Anders eens een balans lijn proberen? http://www.youtube.com/watch?v=IKnnZUYWbMsLizzy schreef: Dank voor de knuffels voor Bisqie. Ach, het is toch zo'n lief meisje
.
Alleen is het rustig houden echt een drama. Loopt ze een beetje in de tuin te piemelen, neemt ze ineens een spurt naar binnen
. Ze springt ook regelmatig de hoogte in
. Ze trekt vreselijk aan de riem. En dit laatste vind ik echt heel balen.... We waren juist zo heerlijk op weg. Als zij aan de riem trok, ging ik stil staan, liep ze netjes naar me toe en bij een keer of 2 a 3 op een wandeling, trok ze dan niet meer aan de lijn. Heel netjes voor een Dalmaat! Nu is er geen beginnen aan.... Als ik stil moet gaan staan bij iedere keer dat ze trekt, denk ik dat ik over mijn rondje 4 uur doe
. En corrigeren kan niet, poot technisch. En als ik haar aan de voorkant aan haar Rogz tuig vast maak, dan loopt ze scheef en dat wil ik nu ook niet hebben. Dus ik vrees dat ik mijn 4de-aan-de-riem-trekkende-dalmaat heb
Ze loopt trouwens vandaag heel goed. Gisterenavond ook geen dipje gehad. Dus nou ja, we blijven stug volhouden bij het rustig houden!
Biscuit is gewond.............
Moderator: Lizzy
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Biscuit is gewond.............
Ziet er boeiend uit! Ik ga dat eens verder bestuderen en kijken of ik zo'n lange lijn en een halsband heb voor haar! (ik heb een harnas voor haar). Dank voor de link naar dit filmpje!Saille schreef: Anders eens een balans lijn proberen? http://www.youtube.com/watch?v=IKnnZUYWbMs
Fijn dat het alweer wat beter met jullie Biscuitje gaat

Ik heb met Sammy ook met de balanslijn gewerkt ivm haar rug en dat ging echt heel erg goed!!
Ik heb eventueel nog wel een riem en halsband, mocht je ze niet hebben.......
Ik heb met Sammy ook met de balanslijn gewerkt ivm haar rug en dat ging echt heel erg goed!!
Ik heb eventueel nog wel een riem en halsband, mocht je ze niet hebben.......
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Graag gedaan! En met een tuigje kan het ook hoor... het gaat vooral om het voor de borst langs halen van de lijn, en evt onder een poot door als het een ontsnappingsartieste blijkt te zijn. Bovendien kan je met sommige tuigjes voor de gevorderde houdini's onder de honden de zogenaamde 'super balance leash' fabriceren, ff de fotootjes daarvan opzoeken die ik tijdens een van de weekenden gemaakt heb, is weer de nieuwste uitvinding van onze TTouch damesLizzy schreef: Ziet er boeiend uit! Ik ga dat eens verder bestuderen en kijken of ik zo'n lange lijn en een halsband heb voor haar! (ik heb een harnas voor haar). Dank voor de link naar dit filmpje!

superbalance leash 2 by Saille, on Flickr

superbalance leash 1 by Saille, on Flickr
Laatst gewijzigd door EllenL op do 19 aug 2010, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
O zo doe ik dat ook altijd met Indy als ie loopt te sleuren, gewoon de lijn voor de poten langs. Ik wist niet dat daar ook een naam voor was, had het eigenlijk zelf uitgevonden. Maar het werkt prima.Saille schreef: Graag gedaan! En met een tuigje kan het ook hoor... het gaat vooral om het voor de borst langs halen van de lijn,
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Jemig wat heb ik dan een rustige pup 
Maar echt een heel vervelende situatie Lizzy. Ik kan me voorstellen dat je er goed van baalt....
Maar echt een heel vervelende situatie Lizzy. Ik kan me voorstellen dat je er goed van baalt....
hihi ik ook , bij mij heet het trek en je gaat op je bek*Dorothea* schreef: O zo doe ik dat ook altijd met Indy als ie loopt te sleuren, gewoon de lijn voor de poten langs. Ik wist niet dat daar ook een naam voor was, had het eigenlijk zelf uitgevonden. Maar het werkt prima.
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
euhm... er zit een verschil in voor de poten langs en voor de borst langs he dames...

