Vleesloos voeren?
Moderator: Lizzy
Re: Vleesloos voeren?
Is de fokker Erik uit Oud Alblas toevallig?
Maar hoe dan ook: prijs je gelukkig als je gezonde hond/ pup krijgt. En mijn advies zou zijn: behandel hem/haar ook als een hond. Wij zijn helaas niet in die bevoorrechte positie en geloof me: ik zou er heel wat voor over hebben om mijn hond lekker van zijn vlees te zien smikkelen! Ik weet zelf uit ervaring dat het kan hoor, een hond op enkel spiervlees van 1 diersoort, witvis en verder 'plantaardig' maar dit is een noodzaak wegens ziekte en absoluut geen bewuste keuze! Mijn advies: kies hier niet voor. Je haalt jezelf heel wat op de hals en ik geloof niet dat dit jouw Patterdale ten goede zal komen.
Succes met je keuze!
Maar hoe dan ook: prijs je gelukkig als je gezonde hond/ pup krijgt. En mijn advies zou zijn: behandel hem/haar ook als een hond. Wij zijn helaas niet in die bevoorrechte positie en geloof me: ik zou er heel wat voor over hebben om mijn hond lekker van zijn vlees te zien smikkelen! Ik weet zelf uit ervaring dat het kan hoor, een hond op enkel spiervlees van 1 diersoort, witvis en verder 'plantaardig' maar dit is een noodzaak wegens ziekte en absoluut geen bewuste keuze! Mijn advies: kies hier niet voor. Je haalt jezelf heel wat op de hals en ik geloof niet dat dit jouw Patterdale ten goede zal komen.
Succes met je keuze!
Na nog wat doorgelezen te hebben en jullie adviezen en advies van vrienden ter harte te hebben genomen heb ik besloten toch, op de mij bekende manier, mijn nieuwe hond Barf voeding te gaan geven.
Mijn bezoek/discussie hier heeft dus wel degelijk zin voor mij gehad, waarvoor mijn dank.
Doorslaggevend was de opbouw van het gebit.
Ik ben al jaren bevriend met Erik omdat ik hem mijn reu, Lips, (aka Den Duvel) heb gegeven daar ik vond dat hij een echte werkhond is en ik hem zo de mogelijkheid geef om datgene te doen wat hij het liefst doet en voor gefokt is, werken op de bouwplaats. Dat was geen gemakkelijke beslissing maar wel in het belang van de hond. Het belang van de hond gaat altijd voor mijn eigen belang/sentiment, waardoor de beslissing gemakkelijker was.
Vanuit dat gezichtspunt wilde ik ook zeker weten dat Barf de enige juiste voeding is. Ik kan Barf wel de beste voeding vinden, maar is dat ook zo voor de hond.
Nu, na maanden lezen en info vergaren over biologisch vegetarisch voer voor honden, kwam ik als laatste hier.
De Pat die Erik voor mij gaat zoeken zal, na getest te zijn, ongeschikt voor de bouw/jacht zijn. Dat betekend ook dat ik geen pup krijg maar een volwassen hond van plm 2 jaar. Een schoothond zal het nooit worden. Erik levert geen honden af aan particulieren, zoals de meeste fokkers van Pat's dat niet doen.
Eric heeft de eerste jaren ook geen pups meer.
Mijn bezoek/discussie hier heeft dus wel degelijk zin voor mij gehad, waarvoor mijn dank.
Ik ben al jaren bevriend met Erik omdat ik hem mijn reu, Lips, (aka Den Duvel) heb gegeven daar ik vond dat hij een echte werkhond is en ik hem zo de mogelijkheid geef om datgene te doen wat hij het liefst doet en voor gefokt is, werken op de bouwplaats. Dat was geen gemakkelijke beslissing maar wel in het belang van de hond. Het belang van de hond gaat altijd voor mijn eigen belang/sentiment, waardoor de beslissing gemakkelijker was.
Vanuit dat gezichtspunt wilde ik ook zeker weten dat Barf de enige juiste voeding is. Ik kan Barf wel de beste voeding vinden, maar is dat ook zo voor de hond.
