Voedselallergie...? Ten einde raad, wie weet wat te doen???

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Voedselallergie...? Ten einde raad, wie weet wat te doen???

vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Onze Sanne van twee jaar is ook overgevoelig, een bloedtest wees uit dat ze voor allerlei dingen allergisch was (gras, kruiden, struiken, mijten, enz.). Hiervoor is ze onder behandeling bij een homeopaat en dit gaat tot nu erg goed. Zelf had ik voor we daar heen gingen haar voer al veranderd. Ze kreeg CB, de gewone natuurvoer. Ben toen CB zonder rijst gaan geven en dit leek al verbetering te geven maar nog niet echt heel veel. Daarna ben ik overgegaan op vers vlees zonder toevoegingen als vitamines en olie enz (HB, Alaska, wildmixen, ed) en dit ging gaf heel veel verbetering. Ze krabt bijna niet meer, haar oren en slijmvliezen van de ogen zijn niet meer zo rood en ze bijt nauwelijks nog. Deze combinatie werkt dus bij onze hond erg goed. Ik hoop dat je iets kunt vinden, zou zeker eens informeren bij een homeopaat.
Mariska en Ruby
1-ster
1-ster

Bericht door Mariska en Ruby »

@ Lizzy:

Ik zeker al eerder een eliminatie-dieet gegeven.. Namelijk die van Hill's van die normale DA. Na 10 weken was de jeuk wel al minder maar nog niet zodanig dat ze de hele dag jeuk vrij was. En volgens de DA moest ze na 8 weken toch voor 80% minder jeuk hebben. Toen ben ik dus terrecht gekomen op dit forum en op de site van Hella Mentjox. Hier las ik een verhaal van een West Highland White terriër en ik vond dit verhaal verdacht veel op de kwalen van Ruby lijken.... De dierenarts had mij toentertijd verteld dat een hond nooit een voedselallergie kan hebben en tegelijkertijd allergisch voor bijvoorbeeld pollen of huisstof zijn.

Nu geef ik sinds vorige week woensdag vers vlees van Farm Food, dat pens en hart compleet. Ik heb namelijk gebeld met Farm Food en mijn probleem uitgelegd. Die mevrouw vertelde mij toen dat ik er de kluiven van FF Rawhide bij kon geven en als snoepje (voor bij het trainen) de brokken van FF.

En nu kan ik dus wel  :'( :'( want Ruby heeft nu heeeeel veel jeuk! Het is weer als in het begin. Hele nachten jeukt ze! Ik doe geen oog dicht en dat arme beest wordt er ook helemaal gek van!

Gelukkig heb ik vorige week een afspraak kunnen maken bij Hella Mentjox en kan ik daar morgenavond om 20.30 uu terrecht!

Want wat moet ik nu doen... terug zetten op die Hill's brokken (eliminatie-dieet) van de DA of doorgaan met dat FF hart en pens compleet...

Oja en wat ik ook nog gedaan heb  :-\ is haar zaterdag een stuk komkommer gegeven... Zoals ik al zei had de DA gezegd dat ze niet een voedselallergie kon hebben en nog een andere allergie... en aangezien dat eliminatie dieet niet voor 80% verminderd was... dacht ik dan mag ze eindelijk wel is een  stukje komkommer waar ze zo gek op is.

Dus ik heb fout na fout na fout gemaakt! En nu zit ze zich weer suf te krabbe/ bijten en te likken :'(
essie74
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door essie74 »

tja, alle adviezen zijn denk ik al gegeven, opnieuw beginnen met elimineren.... van vooraf aan, gooi die brok aan de kant en voorlopig allen konijn en of paard geven...

Vandaar uit verder bouwen, das de enige manier om het te gaan ontdekken of het inderdaad voedsel is of toch wat anders....
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Mariska en Ruby schreef: @ Lizzy:

Ik zeker al eerder een eliminatie-dieet gegeven.. Namelijk die van Hill's van die normale DA. Na 10 weken was de jeuk wel al minder maar nog niet zodanig dat ze de hele dag jeuk vrij was. En volgens de DA moest ze na 8 weken toch voor 80% minder jeuk hebben. Toen ben ik dus terrecht gekomen op dit forum en op de site van Hella Mentjox. Hier las ik een verhaal van een West Highland White terriër en ik vond dit verhaal verdacht veel op de kwalen van Ruby lijken.... De dierenarts had mij toentertijd verteld dat een hond nooit een voedselallergie kan hebben en tegelijkertijd allergisch voor bijvoorbeeld pollen of huisstof zijn.

