kip in de droogmachine?
Moderator: Lizzy
-
dancingdaydream
- 4-sterren

kip in de droogmachine?
Ik wil graag een droogmachine aanschaffen dus was er hier en daar al over aan het lezen.. nog geen idee waar ik ze kon kopen, maar via dit forum tineke al een pm gestuurd.
nu las ik op een andere website: Na het afdeppen, kunnen vlees en vis meteen gedroogd worden. Kip moet omwille van de voedselveiligheid eerst gestoomd of geblancheerd worden.
maar gaat dit ook op voor kip voor de hond? en als ik de machine voor zowel mensen als hondenvoer wil gebruiken, is het dan handig om de kip voor de hond eerst voor te behandelen? dan valt het niet meer onder rauw, lijkt me..
nu las ik op een andere website: Na het afdeppen, kunnen vlees en vis meteen gedroogd worden. Kip moet omwille van de voedselveiligheid eerst gestoomd of geblancheerd worden.
maar gaat dit ook op voor kip voor de hond? en als ik de machine voor zowel mensen als hondenvoer wil gebruiken, is het dan handig om de kip voor de hond eerst voor te behandelen? dan valt het niet meer onder rauw, lijkt me..
Re: kip in de droogmachine?
de kip droog je rauw in de droogmachine ;)
Laatst gewijzigd door lauraV op za 07 aug 2010, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
alles voor de hond inderdaad rauw drogen

-
dancingdaydream
- 4-sterren

ok, thnx! 
-
BubbaBling
- 5-sterren

Gaat hier gewoon in dunne reepjes de droger in zonder iets te doen van te voren.
Ik droog het zo'n 10 uur .. soms tegen de 12 uur en klaar is het
Ik droog het zo'n 10 uur .. soms tegen de 12 uur en klaar is het
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
tip:
als je maar kleine hoeveelheden wilt drogen kun je dat ook in een gewone oven doen.
Ik doe dat zelf en voor mij zal e droogmachine geen voordelen geven. Ik droog tott nu toe kip en vis en dat gaat prima in de oven.
Suzanne
als je maar kleine hoeveelheden wilt drogen kun je dat ook in een gewone oven doen.
Ik doe dat zelf en voor mij zal e droogmachine geen voordelen geven. Ik droog tott nu toe kip en vis en dat gaat prima in de oven.
Suzanne
Behalve dan dat je voor een kleine hoeveelheid net zoveel stroom verbruikt als voor een grotere hoeveelhied, dus op den duur haal je de aanschaf van een droogmachine er echt wel uitSuzanne schreef: tip:
Suzanne
Paardenvlees aan reepjes in de droogmachine iemand ervaring hiermee als kauwstaafje ?
[quote="Lodi"]
Paardenvlees aan reepjes in de droogmachine iemand ervaring hiermee als kauwstaafje ?
[/quote
]
yep , vinden ze lekker hiet
[/quote
]
yep , vinden ze lekker hiet
Ik heb er nu kippehartjes in zitten iemand een idee hoe lang een kilo duurt ? heb er wel het vet zo veel mogelijk afgesneden
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Hangt ervan af hoe fijn je ze gesneden hebt. Hoe kleiner de stukjes, hoe sneller het droogt. Sowieso meer dan 4 uur tot rond de 10 uur voor grotere stukken en kip van de kiloknaller met veel ingespoten water.
-
BubbaBling
- 5-sterren

Heb je ze ook doorgesneden ofzo?
Ik doe altijd savonds mijn droger aan en sochtends is het klaar (hoor ik die herrie ook niet
)
Reken maar 10 uur
Ik doe altijd savonds mijn droger aan en sochtends is het klaar (hoor ik die herrie ook niet
Reken maar 10 uur
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik ben al heel de dag eendenvoetjes aan het drogen. Vinden ze zooooo lekker.
Ik durf het ding alleen niet aan te zetten als ik slaap of niet thuis ben. Durven jullie dat wel?
Ik heb een bomann van 250 watt.
Dat ding wordt wel behoorlijk warm vind ik. Weet niet of dat wel hoort.
groetjes van Hanna.
Ik durf het ding alleen niet aan te zetten als ik slaap of niet thuis ben. Durven jullie dat wel?
groetjes van Hanna.
-
BubbaBling
- 5-sterren

Ik zet m altijd snachts aan, nergens geen problemen mee.
Zit een beveiliging op als hij te warm wordt slaat ie uit
Zit een beveiliging op als hij te warm wordt slaat ie uit
-
Ons Elftal
Die van ons wordt ook erg warm. Maar we laten hem altijd 's nachts draaien.hannabelgje schreef: Ik ben al heel de dag eendenvoetjes aan het drogen. Vinden ze zooooo lekker.
groetjes van Hanna.