waar halen jullie vette vis soorten??zoals een zalmkop als tussendoortje??
Moderator: Lizzy
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Re: waar halen jullie vette vis soorten??zoals een zalmkop als tussendoortje??
Sardien lijkt me een goed idee, ik denk dat zalmkop idd wat te ambitieus is voor jouw hond
misschien als hij wat meer gewend is aan barf een keer een halve proberen. Staart is makkelijker eten trouwens.
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

Hij gaat helaas geen barf krijgen. Het is de hond van mijn ouders, en die ga ik helaas echt niet zo ver krijgen dat ze barf gaan voeren, haha.
Heb ze net over kunnen halen om kvv te voeren, dat vond ik al heel wat
Maar ook met kvv kan ik hem wel een keer een sardientje of zalmstaart geven, toch? Ik heb gelezen dat kippenek een goed beginnersbot is, is er ook een goede beginners-vis, of maakt dat niet uit? (geen zalmkop dus in ieder geval, haha)
Maar ook met kvv kan ik hem wel een keer een sardientje of zalmstaart geven, toch? Ik heb gelezen dat kippenek een goed beginnersbot is, is er ook een goede beginners-vis, of maakt dat niet uit? (geen zalmkop dus in ieder geval, haha)
Ja hoor, tuurlijk kun je hem bij de kvv een visje geven. Dat is zelfs erg gezond.Linda_Bonbon schreef: Hij gaat helaas geen barf krijgen. Het is de hond van mijn ouders, en die ga ik helaas echt niet zo ver krijgen dat ze barf gaan voeren, haha.
Sardientjes en zalmstaart zijn beide goed om mee te beginnen.
Mochten je ouders nou een niet zo into vers zijn zou ik met een sardientje beginnen.
Want bij een zalmstaart zie je wel heel duidelijk de graten zitten en sommige mensen vinden dat eng om te voeren in het begin.
Deze graten zijn overigens flexibel en prima verteerbaar, niet zo als bij gare vis
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

ok bedankt voor de info.
de hond komt zondag t/m vrijdag bij mij logeren want mijn ouders gaan op vakantie, en dan ga ik hem zeker verwennen (als ie het lust tenminste
) met een lekker sardientje. of een zalmstaart, want mij maakt het niet uit hoe de vis er uit ziet 
hoe groot/zwaar is een sardientje eigenlijk...?
de hond komt zondag t/m vrijdag bij mij logeren want mijn ouders gaan op vakantie, en dan ga ik hem zeker verwennen (als ie het lust tenminste
hoe groot/zwaar is een sardientje eigenlijk...?
Ja wat zal dat wegen, 100-200gr ofzo gemiddelt.
Maar je hebt ze heel klein en behoorlijk groot, vaak gewoon even uitzoeken op de markt.
Maar je hebt ze heel klein en behoorlijk groot, vaak gewoon even uitzoeken op de markt.
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

ah ok, dat is dan wel geschikt voor hem ja.
ik ga zaterdag op de markt kijken, ben benieuwd wat ik ga vinden
ik ga zaterdag op de markt kijken, ben benieuwd wat ik ga vinden
-
~anna~
- 5-sterren

- Contacteer:
Bandit en Tinlo hebben ook vis in hun assortiment, deze kan je kopen/bestellen bij hun verkooppunten.
-
Nyncke
Ik haal soms wilde zalm bij de Lidl, wel alleen als er wilde zalm op staat, gekweekte zooi hoef ik niet.
Neem het af en toe mee van de naanhof als er een aanbieding is, eet het zelf ook graag 
-
~anna~
- 5-sterren

- Contacteer:
Bandit heeft wilde zalmkop plus streng.
-
Anneke en Petal
- 2-sterren

Petal is ook een kleine hond dus een hele zalmkop is veel te veel. Mijn man hakt hem dus in stukken, best moeilijk want het glibbert en is best hard. Ik ben bij haar ook begonnen met sardientjes en kippenekjes, maar ben later overgegaan op eendenek, dat vindt ze nog lekkerder. In het begin kun je die nek even een paar klappen geven zodat het kraakbeen een beetje gekneusd is en later hoeft dat niet meer.
-
mysmoothcollies
- 4-sterren

De zalmkoppen heb ik nu voor het eerst via de markt, ik krijg ze niet gratis maar dat hoeft ook niet, hij moet er toch ook moeite voor doen, de visboer, belt mij op als ie er weer wat heeft. En idd neem ik ook af en toe iets voor onszelf mee. De meiden vinden het erg lekker en zijn er wel even zoet mee. Ga idd ook binnenkort om de staarten vragen. De haring, sardien en makreel bestel ik via een vers leverancier per 10 kg, dit deel ik samen met een vriendin die ook vers voert, zou is het qua prijs goed te doen.
Hier krijgt Tico ook zalmkop. Maar ik knip em met de wildschaar wel eerst in stukken, is best te doen hoor. Ook krijg ik van de visboer de hele graat waar nog best veel vlees aan zit en het onderste buikrandje wat ze van de vis afsnijden krijg ik er ook bij. Als ik bijna door mijn voorraad heen ben, sms ik hem en dan kan ik een paar dagen later wat ophalen. Tico kan met 1 graat, het buikstukje en de kop zeker 4 tot 6 weken vooruit en soms krijg ik wel eens van alles 3 en dat allemaal gratis!!
De laatste keer heb ik Tico mee genomen, de visboer vond het geweldig dat dat kleine ding zijn zalmkoppen op eet!
De laaste weken is Tico wat aan het miepen met de vis maar als ik er een beetje gekookt water over heen giet, eet hij het alsnog met smaak op!
Sardientjes, haring en ansjovis wordt hier ook gegeten.
De laatste keer heb ik Tico mee genomen, de visboer vond het geweldig dat dat kleine ding zijn zalmkoppen op eet!
De laaste weken is Tico wat aan het miepen met de vis maar als ik er een beetje gekookt water over heen giet, eet hij het alsnog met smaak op!
Sardientjes, haring en ansjovis wordt hier ook gegeten.