Voedselallergie...? Ten einde raad, wie weet wat te doen???

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Voedselallergie...? Ten einde raad, wie weet wat te doen???

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Mariska en Ruby schreef: OJa en Lizzy. Ik wil graag echt zeker weten of het atopie is of dat het een voedselallergie is. Daarom ga ik haar nu even van alles wat geven. Zoals: brok, kluiven, vers vlees... zo hoop ik uit te sluiten of het atopie of voedsel is. Als ik alles tegelijkertijd doe dan weet ik (naar mijn idee) nog niet wat het nu echt is... Toch?
Meestal is de volgorde andersom, eerst een eliminatiedieet om een voedselallergie uit te sluiten. Met verkeerde voeding sluit je een atopie niet uit.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mariska en Ruby schreef: @Lizzy: zo bedoelde ik het zeer zeker niet! Ik begrijp dat er veel belangrijkere dingen zijn dan het forum maar ik ben een ander forum gewend waar het altijd heel erg druk is! Dus sorry voor mijn ongeduldigheid! En heel veel sterkte bij het verlies van je trouwe viervoeter!

@ Angelique: Jeetje dat ziet er heftig uit! Gelukkig gaat het nu stukken beter! Succes!

Ik ga mijzelf verder inlezen op dit forum over vers vlees.

OJa en Lizzy. Ik wil graag echt zeker weten of het atopie is of dat het een voedselallergie is. Daarom ga ik haar nu even van alles wat geven. Zoals: brok, kluiven, vers vlees... zo hoop ik uit te sluiten of het atopie of voedsel is. Als ik alles tegelijkertijd doe dan weet ik (naar mijn idee) nog niet wat het nu echt is... Toch?
Hella zegt toch dat het geen voedsel allergie kan zijn? Waarom twijfel je daar aan?

Maar daarnaast snap ik je redenering gewoon echt niet. Je hond is niet in orde, niet gezond en vervolgens gooi jij hem vol met gore troep zoals kluiven en brokken. Om te kijken of het echt niet met voedsel te maken heeft ???. In mijn ogen is het handiger om te zorgen voor een gezonde basis. Een gezond lichaam staat namelijk op een gezonde fundering en een gezonde fundering bouw je alleen met gezonde voeding. Rauw en vers. En niet met kluiven en brokken. Een hond hoort die gorigheid gewoon simpelweg niet te eten. Dus waarom zou je jouw hond daarmee langzaam verder vergiftigen?
Mariska en Ruby
1-ster
1-ster

Bericht door Mariska en Ruby »

@Dorothea: zo bedoel ik het ook niet... ik bedoel dat als ik haar nu op een eliminatie dieet zet en ik geef haar tegelijkertijd probiotica en evafet dat ik dan niet meer weet wat nu heeft geholpen...

gewoon voor de zekerheid.
Mariska en Ruby
1-ster
1-ster

@ Lizzy: ik twijfel zeker niet aan Hella! Absoluut niet!!!!

Maar ik moet er nog zo aan wennen dat brokken zo slecht zijn... :'(. Want bij de dierenwinkel zeiden ze dat een hond ook brokken nodig heeft voor zijn tanden... Ik ga wel meer over het vlees op de site inlezen. Ik wil jullie daar niet mee lastig vallen.

Ik wilde alleen even laten weten hoe het bezoek bij Hella was :-[
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Joh je valt helemaal niemand lastig als je vragen stelt!!  ;)
Gewoon doen, ga je lekker inlezen en stel je vragen... en in de tussentijd een lekkere kvv voor je hond  :)

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mariska en Ruby schreef: @ Lizzy: ik twijfel zeker niet aan Hella! Absoluut niet!!!!

Maar ik moet er nog zo aan wennen dat brokken zo slecht zijn... :'(. Want bij de dierenwinkel zeiden ze dat een hond ook brokken nodig heeft voor zijn tanden... Ik ga wel meer over het vlees op de site inlezen. Ik wil jullie daar niet mee lastig vallen.

Ik wilde alleen even laten weten hoe het bezoek bij Hella was :-[
Ik waardeer je verslag ook zeer!

Brokken heeft je hond voor zijn tanden echt niet nodig. Die vieze dingen hebben nul reinigend vermogen, sterker nog, ze bevuilen het gebit! Een hond kauwt ten eerste niet op zijn voedsel. Een hond heeft een sleur en knip gebit, geen kiezen om mee te kauwen. De brokkenrommel van doorgeknipte brokken gaat als een soort smurrie om de tanden en kiezen van de hond zitten. Aangezien brokken veel plakkerig koolhydraat bevat en totaal de verkeerde zuurgraad heeft. Die brokkensmurrie vormt zich tot plaque. En dat vormt zich (onder invloed van bacterieen) tot tandsteen. Dus al met al ben je OOK voor de tanden en kiezen erg slecht af met brokken.

Ik weet niet hoe je Engels is maar lees anders eens Raw Meaty Bones van Tom Lonsdale. Daarin kun je precies lezen hoe slecht een brok is voor het gebit (en de rest van het lichaam) en wat een verrot gebit doet met de gezondheid van een hond. Tom Lonsdale is dierenarts en hij heeft heel wat schrijnende gevallen in zijn praktijk gezien.
quiqui
1-ster
1-ster

Bericht door quiqui »

Hey Maris,
Ook maar eens een reactie van mij hier. Ik heb je hier tenslotte naartoe verwezen  ;).

