Gonny, ik zou met Boris nog ff wachten met hem op 2 maaltijden te zetten. Het is een extreem groot ras, en ze zijn vrij gevoelig voor maagtorsies, hoewel dat risico bij kvv wel kleiner is. Ik zou lekker nog een maandje wachten.
Gr. Nelly.
Nelly, is dit voor alle grote rassen dus ook voor Cujo ??? Cujo, wordt morgen 21 weken.
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op do 23 sep 2004, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
JaDi74 schreef:
[quote author=Nelly
Gonny, ik zou met Boris nog ff wachten met hem op 2 maaltijden te zetten. Het is een extreem groot ras, en ze zijn vrij gevoelig voor maagtorsies, hoewel dat risico bij kvv wel kleiner is. Ik zou lekker nog een maandje wachten.
Gr. Nelly.
Nelly, is dit voor alle grote rassen dus ook voor Cujo ??? Cujo, wordt morgen 21 weken.
Jacqueline, als jij je er beter bij voelt om nog effies te wachten met teruggaan op 2 maaltijden kan dat echt geen kwaad, als je er maar op let dat Cujo niet te dik wordt. Maar eerlijkheidshalve moeten we wel onder ogen zien dat je een herder qua grootte en dus vooral qua ontwikkeling niet kunnen vergelijken met een Dog. Je moet het zo zien, dat Dog Boris in dezelfde tijd als jouw herder Cujo tot een volwassen hoogte, cq gewicht moet komen. Voor Boris ligt die schofthoogte ergens tussen de 80 en 90 cm. , voor Cujo tussen de 60 en 65 cm., dat is nogal een verschil hè. Over het gewicht zullen we het maar even niet hebben. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Boris in die tijd gewoon véél meer moet eten dan Cujo, dus ook veel meer per dag, dus ook veel meer per maaltijd. En daarom raadde ik Gonny aan om nog ff te wachten met het terugbrengen tot 2 maaltijden per dag. Plus het verhoogde risico dat Doggen hebben op maagtorsie.
Wat jouw Cujo betreft denk ik dat je een beetje op je gevoel moet afgaan; kijk 's hoe hij reageert als je teruggaat van 2 naar 3...gewoon ff aftasten. Enne wat ik hierboven al zei: voeren met je ogen en je handen, dan kan er weinig misgaan. Succes!
Gr. Nelly
[quote="gonny"]
Boris is dus inmiddels 8,5 maand en zit nog steeds op 3 maaltijden per dag......hoe zit t met de nollebakkers Tieneke??? ???
[/quote]
Ze krijgen nog steeds 3 maaltijden per dag Gonny
Dit tot de 9e maand zo ongeveer.
Arak is nu 5 maanden en ik ben sinds gisteren van 4 naar 3 maaltijden teruggegaan ........
Voorlopig staat hij dus ook nog op 3 maaltijden per dag ....
[quote="Karin & Pyrs"]
Arak is nu 5 maanden en ik ben sinds gisteren van 4 naar 3 maaltijden teruggegaan ........
Voorlopig staat hij dus ook nog op 3 maaltijden per dag ....
[/quote]ik denk wel eens dat ik met Boris de rest van zn leven op 3 maaltijden blijf, maar ik heb gisteren besloten dat we vanaf 1 januari maar eens serieus gaan overschakelen op 2 maaltijden per dag!
Zorro kreeg al vanaf 3 maanden ongeveer 2 maaltijden per dag. Hij at gewoon goed. Is ook absoluut niet mager. En had geen dik plofbuikje na het eten.
Wel krijgt hij een paar keeer per dag een handje biologische brokken tijdens het trainen, dus vanuit die kant bekeken zijn het weer 3 of 4 maaltijden
[quote="gonny"]
Hallo ik wil graag weten hoelang jullie 3 maaltijden per dag hebben gegeven?? Boris is nu dus 5,5 maand en ik liep er aan te denken om naar de 2 maaltijden per dag te gaan, maar twijfel eigenlijk toch nog!! dus vandaar mn vraag!
[/quote]
Ik heb 3 maaltijden gegeven tot ongeveer 5 maanden, daarna 2 maaltijden tot ongeveer 9 1/2 maand, daarna gewoon naar 1 maaltijd. Het staat een ieder vrij net zoveel maaltijden per dag te geven als hij zelf wil, maar ikzelf geloof bij vanaf jong volwassen honden in 1 maaltijd per dag (ook bij een Deense dog ), wel vers uiteraard.
[quote="Supermax"]
Hoi Gonny,
Een duitse dog moet je niet op maar 1 maaltijd per dag zetten. In ieder geval op twee houden. Onze Max krijgt nog steeds drie keer op een dag zijn brokken. Dus 's ochtends vroeg, dan tegen het eind van de middag en nog een beetje voor het slapen gaan.
Na het eten altijd twee uur rust in acht nemen ivm maagtorsies.
Ga er wel vanuit dat je voor je dogje een voerstandaard hebt? Hij moet niet met zijn kop te laag duiken om te kunnen eten.
Groetjes,
Mieke
[/quote]
Als je broken voert net zo als jij doet dan zit het verhaal weer heel anders in elkaar, dan moet je niet raar opkijken als zo'n groot ras ooit eens een maagtorsie krijgt. Gelukkig geeft Gonny vers en dan is de kans weer een beduidend stuk lager, en dan doet het aantal keer per dag er minder toe.
Het verhaal van de voedingsstandaard op hoogte is allang achterhaald...
[quote="Ordell"]
Ik heb 3 maaltijden gegeven tot ongeveer 5 maanden, daarna 2 maaltijden tot ongeveer 9 1/2 maand, daarna gewoon naar 1 maaltijd. Het staat een ieder vrij net zoveel maaltijden per dag te geven als hij zelf wil, maar ikzelf geloof bij vanaf jong volwassen honden in 1 maaltijd per dag (ook bij een Deense dog ), wel vers uiteraard.
[/quote]
Duitse dog is het, deense dog bestaat niet
Oh ja en kijk even wat Lizzy in de bieb heeft gezet.
Juist de duitse dog heeft een verhoogde kans op een maagtorsie en dan is 1 maaltijd per dag dus ook weer een risico!
Laatst gewijzigd door Ollie op za 18 dec 2004, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Ollie"]
Duitse dog is het, deense dog bestaat niet
Oh ja en kijk even wat Lizzy in de bieb heeft gezet.
Juist de duitse dog heeft een verhoogde kans op een maagtorsie en dan is 1 maaltijd per dag dus ook weer een risico!
[/quote]
Oke, Duitse Dog...... Maar denk dan eens na over hoe het zou kunnen komen dat een Duitse Dog een groter risico is gaan lopen op een maagtorsie......door vele generaties lang brokvoeding 2x daags.....??
[quote="Ordell"]
Oke, Duitse Dog...... Maar denk dan eens na over hoe het zou kunnen komen dat een Duitse Dog een groter risico is gaan lopen op een maagtorsie......door vele generaties lang brokvoeding 2x daags.....??
[/quote]
Ja brokken is natuurlijk ook een boosdoener, maar het heeft ook met de borstkas te maken.