Nu, na maanden lezen en info vergaren over biologisch vegetarisch voer voor honden, kwam ik als laatste hier.
De Pat die Erik voor mij gaat zoeken zal, na getest te zijn, ongeschikt voor de bouw/jacht zijn. Dat betekend ook dat ik geen pup krijg maar een volwassen hond van plm 2 jaar. Een schoothond zal het nooit worden. Erik levert geen honden af aan particulieren, zoals de meeste fokkers van Pat's dat niet doen.
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Lips is een knap hondjedrdrum schreef: Na nog wat doorgelezen te hebben en jullie adviezen en advies van vrienden ter harte te hebben genomen heb ik besloten toch, op de mij bekende manier, mijn nieuwe hond Barf voeding te gaan geven.
Goed over na gedacht iig! Maar ik ben nu wel echt nieuwsgierig, is dit Erik uit Oud Alblas? mag ook per PB hoor. Ken hem goed!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Lijkt me een verstandige beslissing, en in ieder geval eentje waar je goed over hebt nagedacht. En uiteraard hoop ik dat het barfen ditmaal vlekkeloos en probleemloos mag verlopen voor jouzelf en je hondje. Ik kan me je emoties best voorstellen als je op die manier een hond hebt verloren, en ik vind het van karakter getuigen dat je je nieuwe huisgenoot toch weer laat barfen. Chapeau! En t.z.t. feauteau natuurlijk! 
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Wat goed dat je tot die conclusie bent gekomen!
Vind het dapper om het zo hier neer te zetten, omdat je met een ander idee kwam en daar toch van terug bent gekomen, niet iedereen zou dat rechtuit durven te zeggen.
Ik hoop voor je dat jouw toekomstige hond zal genieten van zijn barfhapjes, gezond oud mag worden en jullie veel plezier samen zullen beleven
Ik hoop voor je dat jouw toekomstige hond zal genieten van zijn barfhapjes, gezond oud mag worden en jullie veel plezier samen zullen beleven
Dank voor de steun.
Ik hoop dat mijn nieuwe hond's karakter zich ten volle kan ontplooien. Zijn wat ie is. Dat is het volgende doel.
Ik hoop dat mijn nieuwe hond's karakter zich ten volle kan ontplooien. Zijn wat ie is. Dat is het volgende doel.
-
dancingdaydream
- 4-sterren

Fijn dat je hebt besloten toch lekker vlees te geven
Hopelijk krijg je snel een geweldige hond!
Hopelijk krijg je snel een geweldige hond!
Ik lees dit nu pas en ik reageer dus even op een link die heel in het begin stond. Ik heb het artikel van die doktor even gelezen. Iedereen gaat ervan uit dat hij vleesloos eten propageert, maar dat doet hij helemaal niet. Hij zegt zelfs:
Now, we started this dog on a very yang diet of about 50 percent grain and 25 percent vegetables. Basically, Im still giving her a little prepared dog food because we havent graduated to the point where we can disassociate ourselves completely from the prepared dog food.
Hij geeft zelfs brokken/blikvoer erbij omdat hij zelf toegeeft dat het anders helemaal niet goed is. En even verderop, bij een hond die hij te agressief vind, zegt hij alleen maar dat hij geen rauw vlees meer voert, maar alles door gekookt. En bij dit vleesmenu adviseert hij juist geen extra 'prepared dog food'. Kennelijk vind hij ook dat vlees completer is dan een dieet van alleen maar granen en groente.
Het hele interview is in ieder geval totaal niet wetenschappelijk, alles gebaseerd op het gedrag van een aantal dieren na het wijzigen van het dieet. En eerlijk gezegd denk ik dat er weinig honden zijn die barfen en daar agressief van worden, wat deze dokter ook beweert, dat standpunt is echt al een tijdje geleden achterhaald.
Maar goed, de discussie is al geweest en ik ben blij dat je tot een weloverwogen besluit bent gekomen. Heel veel plezier met je hond als je hem eenmaal hebt. ;)