Bibi welke smaak?
Moderator: eelke
Re:Bibi welke smaak?
hier krijgen ze echt wel genoeg , maar blijven tot op de laaste kruimel in hun bak likken
teken dat het lekker was denk ik dan
[quote="JaDi74"]
Soms hebben we namelijk het idee dat hij zo weinig krijgt je zet zijn bak neer en voor je het weet is hij leeg hij likt hem dan wel helemaal na maar ja soms dan denk ik zou hij echt genoeg hebben? Vandaar dat we aan de fytomix dachten.
[/quote]Dat idee heb je altijd, Jacqueline, als je vers voert, ook bij volwassen honden. En wat een wat oudere pup betreft, die hou ik altijd liever wat schraal, is beter bij het opgroeien. Enne af en toe een lepeltje fytomix, zoals Lizzy al zei kan hélemaal geen kwaad hoor
Soms hebben we namelijk het idee dat hij zo weinig krijgt je zet zijn bak neer en voor je het weet is hij leeg hij likt hem dan wel helemaal na maar ja soms dan denk ik zou hij echt genoeg hebben? Vandaar dat we aan de fytomix dachten.
[/quote]Dat idee heb je altijd, Jacqueline, als je vers voert, ook bij volwassen honden. En wat een wat oudere pup betreft, die hou ik altijd liever wat schraal, is beter bij het opgroeien. Enne af en toe een lepeltje fytomix, zoals Lizzy al zei kan hélemaal geen kwaad hoor
[quote="diana"]
hier krijgen ze echt wel genoeg , maar blijven tot op de laaste kruimel in hun bak likken
[/quote]Yep, dat bedoel ik
[/quote]Yep, dat bedoel ik
-
Jacqueline74
- 5-sterren

Tja, het is soms ook zo moeilijk het is onze eerste eigen hond en je hebt dan helemaal geen vergelijkings materiaal ??? en vrienden en kennissen voeren alleen maar brokken ::)en dat is natuurlijk ook niet te vergelijken met ons overheerlijk vers voer. 
Bedankt in ieder geval voor de leuke reacties en ik ben blij dat meer mensen dit herkennen.
Jacqueline
Bedankt in ieder geval voor de leuke reacties en ik ben blij dat meer mensen dit herkennen.
Jacqueline
Voeren met je ogen en je handen, meid. Kijk en voel! Zie je ribjes in een normale houding? Mag er iets bij. Zie je geen ribjes in een normale houding, maar wel bv. als Cujo zich strekt of z'n romp buigt, goed. Zie je geen ribjes in een normale houding, maar voel je ze wel als je, zonder al te veel druk je handen over z'n borstkas laat gaan: goed. Zie je géén ribjes in een normale houding en ook niet als hij zich strekt of z'n romp buigt en moet je met je handen druk uitoefenen om ribjes te voelen: te dik :PDus minderen
Oefen het maar een paar keer, dan weet je zo wat bedoel! Succes!
Groetjes, Nelly
Groetjes, Nelly
-
Jacqueline74
- 5-sterren

Nee, meneer is prima op gewicht niet te dun en niet te dik. Hij is gewoon mooi! 8)
Maar dat vindt iedereen zijn eigen hond toch?
We zijn lekker aan het uitproberen en Cujo vindt het tot nu toe alleen maar geweldig.
Wel vraag ik me af tot wanneer is een hond een pup volgens de kvv fabrikanten??? Dit ivm de hoeveelheid die we moeten geven? we willen namelijk niet dat hij te dik wordt. Of geldt hier ook gewoon voeden met je ogen?
Maar dat vindt iedereen zijn eigen hond toch?
We zijn lekker aan het uitproberen en Cujo vindt het tot nu toe alleen maar geweldig.
Wel vraag ik me af tot wanneer is een hond een pup volgens de kvv fabrikanten??? Dit ivm de hoeveelheid die we moeten geven? we willen namelijk niet dat hij te dik wordt. Of geldt hier ook gewoon voeden met je ogen?
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op vr 24 sep 2004, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartstikke goed, hij ziet er op de foto ook prima uit moet ik zeggen. Maar je laatste vraag snap ik ff niet zo goed. Hoe moet ik die begrijpen en waarom stel je die?
-
Jacqueline74
- 5-sterren

