Vleesloos voeren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vleesloos voeren?

202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Niet alleen vind ik 't tegen de natuur in om van 'n hond 'n vegetarier te willen maken,
ik vind het nog vreemder dat er op BARF Plaats om ideen gevraagd word.
Sorry..ik kan alleen maar aan raden om dan maar geen hond te nemen.

Ik vind 't 'n beetje 't zelfde idee als ik vissen in 'n tank wil houden,maar ik wil ze niet in 't water doen.. :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 13 sep 2010, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

En als je door de ervaringen in het verleden wat 'schuwer' geworden bent, kan ik me voorstellen, maar voor dan KVV zodat het pupseltje, en later de volwassen hond iig de stoffen en mineralen ed binnenkrijgt die nodig zijn.......

Ik kan ook leven op elke dag patat en fricandellen...... maar of ik er gezond oud mee word........nee lijkt me niet
Migudu

Bericht door Migudu »

Probeer dan kvv, dat scheelt barfstress en je hond krijgt alles binnen, vaak ook het vegetarische gedeelte.
Een hond vleesloos laten eten lijkt mij echt snel tekorten opleveren bij het dier.

Groetjes,
Gerda
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

drdrum schreef: Dat je het vreemd vind dat er op Barf plaats om ideen gevraagd wordt zegt meer over hoe jij over deze site denkt.
Misschien zit je hier al te lang, 202Spots.
Deze site is voor mij in de eerste plaats een site die Barf de meest ideale manier van voeding voor honden en katten weergeeft en waar, in mijn ogen, geen plaats is voor dogma.
Door andere ideen buiten te sluiten, of ze "vreemd" te vinden schrik je nieuwe bezoekers af.
Men zou kunnen denken dat men in een sekte terecht is gekomen.
Ik heb ook niets met mensen die het woordje sorry gebruiken. Het is me te gemakkelijk en zie liever dat men wat geleerd heeft van hetgeen ze sorry voor moeten zeggen, ipv met dat makkelijke woordje op de proppen te komen.

jammer.......het is en blijft een discussieforum over rauw vlees voeren aan honden , alleen op deze manier werkt het niet bevorderend .
vergeet niet dat er veel  baasjes ( onderandere als 202spots) hier aanwezig zijn die veel ervaring hebben  ;)

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Kom je met je hond bij de veterinair cardioloog (in Nederland: Universiteits kliniek Utrecht), dan wordt er ondermeer standaard geinformeerd naar de voeding die de hond krijgt. Zo is onder andere bekent dat een vegetarisch menu kan leiden tot ernstige hartklachten.
Zou je een hond vegetarisch gaan voeren, dan zou je daarom absoluut voldoende taurine en carnitine moeten toevoegen aan het menu middels supplementen.
Persoonlijk vind ik het weg laten van natuurlijke bronnen van voedingsstoffen die van levensbelang zijn, zonder dat dit voor de hond zelf noodzakelijk is, onverstandig en onlogisch.
Maar heel goed dat je voor je hierover een beslissing neemt, je goed informeert over de consequenties/voorwaarden.
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

drdrum schreef: God kan mijn pup niet helpen.
Je reactie geeft mij aan dat je hier inderdaad echt al te lang zit. je kan niet meer inhoudelijk reageren.
Dat je niet op mijn ideen wilt reageren hoef je niet aan te kondigen, niemand is daar in geinteresseerd, dat doe je of doe je niet.202Spots.
Gelukkig zijn er ook reacties die inhoudelijk zijn en waar ik mee verder kan.
Ik denk niet dat het ook maar iets te maken met hoe lang mensen hier al 'zitten' maar meer met het feit dat praktisch iedereen hier overtuigd is van het voeren van (grotendeels) vlees. Er zijn meerdere mensen die aangeven je manier van denken niet te begrijpen, ik snap niet waarom je op Dory's reactie zo fel reageert. Het komt een beetje onbeschofd over :-\.

