccineren

Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Fokke-Sido schreef: Wij hebben Fokke, bijna 12 nu, altijd volgens het dierenartsschema laten vaccineren. Nooit vreemde reacties gemerkt. Eind vorig jaar ben ik met hem bij een homeopaat geweest vanwege allerlei dementie-achtige klachten. Daarnaast bewoog hij moeizaam ten gevolge van een hernia. Het eerste middel wat hij kreeg voorgeschreven was iets om te "ontstoren", dwz de bijwerkingen van vaccineren opheffen. Hij reageerde er heel heftig op. Een paar dagen bijna te stijf om de ene poot voor de andere te zetten. Na 2 dagen was dat over en liep hij een stuk beter. Zijn andere klachten zijn met andere middelen behandeld.
Ofwel optie 3: wel vaccineren, maar ook laten ontstoren.
Nou, daar ga ik niet aan beginnen.
Ik zit er dus niet op te wachten om mijn honden vol te laten spuiten en hun imuunsysteem elke keer een opdonder te geven.
Daarnaast wil ik niet dat Julia nog eens een tumor krijgt die veroorzaakt wordt door enten en kwaadaardig is!
Fokke-Sido
1-ster
1-ster

Bericht door Fokke-Sido »

Staftime schreef: Nou, daar ga ik niet aan beginnen.
Ik zit er dus niet op te wachten om mijn honden vol te laten spuiten en hun imuunsysteem elke keer een opdonder te geven.
Daarnaast wil ik niet dat Julia nog eens een tumor krijgt die veroorzaakt wordt door enten en kwaadaardig is!
Oh jee....daar heb je het weer, het nadeel van online communicatie..... verkeerd begrepen worden.

Ik wilde ook helemaal niet zeggen dat je dit moet doen hoor.
Naar mijn mening moet ieder van ons naar beste eer en geweten doen wat hij/zij denkt dat het beste voor het dier is. Ik wilde alleen een ervaring delen en de mogelijkheid aangeven omdat ik over het onstoren nog niets was tegengekomen op dit forum.
Zelf weet ik pas sinds een jaar dat vaccineren niet zaligmakend is. Voor mij heeft het begrip "het beste doen" het afgelopen jaar een heel andere betekenis gekregen.
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Fokke-Sido schreef: Oh jee....daar heb je het weer, het nadeel van online communicatie..... verkeerd begrepen worden.

Ik wilde ook helemaal niet zeggen dat je dit moet doen hoor.
Naar mijn mening moet ieder van ons naar beste eer en geweten doen wat hij/zij denkt dat het beste voor het dier is. Ik wilde alleen een ervaring delen en de mogelijkheid aangeven omdat ik over het onstoren nog niets was tegengekomen op dit forum.
Zelf weet ik pas sinds een jaar dat vaccineren niet zaligmakend is. Voor mij heeft het begrip "het beste doen" het afgelopen jaar een heel andere betekenis gekregen.
Ik denk dat je mijn reactie ook iets anders op hebt gevat dan het bedoeld is.
Het was nml niet als aanval bedoeld, en ook niet als verdediging ;)

Het enige dat ik wilde zeggen was, dat in het geval van onze Julia gewoon niet meer geënt mag worden, onder geen beding.
Dus ook niet met iets dat 'ontstoren' heet (wat dat dan ook precies in mag houden), omdat het voor haar gewoon een veel te groot risico met zich meebrengt.
En dat ontstoren zal nooit kunnen voorkomen dat ze een tumor krijgt.
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Een deel van Cadiz zijn huidproblemen hangt waarschijnlijk samen met enten en de AB om vervolgens alles te onderdrukken.

