Hoeveelheid in een keer
Moderator: Lizzy
Re: Hoeveelheid in een keer
kito eet met zijn 19 kg ook wel eens 1,5 kg weg.. heeft dan een volle buik en gaat ook lekker liggen uitbuiken.. tuwi met 28kg makkelijk 2kg
volgens mij heb ik in eliasens boek gelesen dat honden zo tot 8-10% van hun lichaamsgewicht kunnen eten, maar ben er niet helemaal zeker meer van
volgens mij heb ik in eliasens boek gelesen dat honden zo tot 8-10% van hun lichaamsgewicht kunnen eten, maar ben er niet helemaal zeker meer van
Ik dacht dat dat percentage op 7 tot 8% van hun lichaamsgewicht zat. Ik heb wel eens gelezen dat mensen hun honden wel eens ad libitum hebben gevoerd (naar believen laten eten), maar dat durf ik niet.
Laatst gewijzigd door Eranthe op zo 15 aug 2010, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dubbel 
Laatst gewijzigd door Eranthe op zo 15 aug 2010, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- spreeuwtje
- 5-sterren

dus dan zou kiek zon 1,5 kilo mogen eten?
nou.. dat is ook het meeste wat ik geprobeerd heb..
dat was een eend die ze kreeg..
alleen was ik vergeten dat ze de volgende dag savonds behendigheid had..
en die maaltijd zat nog danig in de weg..
het ging voor geen meter..
ze kreeg ook diarree.. toen dat eruit was ging ze weer als een speer..
tussen die maaltijd en de behendigheid heeft ze ook geen eten gehad.. dat krijgt ze dan daarna weer..
ik heb bij kiek altijd t gevoel dat ze zich beter voelt bij te weinig dan bij teveel..
nou.. dat is ook het meeste wat ik geprobeerd heb..
dat was een eend die ze kreeg..
alleen was ik vergeten dat ze de volgende dag savonds behendigheid had..
en die maaltijd zat nog danig in de weg..
ze kreeg ook diarree.. toen dat eruit was ging ze weer als een speer..
tussen die maaltijd en de behendigheid heeft ze ook geen eten gehad.. dat krijgt ze dan daarna weer..
ik heb bij kiek altijd t gevoel dat ze zich beter voelt bij te weinig dan bij teveel..
Hier voer ik aan Grote Beer wel eens maaltijden van 2 kilo, dan is ze echt voldaan. Is dan een hertekop of groot stuk van een geit. Ik voer ook wel hele ganzen die wegen volgens mij ook wel rond de 2 kilo. Kleine Beer heeft ooit 5 kilo eenrug opgegeten, toen was ze wel voldaan, maar na een paar uur ging ze in de bank wroeten en bleek dat ze daar ook ruggen had verstopt, ze ging dus weer door met eten. Om de dag voeren lukt hier niet, zelfs na een maaltijd van 2 kilo om 5 uur in de middag meent grote beer rond 12 uur de volgende dag dat er hoognodig gegeten moet worden.
Na zo'n heel grote maaltijd gaat grote beer niet mee wandelen, wel gaat ze vaak spelen in de tuin. Na een "normale" portie van 850 gram gaat ze wel vaak gewoon mee uit.
Na zo'n heel grote maaltijd gaat grote beer niet mee wandelen, wel gaat ze vaak spelen in de tuin. Na een "normale" portie van 850 gram gaat ze wel vaak gewoon mee uit.
Espen is 7 maanden, weegt 50 kilo, en het meeste wat ze in 1 keer heeft gegeten is een konijn van 1200 gram.
Het zwaarste wat ik gegeven heb in 1 maaltijd was een penslap van ruim 1,5 kg.
Mijn honden wegen tussen de 45 en pakweg 50 kg
Mijn honden wegen tussen de 45 en pakweg 50 kg
-
dogsunlimited
- 5-sterren

Mijn honden zijn 34 en 35,5 kilo en hebben meestal 2x per week een vastendag. De dag ervoor geef ik dan gemiddeld 1,7-2 kilo variërend van vuile pens tot heel konijn, geitenschouder, dik bevleesde lams- en geitenrugstukken en borsten. Volgens de theorieën kunnen ze vele grammen meer hebben, maar ik heb door de jaren heen gemerkt dat ze het hier het lekkerste op doen en zie geen reden om verder te experimenteren om het 'uiterste' uit mijn honden te halen.
