Kan ik me voorstellenhenneke schreef: was wel een heel aparte ervaring om hem aan te moeten sporen om vooruit te gaan![]()
Biscuit is gewond.............
Moderator: Lizzy
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Biscuit is gewond.............
Ik snap nog steeds niks van de truuk met die riem maar ben ontzettend blij dat het zo goed gaat 
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Fijn dat het goed gaat 
Had je dit gekeken Tuus? Is heel goed te zien hoe 't word gedaan..Truus schreef: Ik snap nog steeds niks van de truuk met die riem maar ben ontzettend blij dat het zo goed gaat![]()
Ik heb net met de Sprinkhaan geoefend en ben echt stomverbaasd hoe rustig ze loopt!
Dit gaat geweldig! De eerste 2 stappen ging ze in achteruit...dacht zeker dat ze eruit kon stappen...
de volgende 6 stappen in eerste versnelling vooruit, was met hoge poten op hete eieren lopen manier
maar toen had ze 't door en liep heel netjes naast me verder! 8)
Wat goed dat Biscuit beter loopt. Het gaat vast helemaal goedkomen!
En ik heb de balance leash ook meteen maar voor Umai gebruikt. Bij gewone dingen wandelt ze netjes mee maar als we naar iets leuks gaan, het bos ofzo, dan trekt ze toch nog wel een beetje. Vanmorgen de balance leash geprobeert (met tuig) en het werkt prachtig! Ze loopt wel met haar kop naar beneden en kijkt wat ongelukkig, maar het gaat prima. En op de terugweg keek ze ook geregeld naar me op en heb ik haar beloond.
En ik heb de balance leash ook meteen maar voor Umai gebruikt. Bij gewone dingen wandelt ze netjes mee maar als we naar iets leuks gaan, het bos ofzo, dan trekt ze toch nog wel een beetje. Vanmorgen de balance leash geprobeert (met tuig) en het werkt prachtig! Ze loopt wel met haar kop naar beneden en kijkt wat ongelukkig, maar het gaat prima. En op de terugweg keek ze ook geregeld naar me op en heb ik haar beloond.
Fijn dat het bij jullie ook zo goed werkt met de balanslijn.
Saille heeft hem mij ook voorgegaan toen ze bij me thuis was, en het werkt prima bij Tika!
Saille heeft hem mij ook voorgegaan toen ze bij me thuis was, en het werkt prima bij Tika!
-
Sella
ik heb nu ook de balance leash langs de voorpoot gebruikt en nu wrikt hij zich er niet meer uit.
Hij had op les al geleerd dat je in paniek achteruitlopend eruit kon en ik mocht niet die langs de voorpoot gebruiken.
Nu weet meneer dat hij er niet uitkan.
Bedankt Saillie voor het plaatsen.
Lizzy, fijn dat er een stijgende lijn zichtbaar blijft voor je prinsesje
Hij had op les al geleerd dat je in paniek achteruitlopend eruit kon en ik mocht niet die langs de voorpoot gebruiken.
Nu weet meneer dat hij er niet uitkan.
Bedankt Saillie voor het plaatsen.
Lizzy, fijn dat er een stijgende lijn zichtbaar blijft voor je prinsesje
Ik heb de balance leash ook geprobeerd met Raiko. Werkt echt super!
Blijft keurig bij mijn linkerknie lopen. Raiko heeft namelijk met volgen juist de neiging om een beetje achter te blijven.
Alleen hoe lang moet de lijn ongeveer zijn? Ik hoor in het filmpje: six feet...Is dat 1.80 m.?
Denk ook dat mijn lijn iets te dik is, eens kijken of ik ergens nog een wat fijnere kan vinden. Vind dat ik nu namelijk niet echt gevoel in de lijn heb.
Maar idd, een heel goede tip!
Blijft keurig bij mijn linkerknie lopen. Raiko heeft namelijk met volgen juist de neiging om een beetje achter te blijven.
Alleen hoe lang moet de lijn ongeveer zijn? Ik hoor in het filmpje: six feet...Is dat 1.80 m.?
Denk ook dat mijn lijn iets te dik is, eens kijken of ik ergens nog een wat fijnere kan vinden. Vind dat ik nu namelijk niet echt gevoel in de lijn heb.
Maar idd, een heel goede tip!
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Hangt ook een beetje van de grote van je hond af, hihi, ik gebruik zelf standaard wat volgens mij een 2 meter lijn is en met hele kleine hondjes is dat eigenlijk net te kort en slecht voor je rug, met Angel gaat het net 
Maar met een wat grotere hond is 1.80 dus ook goed te doen
Maar met een wat grotere hond is 1.80 dus ook goed te doen
Dank je wel!! Ga ik op zoek naar een 1.80 lijn!!Saille schreef: Hangt ook een beetje van de grote van je hond af, hihi, ik gebruik zelf standaard wat volgens mij een 2 meter lijn is en met hele kleine hondjes is dat eigenlijk net te kort en slecht voor je rug, met Angel gaat het net
Maar met een wat grotere hond is 1.80 dus ook goed te doen![]()
Fijn trouwens dat het bij Biscuit ook zo goed werkt!! 
Lijkt me al moeilijk genoeg om zo'n energierijk pupje rustig te houden in deze omstandigheden.
Lijkt me al moeilijk genoeg om zo'n energierijk pupje rustig te houden in deze omstandigheden.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Hoe is het vandaag met beschuitje?
nog ietsie langer...om precies te zijn.... 6 feet = 1.829 mSenna99 schreef: Alleen hoe lang moet de lijn ongeveer zijn? Ik hoor in het filmpje: six feet...Is dat 1.80 m.?
en 4 feet = 1.219m
(dit zijn de normale lengte maten voor U.S leashes)
*Dorothea* schreef: Hoe is het vandaag met beschuitje?
Druk
Ze wil dollen, spelen, vliegen, rennen. Vol opkropte energie. Ik ben net een flink stuk met haar wezen lopen en ze is zowat niet te houden. Ik zie overigens geen verschil meer met voor en na dit ongeluk. Maar ik ben voorzichtig. Want ze krijgt Corta RX. Dus daar ga ik morgen mee stoppen. En dan even kijken hoe ze het zonder doet.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat zijn goede berichten!Lizzy schreef:
Druk
Ze wil dollen, spelen, vliegen, rennen. Vol opkropte energie. Ik ben net een flink stuk met haar wezen lopen en ze is zowat niet te houden. Ik zie overigens geen verschil meer met voor en na dit ongeluk. Maar ik ben voorzichtig. Want ze krijgt Corta RX. Dus daar ga ik morgen mee stoppen. En dan even kijken hoe ze het zonder doet.
Tsja met die harde wind wil ze natuurlijk racen....racen en racen.