Hopelijk werkt dit voor velen, helaas lust Daisy ook biologische lever niet. Nóg niet. Maar goede tips hier, ga het morgen even kort bakken denk ik.tieneke schreef: Misschien kan je aan biologische orgaan komen?
De meeste honden zijn daar gek op![]()
Orgaan weigeren
Moderator: Lizzy
- Meike en Daisy
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Orgaan weigeren
Ik weet niet of het mag maar de eerste keer dat Kyra het moest eten liet ze het ook staan.
Ik heb na enige tijd er wat leverpastei doorheen geroert en met de staafmixer.
Alles ging op .
Nu bak ik alles even aan het gaat naar binnen,
Hier bleef alleen de lever staan de rest at ze wel op.
Ik heb na enige tijd er wat leverpastei doorheen geroert en met de staafmixer.
Alles ging op .
Nu bak ik alles even aan het gaat naar binnen,
Hier bleef alleen de lever staan de rest at ze wel op.
Zit hier wel een biologische slager, maar die verkoopt alles per stuk, en maakt er zeer dik winst op.
Vandaag liet hij naast zijn half gekookte lever, ook een groot gedeelte van zijn spiervlees liggen.
Lijkt wel of ie steeds slechter gaat eten en hij kan het eigenlijk al niet missen.....
Vandaag liet hij naast zijn half gekookte lever, ook een groot gedeelte van zijn spiervlees liggen.
Lijkt wel of ie steeds slechter gaat eten en hij kan het eigenlijk al niet missen.....
Misschien staat t hier al ergens maar
hoe oud is hij, kunnen t puberstreken zijn?
Met mijn beperkte kennis [sorry] denk ik te zien dat t een Tibetaan is... ik heb al wel meer topics gelezen over lastig etende Tibetanen
En last but not least... vind jij t eten erg belangrijk?
Dat merkt hij zeker, je geeft aan dat hij wat jou betreft een kilootje zwaarder mag zijn maar niet iedere hond is even makkelijk op gewicht te krijgen én houden.
Hoe gaat t nu als je z'n bak neerzet, begint ie gelijk en laat dan wat liggen of loopt ie te pieremieren voor hij begint
Krijgt 1 of 2x eten op een dag
Kortom hoe gaat het er aan toe in huize Aradia
Met mijn beperkte kennis [sorry] denk ik te zien dat t een Tibetaan is... ik heb al wel meer topics gelezen over lastig etende Tibetanen
Dat merkt hij zeker, je geeft aan dat hij wat jou betreft een kilootje zwaarder mag zijn maar niet iedere hond is even makkelijk op gewicht te krijgen én houden.
Hoe gaat t nu als je z'n bak neerzet, begint ie gelijk en laat dan wat liggen of loopt ie te pieremieren voor hij begint
Kortom hoe gaat het er aan toe in huize Aradia
Het is inderdaad een tibetaan en hij is nu 16 maanden oud. Hij begint gelijk te eten aan zijn vleesbot en daarna wordt het rap minder. Ik zet hem nu in de gang omdat hij anders alles door het hele huis sleept.Too schreef: Misschien staat t hier al ergens maar
Kortom hoe gaat het er aan toe in huize Aradia![]()
Hij mag zeker wel wat dikker, want ik kan zijn ribben tellen......
Hij kreeg tot nu toe 2x op een dag en soms 1x en nu steeds meer 1x per dag nu ik erover nadenk.
Ik weet niet of ie 100% tibetaan is, er is mij wel eens gezegd dat er ook schapendoes doorheen zou kunnen zitten. Aangezien ik afgezien van de staartdracht niet veel verschil zie tussen een tibetaan en een schapendoes, weet ik dit niet....
Beetje sardien uit blik erdoor...Bindy eet dan zelfs lever...dat moet ze anders echt niet... 
Als je hond te mager is zou je ook vaker vettere soorten vlees kunnen voeren. Denk aan geit, lam, eend en zalm.
Heb ik ook al geprobeerd, hij gaat dan helaas gelijk aan de "race". Ook van de visboxmix van Herby gaat hij aan de race.
Misschien zou ik sardientjes kunnen proberen, dan moet ik wel de olie eraf spoelen.
Gisterenmorgen had ik alleen vlees met de half gekookte lever van gisteren.
Weer knoeien en niet eten.....weggezet. Gisteren avond goed fijn gemaakt, door elkaar geroerd.
Weer knoeien en toen wilde hij drinken maar zijn waterbak was leeg. Bij het vlees in zat wat bloed en vocht.
Ik heb de waterbak weggehaald en toen kwam geloof ik pas het besef dat hij het toch maar beter op kon eten.