Ko, 8kg, kaant procentueel gezien meer weg dan Richa,30kg. Die kleine eet makkelijk 500-600 gram, normaal 250-300gram. De grote krijgt tussen de 1000-1200 per maaltijd (1xpd) Ze zit dan volgens mij nog lang niet vol, maar op deze hoeveelheid hou ik haar mooi op gewicht. Ik durf eigenlijk de porties niet groter te maken, als ik ze wat vetter wil of als ze erg veel hebben gedaan voer ik liever een klein maaltje in de ochtend.
Na een zware maaltijd ga ik wel altijd even lopen ong 5-10min, omdat als ik dat niet doe ze erg onrustig zijn met een volle pens liggen vinden ze niet fijn.
Na een zware maaltijd ga ik wel altijd even lopen ong 5-10min, omdat als ik dat niet doe ze erg onrustig zijn met een volle pens liggen vinden ze niet fijn.
Armagnac weegt net aan 11 kg en die eet met gemak 1,2 kg op. Niet dat hij dat elke dag krijgt
Hij ziet er daarna echt niet volgevreten uit en zou nog wel zo'n portie lusten.
De andere twee zijn iets zwaarder, 15 en 17 kg, en die eten dat ook met gemak weg.
De andere twee zijn iets zwaarder, 15 en 17 kg, en die eten dat ook met gemak weg.
Ik heb dat ook ergens gelezen, maar ik denk dat het aan de lage kant is. Want die van mij kunnen met gemak 10% op en zijn dan bij lange na nog niet vol. Toen Duc nog pup was heeft hij een tijd lang dagelijks 10% van zijn gewicht gegeten.Deesje schreef: volgens mij heb ik in eliasens boek gelesen dat honden zo tot 8-10% van hun lichaamsgewicht kunnen eten, maar ben er niet helemaal zeker meer van
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Tara heeft ooit 3 kilo gegeten, toen zat ze wel aardig vol 
Ze woog rond de 20 kilo.
Was een experiment, om te zien of ze zelf zou stoppen met eten. Niet bij 3 kilo dus
Ze woog rond de 20 kilo.
Was een experiment, om te zien of ze zelf zou stoppen met eten. Niet bij 3 kilo dus
hahah.. Dat zou ik met Kain ook eens moeten doen!
Hier geef ik maximaal 2x een normale dagportie.
Borke weegt 22 kg en krijgt dan maximaal 1000 gram en Sofi 28 kg en krijgt maximaal 1200 gram.
Ik doe het als ik wil dat ze een tijd rustig zijn, bijvoorbeeld als ze langere tijd alleen thuis moeten blijven of als we eters krijgen.
Het gaat altijd goed, nooit problemen mee gehad, ze slapen er heerlijk op
Borke weegt 22 kg en krijgt dan maximaal 1000 gram en Sofi 28 kg en krijgt maximaal 1200 gram.
Ik doe het als ik wil dat ze een tijd rustig zijn, bijvoorbeeld als ze langere tijd alleen thuis moeten blijven of als we eters krijgen.
Het gaat altijd goed, nooit problemen mee gehad, ze slapen er heerlijk op
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat eten jullie honden veel 
Annak = 32 kilo = 600 gram per dag verdeeld over twee maaltidjen
Rover = 28 kilo = 400 gram per dag verdeeld over twee maaltijden
Julie = 16+ kilo = 1000 gram per dag verdeeld over drie maaltijden
Dus het probleem van 1 kilo per maaltijd heeft zich hier nog niet voorgedaan
Dus het probleem van 1 kilo per maaltijd heeft zich hier nog niet voorgedaan
Als ik Borke (22 kg en niet super actief) iedere dag 400 gram zou geven, dan zou hij veel te mager zijn. Dit ondanks het feit dat ik zijn gewicht wel in de gaten houdt, zodat hij niet te dik wordt. Met zo'n 500 gram per dag blijft hij mooi op gewicht.Rovanna schreef: Wat eten jullie honden veel
Misschien scheelt het dat hij niet gecastreerd is en jouw heren wel?