Als ik jou was zou ik zeker het advies van Hella opvolgen qua Efavet en probiotica maar Ruby verder gewoon overzetten op KVV en niets anders. En dan volgens de adviezen die je hier door anderen hebt gekregen want die hebben er veel meer verstand van dan ik.
En wil je d'r wat te knagen geven.....Fido van mij krijgt sinds kort kippenvleugels. Nou ik weet zeker dat Ruby dat nog veel lekkerder zal vinden dan de kluiven die je bij de dierenwinkel koopt. Dan heb jij het gevoel dat je d'r een extraatje geeft en voor haar is het heerlijk én gezond.

Ik zie je morgen !!
meili-chrissie
3-sterren
3-sterren

Bericht door meili-chrissie »

:)  hoi mariska en ruby !

ik ben ook erg blij dat je mij met mei li naar hella hebt gestuurd ,echt ! nu kunnen we samen het resultaat gaan bekijken ook ;)

even over dat kvv en barf ...in eerste instantie vond ik het ook allemaal maar niks ,maar na hele maanden lezen op dit forum ben ik toch over op kvv ,mei-li vind het erg lekker ,het valt allemaal reuze mee met ontdooien enzo ,en eerlijk waar het komt ten goede aan het hondje ! echt .
vooral in een atopie geval  :)
dus voor ons geen brokken meer hoor echt niet ,de ontlasting is trouwens echt minimaal en ziet et niet eens vies uit ,keurig kleine drolletjes  :biggrin2:

groetjes en beterschap met ruby ! chrissie en mei-li
Mariska en Ruby
1-ster
1-ster

Tsja... ik wist echt niet dat brokken zo slecht zijn voor mijn woefie  :'( Ik dacht dat ik achter in Ruby haar bek ook echt kiezen heb zien zitten....

Ik heb ook nog een vriezer vol vers vlees; pens en hart compleet van Farm Food en ook nog 2 soorten Carnibest (een blauwe verpakking en een oranje verpakking). Dat ga ik dus sowieso op maken :)

Wat Sonja zegt over die kippenvleugels... dat vind ik eigenlijk best een beetje eng! Ik weet dat ongekookte botten niet splinterne maar toch vind ik het eng. Truttig zeker haha

Maar Chrissie! Super dat je naar Hella bent geweest. Ik heb Hella haar adres trouwens weer door gekregen van Quiqui :) Zo helpen we elkaar allemaal een beetje!

En Ruby heeft inderaad al minder jeuk! Echt waar het is gewoon ongelovelijk  :D
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Kippenvleugels even inknippen in de bochtjes en platslaan . Dit kan ook met kippennekjes dan kan er niks gebeuren hoor, het is even wennen.

Lees ook dit even voor een beginner  http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 789.0.html

In bieb staat heel veel informatie.

Succes !
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Je hond heeft idd wel kiezen  ;) maar geen maalkiezen zoals een paard, of een mens, maar knipkiezen, scherpe puntige kiezen om lappen vlees mee af te knippen en botten door te knippen. Een hond kan plantaardig materiaal dus niet kauwen zoals wij, of een paard, vanwege de knipkiezen maar ook omdat hij zijn kaken niet zijwaarts kan bewegen. Kijk maar eens hoe een paard eet, die schuift z'n onderkaak van links naar rechts en maalt daarmee z'n gras of hooi helemaal fijn. Dan gaat een groot deel van de celwanden kapot en kan de inhoud verteerd worden. Het speeksel van een paard bevat ook enzymen die zetmeel kunnen voorverteren. Het deel van de cellen dat intact blijft wordt in de enorm lange darm van het paard door bacterien verteerd, waarbij het paard ook een deel krijgt plus vetzuren die de bacterien produceren.

Een hond scheurt en knipt grote stukken van een prooi en slikt die zo in. Voorverteren in de bek is er niet bij, hondenspeeksel bevat nauweljks enzymen. Malen kan hij niet en dat hoeft ook niet want hij kan dood beest prima verteren in z'n rekbare maag. Een klein deel van de vertering vindt nog plaats in de darm maar daar fietst het eten snel doorheen, het is ook maar een kort darmpje.
Mariska en Ruby
1-ster
1-ster

Jeetje Mevroi Kruim! Dit wist ik allemaal echt niet hoor!

quiqui
1-ster
1-ster

Bericht door quiqui »

Maris, ik heb ook een hele poos hetzelfde gehad als jij hoor met rauwe kippenvleugels. Ik wist dat het kon, bij Fido's fokker krijgen de honden het, hier had ik er al veel over gelezen en toch bleef ik het eng vinden en deed het niet.
Alleen toen ik van de zomer op vakantie was en het me voor de ik weet niet hoeveelste verteld en uitgelegd werd heb ik voor dat moment even mijn verstand op 0 en blik op oneindig gezet en ben ze gaan kopen.
En ik kan niet anders zeggen dan dat ik zóóóó blij ben dat ik dat heb gedaan.
Ik doe Fido er zo'n enorm plezier mee en als ik dat dan zie dan geniet ik daar ook van.
En ondanks dat Fido al vanaf dat hij zelfstandig eet voornamelijk op KVV staat en het daar uitstekend op doet, overweeg ik nu zelfs om KVV te gaan combineren met wat meer BARF. Ik moet me daar alleen nog even goed ik gaan verdiepen.

Plaats reactie