Vanmorgen een vieze kont, dunne poep.
Snap ook niet waarom ie "ineens" zo idioot doet met zijn eten......
Misschien zou ik sardientjes kunnen proberen, dan moet ik wel de olie eraf spoelen.
Gisterenmorgen had ik alleen vlees met de half gekookte lever van gisteren.
Weer knoeien en niet eten.....weggezet. Gisteren avond goed fijn gemaakt, door elkaar geroerd.
Weer knoeien en toen wilde hij drinken maar zijn waterbak was leeg. Bij het vlees in zat wat bloed en vocht.
Ik heb de waterbak weggehaald en toen kwam geloof ik pas het besef dat hij het toch maar beter op kon eten.
Vanmorgen een vieze kont, dunne poep.
Snap ook niet waarom ie "ineens" zo idioot doet met zijn eten......
Misschien een loopse teef in de buurt?
Mijn reu kan daar vreselijk van slag door raken en gaat dan ook zeer slecht eten.
Mijn reu kan daar vreselijk van slag door raken en gaat dan ook zeer slecht eten.
Geen idee, het is wel een zeer hondrijke buurt hier, dus het zou zo maar kunnen....
Daar zat ik ook aan te denken. Die van mij is nu 14 maanden en heeft ook perioden dat ie zit te klieren met zijn eten.Too schreef: Misschien staat t hier al ergens maar
Bij hem wordt dan (naar mijn idee) vooral in gegeven door loopse teefjes in de buurt, want het is vooral het geval als ie buiten constant snuffelt. Het is toch wat hé..die onbeantwoorde liefde's!
Dus misschien is dat bij jullie ook het geval? Het is een reutje toch?
Verder helaas weinig tips om hem aan het eten te krijgen..want wat ik bij Raiko ook probeer. Als ie niet wil, dan wil ie niet.
Dus nu pak ik het na een minuut direct weer weg. Pech gehad, en wachten op de volgende ronde. Vaak eet ie het dan wel trouwens.
Hormonen...... het zou best kunnen hoor!!!! Zal er eens op letten of ik een verband kan vinden.
Ik haal ook de voerbak weg...... maar omdat ie wel wat onsjes extra zou kunnen gebruiken, bezorgd me dat wel een dilemma.
thanks!
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

Hier een schapendoes die op dezelfde leeftijd ook enorm kon mutsen met eten en ook wat extra's kon gebruiken
Toen bij mij het kwartje gevallen was dat hij mij al aardig afgericht had door van alles uit de kast te trekken om zijn eten aantrekkelijk te maken heb ik hem voor de zekerheid bloed laten prikken om een andere oorzaak uit te sluiten
Daarna zijn de rollen omgedraaid; niet eten bak weg halen en er verder geen aandacht aan schenken
Dit heeft hier geholpen; het is nog steeds geen grage eter en zo af en toe last hij zelf ( hij is nu 6 ) een vastendagje in
Toen bij mij het kwartje gevallen was dat hij mij al aardig afgericht had door van alles uit de kast te trekken om zijn eten aantrekkelijk te maken heb ik hem voor de zekerheid bloed laten prikken om een andere oorzaak uit te sluiten
Daarna zijn de rollen omgedraaid; niet eten bak weg halen en er verder geen aandacht aan schenken
Dit heeft hier geholpen; het is nog steeds geen grage eter en zo af en toe last hij zelf ( hij is nu 6 ) een vastendagje in
Wat een ontzettende leuke foto's van je honden, trouwens!!!!
Dan ga ik daar maar eens mee beginnen. De afgelopen dagen heeft hij aan het eind van de dag pas eten gehad. Vandaag waren we een deel van de middag en deel van de avond weg, dus kreeg hij nog later eten en het ging schoon op!!!!!
Is het net zoals bij de tibetaan wel schapendoes eigen om rond deze leeftijd te miepen met eten??
Dan ga ik daar maar eens mee beginnen. De afgelopen dagen heeft hij aan het eind van de dag pas eten gehad. Vandaag waren we een deel van de middag en deel van de avond weg, dus kreeg hij nog later eten en het ging schoon op!!!!!
Is het net zoals bij de tibetaan wel schapendoes eigen om rond deze leeftijd te miepen met eten??
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

ik heb van meer schapendoezen gehoord dat ze kunnen musten met eten 
vrienden van mij hebben 2 doezen; de ene is net een kliko en de andere is net zo'n muts met eten als Dwarrel
vrienden van mij hebben 2 doezen; de ene is net een kliko en de andere is net zo'n muts met eten als Dwarrel