Nu geef ik sinds vorige week woensdag vers vlees van Farm Food, dat pens en hart compleet. Ik heb namelijk gebeld met Farm Food en mijn probleem uitgelegd. Die mevrouw vertelde mij toen dat ik er de kluiven van FF Rawhide bij kon geven en als snoepje (voor bij het trainen) de brokken van FF.

En nu kan ik dus wel  :'( :'( want Ruby heeft nu heeeeel veel jeuk! Het is weer als in het begin. Hele nachten jeukt ze! Ik doe geen oog dicht en dat arme beest wordt er ook helemaal gek van!

Gelukkig heb ik vorige week een afspraak kunnen maken bij Hella Mentjox en kan ik daar morgenavond om 20.30 uu terrecht!

Want wat moet ik nu doen... terug zetten op die Hill's brokken (eliminatie-dieet) van de DA of doorgaan met dat FF hart en pens compleet...

Oja en wat ik ook nog gedaan heb  :-\ is haar zaterdag een stuk komkommer gegeven... Zoals ik al zei had de DA gezegd dat ze niet een voedselallergie kon hebben en nog een andere allergie... en aangezien dat eliminatie dieet niet voor 80% verminderd was... dacht ik dan mag ze eindelijk wel is een  stukje komkommer waar ze zo gek op is.

Dus ik heb fout na fout na fout gemaakt! En nu zit ze zich weer suf te krabben/ bijten en te likken :'(
Je zit hier op een versvoer-forum, dus niemand zal je adviseren terug te gaan op de Hills.  Overbodig te vermelden dat we  hierdan ook niet veel heil of enig nut zien in een eliminatiiedieet die die naam draagt.

Persoonlijk zou ik beginnen met alle brokken van het menu te schrappen en te beginnen met een eliminatiedieet van alleen rauwe voeding en van een diersoort die ze niet eerder gegeten heeft.

Overigens kun je heel goed allergisch zijn voor wespensteken en aardbeien. Ik zie dus niet in waarom jouw hond naast een voedselallergie ook niet b.v. een pollenallergie, of contactallergie kan hebben.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mariska en Ruby schreef: @ Lizzy:

Dus ik heb fout na fout na fout gemaakt! En nu zit ze zich weer suf te krabbe/ bijten en te likken :'(
Fijn dat je snel bij Hella terecht kan (ik hoop dat zij pro verse/rauwe voeding is).
Ik zou zeker niet terug gaan op de brokken. Maar zo te lezen heeft voeding wel degelijk invloed op de jeuk. Dus zou ik toch, zoals Angelique al adviseert, een rauwe/verse voeding gaan geven met een diersoort die ze nog niet eerder heeft gehad. En dan even overnieuw beginnen.

Sterkte. Jeuk is echt dramatisch, ik weet het..... Laat je ons weten hoe het bij Hella is gegaan?
Mariska en Ruby
1-ster
1-ster

Hoi Lizzy!

Ik ben gisteren bij Hella geweest en wat ben ik blij dat ik daar ben geweest! Hier komt mijn verhaal:

Ze herkende het direcht als zijnde Atopie! Dus helemaal geen voedselallergie!!! Dus ik mag haar weer van alles geven! We zijn net gelijk naar de dierenwinkel geweest en ze heeft een hele grote bullepees van mijn gekregen! Ook heeft ze een nieuwe mandje gekregen want ze mag niet meer in de slaapkamer (wordt later in mijn verhaal duidelijk)