Van de Bibi site:
In de praktijk is voor een volwassen hond 20 gram per kilo genoeg.
Pups ongeveer 50% extra.
Dus tot hoe oud is een hond een pup?????? De reden dat ik hem stel is dat ik niet wil dat hij te dik wordt en dan andere problemen gaat krijgen.
Jacqueline
Pups ongeveer 50% extra.
Dus tot hoe oud is een hond een pup?????? De reden dat ik hem stel is dat ik niet wil dat hij te dik wordt en dan andere problemen gaat krijgen.
Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op vr 24 sep 2004, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="JaDi74"]
Van de Bibi site:
Pups ongeveer 50% extra.
Dus tot hoe oud is een hond een pup??????
[/quote]
Ik denk dat ook hier geldt voeden met je ogen. Phoebe is nu 5 maanden en als ik haar zoveel zou geven als er als richtlijn staat voor pups, dan zou ik haar kunnen wegrollen. Ik denk dat het gewoon ook van hond tot hond verschilt, de ene hond heeft meer nodig dan de andere.
Van de Bibi site:
Pups ongeveer 50% extra.
Dus tot hoe oud is een hond een pup??????
[/quote]
Ik denk dat ook hier geldt voeden met je ogen. Phoebe is nu 5 maanden en als ik haar zoveel zou geven als er als richtlijn staat voor pups, dan zou ik haar kunnen wegrollen. Ik denk dat het gewoon ook van hond tot hond verschilt, de ene hond heeft meer nodig dan de andere.
[quote="JaDi74"]
Van de Bibi site:
Pups ongeveer 50% extra.
Jacqueline
[/quote]Zie boven: voeren met je ogen en je handen
Van de Bibi site:
Pups ongeveer 50% extra.
Jacqueline
[/quote]Zie boven: voeren met je ogen en je handen
-
Jacqueline74
- 5-sterren

[quote="JaDi74"]
Op dit moment geven wij Cujo de natuurmix maar er zijn verschillende smaken nl. ???:
Natuurmix
Lam/rijst
Kip/rijst
Bibimix
Fytomix
::)De fytomix is eigenlijk een apart verhaal maar hoe zit het met de rest. Is het handig om hem verschillende smaken te gaan geven of zouden jullie adviseren om alleen maar de natuurmix te blijven geven???
[/quote]
Normaal gesproken hoef je je hond geen rijst te geven. Hoe zit het dan met deze complete voedingen is dit dan ook niet overdreven?
En wat wij ons afvragen, normaal geproken geef je toch alleen lam/rijst als je hond niet tegen de overige smaken kan?
Jacqueline
Op dit moment geven wij Cujo de natuurmix maar er zijn verschillende smaken nl. ???:
Natuurmix
Lam/rijst
Kip/rijst
Bibimix
Fytomix
::)De fytomix is eigenlijk een apart verhaal maar hoe zit het met de rest. Is het handig om hem verschillende smaken te gaan geven of zouden jullie adviseren om alleen maar de natuurmix te blijven geven???
[/quote]
Normaal gesproken hoef je je hond geen rijst te geven. Hoe zit het dan met deze complete voedingen is dit dan ook niet overdreven?
En wat wij ons afvragen, normaal geproken geef je toch alleen lam/rijst als je hond niet tegen de overige smaken kan?
Jacqueline
-
Jacqueline74
- 5-sterren

Ik maak even een nieuw onderwerp want ik denk dat deze niet meer gelezen wordt. 
Jacqueline
Jacqueline