ja hoor meid dat weet ik maar met een heel erg sleurende Dalmatier reu wil ik de lijn nog wel eens een beetje laten zakken , liever hij op z'n plaat dan ikSaille schreef: euhm... er zit een verschil in voor de poten langs en voor de borst langs he dames...![]()
hoe doe je dit met twee honden trouwens ? 1 die trekt en 1 die achter je aan loopt ?
- Charlie Angel
- Moderator
Wat fijn te lezen dat Biscuit toch vooruit gaat, hopelijk gaat is gewoon helemaal genezen.
Wel even balen dat ze zo wild is zeg, succes met haar rustig houden.
Wel even balen dat ze zo wild is zeg, succes met haar rustig houden.
-
arnon
Misschien is ze niet van zichzelf rustig LIzzy, maar jij maakt haar rustig..al is het met obstakels.
Jij behoedt haar voor teveel gedoe en daarmee geef je ergens ook rust af.
Het zal niet altijd perfect gaan, maar wat is dat, perfect?
Je hebt genoeg liefde om de stabiliteit van haar kopje en daarnaast haar gangwerk op orde te houden.
natuurlijk is dat moeilijk...je bent 'n pestwijf...maar je garandeert haar stabiliteit...
dat ziet die kleine wup niet, maar jij deste meer...dus sterk je: volhouden en niet toegeven...zorg dat ze geen gekke dingen doet.
Je hebt genoeg liefde om de stabiliteit van haar kopje en daarnaast haar gangwerk op orde te houden.
natuurlijk is dat moeilijk...je bent 'n pestwijf...maar je garandeert haar stabiliteit...
dat ziet die kleine wup niet, maar jij deste meer...dus sterk je: volhouden en niet toegeven...zorg dat ze geen gekke dingen doet.
-
arnon
nee, natuurlijk ben je geen pestwijf.arnon schreef: Misschien is ze niet van zichzelf rustig LIzzy, maar jij maakt haar rustig..al is het met obstakels.
dat ziet die kleine wup niet, maar jij deste meer...dus sterk je: volhouden en niet toegeven...zorg dat ze geen gekke dingen doet.![]()
zei ik dat?
dat bedoelde ik ánders
arnon schreef: nee, natuurlijk ben je geen pestwijf.
zei ik dat?
dat bedoelde ik ánders![]()
arnon schreef: nee, natuurlijk ben je geen pestwijf.
zei ik dat?
dat bedoelde ik ánders![]()
Ja, dat zei je wel ja
We hebben trouwens het hele hekwerk gebeuren weer omgegooid. Heb je toch weer gelijk gekregen Henneke, zoals gewoonlijk
-
Decibels
Kijk...dat gaat de goede kant op....Lizzy schreef:![]()
![]()
![]()
Ja, dat zei je wel ja![]()
![]()
We hebben trouwens het hele hekwerk gebeuren weer omgegooid. Heb je toch weer gelijk gekregen Henneke, zoals gewoonlijk. Ik werd doodziek van zelf steeds over dat hekwerk stappen (vooral door m'n rug hoor). Dus we hebben nu dat hoekje weer afgezet. En die kleine ligt daar. Of Pinkel/Linga liggen daar. Beetje afgewisseld. Vooralsnog lijkt het goed te werken. Vanmorgen heb ik haar heel even rustig laten spelen met Linga. Moet ook niet hebben dat die twee over 3 weken gelijk als een gek tekeer gaan dus ik laat ze af en toe bij elkaar, mogen ze rustig even wat spelen. Dat ging goed.