We zijn er achter gekomen dat Ruby het hoogstwaarschijnlijk van onze slaapkamer heeft gekregen! Wij hebben namelijk een hele vochtige slaapkamer! Als wij het raam dicht laten dan worden de ramen zeiknat en moeten wij een handdoek in het kozijn leggen om het vocht op te nemen. Na verloop van tijd komt er op de muur rond het raam helemaal vol met schimmels. Maar helaas kan ons raam alleen met mooi weer open omdat wij eronder slapen.... Dit verklaard ook waarom Ruby bij mijn ouders, tijdens onze 2 weken in Rhodos, helemaal geen last had! Tijdens onze vakantie was het de 9e en de 10e week dat zij dat eliminatie-dieet kreeg. Wij dachten dus: ze reageerd eindleijk op dat voer... maar we hadden haar 2 dagen thuis en het bijten en het jeuken begon weer! Toen kwam ik dus hier terecht en ben haar op vers vlees gaan zetten. Maar het werd alleen maar erger! Door mijn eigen allergie weet ik dat als je lange tijd geen last heb van je allergie en je komt dan in een ruimte (in mijn geval) met veel stof dat je dan verschrikkelijk ziek er van kan worden! Het wordt erger dan normaal! En dat had Ruby dus ook bij ons! Ze reageerde niet heftiger omdat ze op vlees stond, nee ze reageerde heftiger omdat ze weer de hele tijd in ons huis was....

Hella maakte het grapje dat we moesten verhuizen naar een veel minder vochtig huis! Gelukkig gaan wij ook verhuizen maar dat is pas ergens in april, ze zijn ons huis nu aan het bouwen!
Hella zei tegen mij dat ik als ik ga verhuizen mijzelf een stuk beter ga voelen omdat ik zelf ook erg last heb in dit vochtige huis aangezien ik astma heb (allergische astma). En dat geloof ik ook wel want een vochtig huis is niet goed voor een astma patient! EN dus ook niet voor Ruby!

Ruby heeft nu efavet gekregen en probiotica of prebiotica.... weet niet of het hetzelfde is. Ze zegt dat dat heel goed helpt. Maar ze zegt ook dat ze hoogstwaarschijnlijk denkt dat het zo in oktober-december toch weer erger bij Ruby kan worden omdat ze het best wel erg heeft en dat dat d emaanden zijn dat wij alles in de slaaplkamer potdicht hebben. En de beste oplossing is om Ruby ergens anders te laten slapen... Ik ga wel de wooningcorporatie laten komen zodra en weer schimmel op de muren zit! Dan moeten ze daar maar wat aan gaan doen want dit is niet gezond! Ik had er eignelijk geen idee van dat het zoo ongezond kon zijn :(

Hella vertelde ook dat de eerste maanden van een puppie de pup nog de antistoffen draagt van de moeder en dus geen allergie kan krijgen maar na 5 maanden zijn deze antistoffen van de moeder uit de pup. En dit is precies zo bij ons! Ze is geboren op 24 mei 2009 en eind oktober kreeg Ruby jeuk en in december was ze kaal! Nog niet zo erg als nu maar wel al kaal. Die roze plekken op haar billen en die rode pootjes kreeg ze later.....

Toen ik tegen mijn moeder vertelden over al die plaatjes die ik bij Hella had gezien zeiden mijn ouders allebei: dat had Wesley! Dus toen zei ik jaaa en als ik er nisk aan had gedaan bij Ruby dan was het ook zoooo erg geworden! Mijn moeder vertelde ook dat toen ze gingen verhuizen naar het huis waar ze nu wonen ze uit ons vorige huis heeeel veel vocht uit de kruipruimte hebben gehaald! En dat ze dat hele huis opnieuwe hebben moeten isoleren!

Ik snap ook echt niet dat de DA erbij mij gelijk uitging van een voedselallergie! Het eerste wat Hella aan mij vroeg was... heeft ze in het begin flinke diaree gehad? Uhh nee ze heeft nog nooooooooit diaree gehad! En toen zei ze dan is het gewoon geen voedselallerige want voedselallergie uit zich eerst op de darmen... TSJA dat klinkt ook wel heeeel logisch toch?????? Ik wrijf dat die dierenarts echt onder ze neus als ik er de volgende keer ben!

