Iedereen een andere mening over percentages?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Iedereen een andere mening over percentages?

ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Ons Elftal schreef: Leuk werk hé  >:(
:yeah: :biggrin2:
BubbaBling
5-sterren
5-sterren

Bericht door BubbaBling »

Ons Elftal schreef: Leuk werk hé  >:(
Bedoelen jullie portioneren?
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Nee, daar heb ik bakjes voor,meer het snijden en malen, schoonmaken doe ik niet want het is allemaal biologisch.
BubbaBling
5-sterren
5-sterren

Wat snij je en maal je dan
Ik maak altijd voor 3 maand klaar ofzo... moet ik een lading kilo's met vlees en organen malen  ::) :D

* lekker offtopic  ;D
Ons Elftal

Bericht door Ons Elftal »

BubbaBling schreef: Wat snij je en maal je dan
Ik maak altijd voor 3 maand klaar ofzo... moet ik een lading kilo's met vlees en organen malen  ::) :D

* lekker offtopic  ;D
Ik maal 10 tot 12 kg groente per 3 á 4 weken. En dat vind ik echt geen leuk werkje  ;)
BubbaBling
5-sterren
5-sterren

Nee kan ik me voorstellen.
Ik maal zo'n 15 kilo vlees voor 3 maand, ook een kl*te werkje  :D
Ons Elftal

BubbaBling schreef: Nee kan ik me voorstellen.
Ik maal zo'n 15 kilo vlees voor 3 maand, ook een kl*te werkje  :D
Wij zo'n 110 kg vleesbot voor 3 maanden, word ik ook niet blij van  :-\
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

BubbaBling schreef: Wat snij je en maal je dan

* lekker offtopic  ;D
Van alles , andijvie,wortel,bleekselderij,biet,courgette etc. en kiemen,zaden, noten doe ik apart.

Vlees maal ik niet.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

ik maal niets  ;D ;D ze moeten bij mij werken voor de kost :biggrin2:
BubbaBling
5-sterren
5-sterren

Wordt een beetje lastig hier zonder tanden  ;D
Ons Elftal

Aquillo schreef: ik maal niets   ;D ;D ze moeten bij mij werken voor de kost :biggrin2:
Zou ik ook wel willen, maar ik vind het nog steeds eng met 9 honden. Moet nog een oplossing zoeken hoe dit te gaan doen. Ik heb al wel de tip "kleedjes" gelezen, wellicht kan ik daar iets mee.

Ik heb trouwens wel voor het eerst kippennekjes besteld om mee te beginnen  :cry2: :cry2:
Dit omdat ik las dat botten van grotere dieren toch wel degelijk anders zijn dan die van de kleine dieren die ze nu bij ons krijgen.
arnon

Bericht door arnon »

ik heb intussen maandenlang rondgelezen en ik denk voor mezelf dat ik me niet aan een prooidiermodel ga houden, dat lijkt me achterhaald. prooidieren zoals de wilde wolf die eet, kan ik mijn honden niet voeren. Ik voer een afgezwakte vorm, denk ik...vnl. afkomstig uit de bio-industrie. Poten van kippen en dergelijke zijn heden ten dage uiterst breekbaar en niet vergelijkbaar met een dier in het wild. ik ben er dus voor mezelf van overtuigd dat ik mijn honden meer aan botpercentage zal voeren dan een vergelijkbaar 15% aan onbevleesd bot dat zich meet aan een voormalig proefdier. lijkt me kortzichtig.
**Marjolijn**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Marjolijn** »

arnon schreef: ik heb intussen maandenlang rondgelezen en ik denk voor mezelf dat ik me niet aan een prooidiermodel ga houden, dat lijkt me achterhaald. prooidieren zoals de wilde wolf die eet, kan ik mijn honden niet voeren. Ik voer een afgezwakte vorm, denk ik...vnl. afkomstig uit de bio-industrie. Poten van kippen en dergelijke zijn heden ten dage uiterst breekbaar en niet vergelijkbaar met een dier in het wild. ik ben er dus voor mezelf van overtuigd dat ik mijn honden meer aan botpercentage zal voeren dan een vergelijkbaar 15% aan onbevleesd bot dat zich meet aan een voormalig proefdier. lijkt me kortzichtig.
kijk dan vooral naar de ontlasting van je hond!
Als jij denkt meer percentage bot te moeten gaan voeren heb je grote kans dat je hond krijtpoep krijgt of erger nog verstopt raakt.
arnon

Bericht door arnon »

**Marjolijn** schreef: kijk dan vooral naar de ontlasting van je hond!
Als jij denkt meer percentage bot te moeten gaan voeren heb je grote kans dat je hond krijtpoep krijgt of erger nog verstopt raakt.
ik heb het over meer percentage dan het prooidier, dat betekent niet dat het meer is dan wat barfplaats onderschrijft.
lees de discussie maar eens.

barf wijkt tenslotte toch af van wat het oorspronkelijke prooidier bevat. of wat bedoel je?
Laatst gewijzigd door arnon op do 19 aug 2010, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

arnon schreef: ik heb intussen maandenlang rondgelezen en ik denk voor mezelf dat ik me niet aan een prooidiermodel ga houden, dat lijkt me achterhaald. prooidieren zoals de wilde wolf die eet, kan ik mijn honden niet voeren. Ik voer een afgezwakte vorm, denk ik...vnl. afkomstig uit de bio-industrie. Poten van kippen en dergelijke zijn heden ten dage uiterst breekbaar en niet vergelijkbaar met een dier in het wild. ik ben er dus voor mezelf van overtuigd dat ik mijn honden meer aan botpercentage zal voeren dan een vergelijkbaar 15% aan onbevleesd bot dat zich meet aan een voormalig proefdier. lijkt me kortzichtig.
Ik geloof niet dat de mensen die hier zitten kortzichtig zijn, tenminste het meerendeel niet.
Iedereen probeert het beste voor zijn hond/kat aan voeding voor te schotelen.
Verder is het nog altijd zo, dat een wolf met meerdere uit de roedel eet, en meestal dus delen van een prooidier eet.
Kijk naar je hond, varieer,en pas indien nodig je menu aan.

Plaats reactie