Hier geen entingen behalve als we naar het buitenland gaan.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Vaccineren is eigenlijk helemaal uit ons systeem verdwenen  :) Ik sta er nooit meer bij stil.  Ook geen getiter. 7 Jaar geleden ben ik gestopt, Penny, nu 7 jaar oud,  heeft alleen haar puppyentingen gehad.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Ze hebben van mijn da verleden jaar de cocktail  gekregen van Nobivac. geldig 3 jaar.
Dit jaar heb ik besloten geen andere entingen te laten zetten dus ook geen Weil. Tot nu toe gaat het goed. Volgend jaar maar eerst titeren voor de zgn grote enting. hoop dat er dan uit komt dat ze voldoende gevacineerd zijn. Ze zijn nu 5 en 6 jaar oud en ik denk dat het wel genoeg is zo. Vroeger werden honden ook niet meer geent nadat ze in de eerste 2 jaar wel vaccinaties gehad hadden.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Mijn volwassen honden zijn al geen vijf jaar meer voor Weil ingeent en zwemmen het hele jaar door ;)
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Dat vind ik nog het spannendste, geen Weil entingen meer :-[
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Zelfs daar sta ik niet meer bij stil  :)
Doezengek
3-sterren
3-sterren

Bericht door Doezengek »

Hier idem dito.....geen entingen meer. Er zijn wel 8 soorten Weil en er wordt hier maar tegen 1 gevaccineerd in Nederland. Daarbij is de werkzaamheid maar 3 maanden gegarandeerd. Dus waarom laten enten dan?

Nee voor mijn honden geen chemische zooi meer in hun lijf. Mijn vorige 2 honden zijn ook alleen maar in hun begin jaren geent en daarna nooit meer. Ze zijn beide 15 geworden.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Doezengek"]
Hier idem dito.....geen entingen meer. Er zijn wel 8 soorten Weil en er wordt hier maar tegen 1 gevaccineerd in Nederland. Daarbij is de werkzaamheid maar 3 maanden gegarandeerd. Dus waarom laten enten dan?

Nee voor mijn honden geen chemische zooi meer in hun lijf. Mijn vorige 2 honden zijn ook alleen maar in hun begin jaren geent en daarna nooit meer. Ze zijn beide 15 geworden.
[/quote]
Naar mijn weten is het 9 maanden tot een jaar geldig, hoe kom jij erbij dat het maar 3 maanden is?
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

[quote="~Joke~"]
Zelfs daar sta ik niet meer bij stil  :)
[/quote]

Nou grappig dat je dat schrijft want inderdaad wordt het steeds meer naar de achtergrond gedrukt omdat je al jaren niet meer vaccineert. Ik moest er weer verplicht aan denken toen mijn pup kwam.
Toen ik zo'n 15 jaar geleden met iemand ging samenwonen die twee katten had, vroeg ik ook naar de vaccinaties. Ik was toen nog heel precies in die dingen. Hij stond er ook helemaal niet meer bij stil en de katten waren al 10 jaar niet meer ingeent. Ik ben toen in paniek naar de DA gegaan want dat kon toch niet ;D
JoNoMo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door JoNoMo »

[quote="Nyncke"]
Dat vind ik nog het spannendste, geen Weil entingen meer :-[
[/quote]

Ik ook.
Maar dit jaar zijn ze dus niet geënt tegen weil.
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Dit jaar is Cadiz voor het eerst helemaal niet ingeënt, ik vind het erg spannend maar door alles wat ik erover heb gelezen en gehoord weet ik wel dat het niet hoeft.
Ondanks dat, moet ik heel rationeel zijn, kijken hoe Cadiz reageert op enten ....dus... dat voor hem het erger is om het wel als niet te doen.

Het gekke is dat ik dat bij de katten helemaal niet heb.
Gittje
3-sterren
3-sterren

Bericht door Gittje »

[quote="~Joke~"]Vaccineren is eigenlijk helemaal uit ons systeem verdwenen.  Ik sta er nooit meer bij stil.  Ook geen getiter. 7 Jaar geleden ben ik gestopt, Penny, nu 7 jaar oud,  heeft alleen haar puppyentingen gehad.[/quote]
Ik herinner mij dat veertig jaar geleden dat de normale gang van zaken was, toch bij mijn DA.

Met onze oudere hond zijn we vanaf z'n 7de jaar volledig gestopt met enten.  Onze jonste heeft de klassieke pupentingen gehad en recent nog een rappel + een enting voor hondsdolheid.  De volgende jaren leg ik het voor hem ook stil.

Plaats reactie