Wat trouwens ook heeel bizar is! Zij maakt geregeld mee dat een hond precies hetzelfde heeft als een baasje... en ze zegt ik heb daar geen verklaring voor.... maar zegt ze ik geloof daar wel in! Ze had een keer een man met alvleesklierkanker, nouu hoe vaak komt dat voor! Die hond had dat ook! En een vrouw met baarmoederhalskanker en je raadt het al, die hond had dat ook! En nu mijn Ruby, die heeft precies hetzelfde als ik.... Vind je dat nou niet raar????

Kortom ik ben heeeel erg blij en heel erg opgelucht! Ik hou jullie op de hoogte hoe het met Ruby gaat! Wat ik wel ga doen is haar nu allerlei verschillend voer geven... zowel brok als versvlees want ik wil daarmee zeker uitsluiten dat ze geen voedselallergie heeft! En ik zal haar zeker ook vlees blijven geven!
Mariska en Ruby
1-ster
1-ster

Oja en Belgje: Ruby had wel een brilletje om haar ogen! Maar alleen nog boven haar oog en nog niet onder haar oog. Het was nog niet zo erg zei Hella maar het zat er wel delijk! Ook heeft ze opgezwollen lippen....
Mariska en Ruby
1-ster
1-ster

Ook jammer dat niemand meer reageert... :-X
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Mariska en Ruby schreef: Ook jammer dat niemand meer reageert... :-X
Ik weet niet hoe het daar was, maar hier was het mooi weer en veel mensen zullen buiten geweest zijn ipv bij de pc. Verder gebeuren er meer dingen hier die aandacht vragen. Meer dan afwachten wat er verder in jouw geval gebeurd kunnen we niet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mariska en Ruby schreef: Ook jammer dat niemand meer reageert... :-X
Ach Mariska, er zijn soms andere dingen die belangrijker zijn dan het forum. Zo heb ik bijvoorbeeld afgelopen vrijdag 3 september mijn hond in moeten laten slapen. En raar maar waar, ik voel nog steeds weinig behoefte om op het forum rond te hangen :-\

Fijn dat je zo'n goede ervaring hebt bij Hella. Jammer dat je ongezonde troep aan je hond blijft geven (brok). Dat lijkt me volstrekt nutteloos en eerlijk gezegd ook niet slim. Je ondermijnt daar gewoon de algehele gezondheid mee.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 06 sep 2010, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ik vind het wel interessant dat een dierenarts aan een hond het verschil kan zien tussen atopie en voedselallergie.
Hoe doet ze dat?
Decibels

Bericht door Decibels »

in goed 6 weken tijd van dit:

Afbeelding

naar dit:

Afbeelding

enkel en alleen door vers te voeren..!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

*Dorothea* schreef: Ik vind het wel interessant dat een dierenarts aan een hond het verschil kan zien tussen atopie en voedselallergie.
Hoe doet ze dat?
Dat een voedselallergie zich altijd als eerste op de darmen manifesteerd vind ik minstens zo spannend :-X
Mariska en Ruby
1-ster
1-ster

@Lizzy: zo bedoelde ik het zeer zeker niet! Ik begrijp dat er veel belangrijkere dingen zijn dan het forum maar ik ben een ander forum gewend waar het altijd heel erg druk is! Dus sorry voor mijn ongeduldigheid! En heel veel sterkte bij het verlies van je trouwe viervoeter!

@ Angelique: Jeetje dat ziet er heftig uit! Gelukkig gaat het nu stukken beter! Succes!

Ik ga mijzelf verder inlezen op dit forum over vers vlees.

OJa en Lizzy. Ik wil graag echt zeker weten of het atopie is of dat het een voedselallergie is. Daarom ga ik haar nu even van alles wat geven. Zoals: brok, kluiven, vers vlees... zo hoop ik uit te sluiten of het atopie of voedsel is. Als ik alles tegelijkertijd doe dan weet ik (naar mijn idee) nog niet wat het nu echt is... Toch?
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Maar als t atopie is heeft je hond toch ook veel baat bij een optimale weerstand,
ik weet niet of brokken met vaak nogal wat vulstoffen en toevoegingen daar nou aan gaan bijdragen

Plaats reactie