Biscuit is gewond.............

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Biscuit is gewond.............

Eranthe
4-sterren
4-sterren

Bericht door Eranthe »

Gedverderrie, wat een ellende meis!  >:(
Heel veel sterkte voor jullie en een kus voor Biscuit.  :-*
Ik hoop dat die kleine meid helemaal zal herstellen.
*Nikki*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Nikki* »

Ach de arme kleine meid!

Geef haa r maar een hele dikke knuf  :bigarmhug: :bigarmhug:
Netty
5-sterren
5-sterren

Bericht door Netty »

jemig wat is dat schikken geweest.....
beterschap voor Biscuit en sterkte met het rustig houden van mefrooj...zal niet meevallen als de pijn een beetje wegtrekt :-X
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

hoe is het met het monstertje ? en hebben jullie een beetje kunnen slapen schatten ?
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Ach nee toch, arme Biscuit... Ik duim dat ze zich de komende 3 weken goed rustig houdt, en dat haar pootje weer goed geneest.

Sterkte en beterschap  :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hee lieverd, nee, ik heb totaal niet geslapen. Niks. Ik ben er net maar van ellende uit gegaan. Ik hoop dat ik vanmiddag wat kan slapen. Ja, de kleine meid loopt dus behoorlijk mank.... Haar pootje sleept nog steeds wat.

Wat ik begrepen heb uit Erwin's woorden is dat in het slechte geval denkbaar, het beschadigde deel van de groeischijf stopt met groeien. In dat geval zal het bot ook scheef groeien. Ik vond dit op Internet over groeischijven bij kinderen en ik denk dat het 1 op 1 vergelijkbaar is (en Erwin ook om deze reden een MRI scan wil maken als dit niet goed hersteld):

Is de groeischijf van een bot beschadigd door een breuk of een ontsteking, dan stopt het beschadigde deel meestal met groeien. Teneinde een goede voorspelling te kunnen doen hoe de groeistoornis zich gaat ontwikkelen is het vaak zinvol om een MRI onderzoek te doen om te zien waar de beschadiging in de groeischijf gelokaliseerd is en hoe groot die beschadiging is. Kleine beschadigingen kunnen soms verwijderd worden. Grotere beschadigingen zullen forse remmingen in de groei van het betreffende bot teweegbrengen met of zonder kromgroeien.

Het bot zal kromgroeien als maar een deel van de groeischijf beschadigd is en het andere deel gewoon door kan groeien. In die gevallen is het zinvol om de gehele groeischijf te verwijderen zodat het bot tijdens de groei recht blijft en alleen het lengteverschil overblijft.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

pfffffff  :-\ :-\ :-\  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :-* :-* :-* :-* :-* voor jou en voor Leo , ik ga nu een poosje slapen  ;)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

jeetje, laten we hopen dat dat niet het geval zeg...ppfffff
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Sterkte voor die arme Biscuit
We gaan gewoon duimen dat ze over 3 weken weer helemaal hersteld is!!
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Wat een drama Lizzy en Leo met Biscuit.
Heel veel sterkte met haar en we gaan duimen dat ze weer goed hersteld.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Oei, groeischijven zijn kwetsbaar en kunnen een boel ellende geven. Maar misschien valt het mee. Ik duim dat het meevalt en sterkte met de kleine meid :-* :-* :-* :-*
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Och meis  :'( zie dit nu pas.
Wat een zorgen, wat een angst!!
Geef je de lieverd een voorzichtige knuffel van me!! En jezelf en Leo ook!!
Hopelijk heeft Biscuit wat steun van de grote vriend eend nu ze veel in de bench zal moeten zijn!!
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Lizzy schreef: Hee lieverd, nee, ik heb totaal niet geslapen. Niks. Ik ben er net maar van ellende uit gegaan. Ik hoop dat ik vanmiddag wat kan slapen. Ja, de kleine meid loopt dus behoorlijk mank.... Haar pootje sleept nog steeds wat.

Wat ik begrepen heb uit Erwin's woorden is dat in het slechte geval denkbaar, het beschadigde deel van de groeischijf stopt met groeien. In dat geval zal het bot ook scheef groeien. Ik vond dit op Internet over groeischijven bij kinderen en ik denk dat het 1 op 1 vergelijkbaar is (en Erwin ook om deze reden een MRI scan wil maken als dit niet goed hersteld):

Is de groeischijf van een bot beschadigd door een breuk of een ontsteking, dan stopt het beschadigde deel meestal met groeien. Teneinde een goede voorspelling te kunnen doen hoe de groeistoornis zich gaat ontwikkelen is het vaak zinvol om een MRI onderzoek te doen om te zien waar de beschadiging in de groeischijf gelokaliseerd is en hoe groot die beschadiging is. Kleine beschadigingen kunnen soms verwijderd worden. Grotere beschadigingen zullen forse remmingen in de groei van het betreffende bot teweegbrengen met of zonder kromgroeien.

Het bot zal kromgroeien als maar een deel van de groeischijf beschadigd is en het andere deel gewoon door kan groeien. In die gevallen is het zinvol om de gehele groeischijf te verwijderen zodat het bot tijdens de groei recht blijft en alleen het lengteverschil overblijft.

Pffff, daar word je niet vrolijk van...  :'(

Ik hoop met jullie mee dat de beschadiging bij Biscuit meevalt. Hoe houdt ze zich onder de verplichte rust? Of heeft ze sowieso te veel pijn om te willen spelen?
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ach nee, lees dit nu pas............ wat een ellende voor jullie en Bisquit :( :( Sterkte met het rustig houden en ik duim dat het toch weer goed komt :-* :-* :-* :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Plaats reactie