[quote="JaDi74"]
[quote="Nitus"]
[quote="JaDi74"]
Wij zijn ook druk bezig met een vriezer en hebben het volgende uitgerekend:
In een kist van 200 liter kan je volgens ons 120 kg Bibi/Carnibest kwijt
In een kast van 230 liter kan je volgens ons 120 kig Bibi/Carnibest kwijt
Ik weet niet zeker of het helemaal klopt maar zo hebben wij het uitgerekend. Een kist is ook goedkoper in aanschaf dan kast maar ja dan moet je wel ruimte hebben.
Misschien heb je hier wat aan, groetjes,
Jacqueline
[/quote]
Dit is iets te optimistisch Jaqueline, ik heb een vrieskist van 245 liter en daar krijg ik echt niet meer in als 120 kg. Carnibest. Houd de helft van het aantal liters voor het aantal kilo's wat er in kan voor een kist. En iets minder voor een kast. In mijn vrieskast van 96 liter kan max. 40 kg Carnibest (als ik de lades eruit haal).
[/quote]
Heb je het dan over de bruto of de netto inhoud wij spreken hier dan over de netto inhoud van kist of kast!
[/quote]
Ja, ik heb het ook over de netto inhoud. Ik zeg het alleen maar als waarschuwing dat je niet te optimistisch moet zijn over wat je er in kwijt kan

. Ik dacht ook dat ik er wel meer in kon stoppen als die 120 kg, maar dat viel me dus een klein beetje tegen. Dus als je veel tegelijk wilt inslaan én je hebt de ruimte én het geld, koop dan gewoon een iets grotere vriezer want je wilt op een gegeven moment ook botten kopen, kippennekken, vleugels en lamsribben, zelf groentemixen maken en waar laat je dat dan????
Ik ken de rekensommetje ook wel (ook die van Jolly), maar die kwam bij mij in de praktijk niet helemaal uit

.