Overigens heb je het over inhoudelijk reageren: het valt mij op dat je op een heleboel reacties met een aantal zeer steekhoudende argumenten, geen enkele reactie geeft. Ik begrijp dat je hier voornamelijk bent om te proberen te leren over vleesloos voeren aan je hond, maar je bent hier nu eenmaal op een versvoer forum. Je negeert elke reactie en elk argument wat pro-vlees voeren is. Blijkbaar ben je er dus al van overtuigd dat je vleesloos wil voeren. Ik vraag me af of je hier dan aan het goede adres bent.
Dat er 'vreemd' gereageerd wordt op jouw wens vleesloos te voeren heeft niets te maken met een sekte od mensen buitensluiten, maar iedereen hier voert vrijwillig wél vlees aan zijn/haar hond. Ik denk ook niet dat je kan verwachten dat er nu mensen met heel veel expertise nu voor jou gaan uitzoeken hoe je je hond zonder vlees kan voeren.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Je hebt natuurlijk ook vleessoorten die meer yin en vleessoorten die meer yang zijn. Dus daar zou je ook rekening mee kunnen houden.
Vraag is alleen of je de Chinese of Japanse indeling aanhoud. Met de Chinese heb ik meer ervaring.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Of je een hond omnivoor of carnivoer noemt mag dan in jouw ogen discutabel zijn, maar ook een omnivoor eet vlees. Want omnivoor betekent alleseter. Jij wil van je hond een herbivoor maken, een prooidier. Want herbivoren zijn prooi voor omnivoren en carnivoren. De hond is geen prooidier maar een jager.
En ja, het komt wel eens een heel enkele keer voor dat een hond allergisch is voor (een bepaalde) vlees(soort). Het komt echter veel en veel meer voor dat een hond allergisch is voor plantaardig voedsel zoals tarwe en rijst.
Ik denk dus ook dat je de hond tekort doet door hem vlees/bot te onthouden, letterlijk en figuurlijk.  En dat letterlijke tekort moet je dan gaan aanvullen met (zeer waarschijnlijk niet natuurlijke) supplementen. Want met af en toe een penslapje red je het niet. Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig.  ???
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

drdrum schreef: Orinake:  Ja, bij Erik, als je hem bedoelt.

De pups zijn van Ann. Troycka is haar hond :)
Maar daar zal je geen hond meekrijgen hoor als je der een konijn van wilt maken...
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Buiten het onderwerp om: een Patterdale is toch een hond waar flink mee gewerkt wordt? Ik zit in de jacht en daar worden door enkele jagers Patterdales gehouden, ze hebben hier ook wel de bij naam 'killing terriers'. Laat die maar een vossenbouw uitwerken.... Daar lust ik geen pap van! Deze heftige terriers vind ik een beetje vreemd in deze context... Of er moeten lijnen zijn die echt als huishondjes gehouden worden, maar die ken ik niet iig. Ze worden ook heel weinig gefokt toch? Juist omdat ze voor een heel selectief soort eigenaren zijn?
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Patterdales zijn idd hondjes die in de jacht gebruikt worden.
Troycka (de mama van de pups waar ik het over heb) is nu wel een rustige dame zoals ik ze ken. Maar voor zover ik weet gaan er weinig patterdales naar gezinnetjes om schoothond te worden
josevl
2-sterren
2-sterren

Bericht door josevl »

maar het hondje wat gedekt heeft  niet ::) ::) ::)
t lijk mij ook geen ideale combi om die alleen maar in huis te zetten en voor de rest niks

en hun hebben daar toch meerdere honden dus die houden zichzelf ook wel bezig
erik jaagt er ook mee
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Sorry...
Jaren geleden hoorde ik voor het eerst over een hond vegetarisch voeren ... ik dacht dat ik niet meer bij kwam van het lachen.

Ik snap de gedachtengang niet, een hond is een vleeseter, die heeft dat nodig.
Het is een raar idee wat er bij mensen in hun hoofd opkomt omdat ze iedere keer weer vernieuwend willen zijn.
Maar op gebied van voeding is er weinig vernieuwends, dieren en mensen hebben nog steeds dezelfde voedingsstoffen nodig als 1000 jaar geleden.

Een hoop allergieën en "enge ziektes" komen juist voor uit het feit dat we onze lijven en die van onze viervoeters niet meer ( kunnen) geven wat het nodig heeft qua natuurlijke grondstoffen. Naast dingen als doorfokken en milieuaspecten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zo. En vanaf hier blijven we on topic en gaan we niet op de man af spelen. Topic is opgeruimd en blijft netjes.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

josevl schreef: maar het hondje wat gedekt heeft  niet ::) ::) ::)
t lijk mij ook geen ideale combi om die alleen maar in huis te zetten en voor de rest niks

en hun hebben daar toch meerdere honden dus die houden zichzelf ook wel bezig
erik jaagt er ook mee
de reu staat inderdaad in de jacht.

Nu, wat ik me de vraag stel...
De pups worden gewend gemaakt aan brok en/of vlees en dan gaat de TS zo'n pup ineens zeggen: geen vlees meer geen brok meer; alleen nog groenten en pasta.
Ik vrees eerlijk gezegd niet alleen voor tekorten maar ook voor een heel ongelukkige pup...
Tis alsof ze een grote taart voor de neus van een taartverslaafde zetten, die der een inieminiestukje van mag eten en de rest weer word afgenomen. Die mens gaat ook alles behalve gelukkig zijn toch?

Plaats reactie