Wie voeren er hier hoofdzakelijk KVV?
Moderator: eelke
Re: Wie voeren er hier hoofdzakelijk KVV?
Boris en Femke krijgen ook hoofdzakelijk KVV, of eigenlijk alleen maar.
Af en toe een kippennekje, een zalm of zo, maar eigenlijk is dit niet met regelmaat.
Ze krijgen Carnibest, Naturis, of soms smuldier.
Af en toe een kippennekje, een zalm of zo, maar eigenlijk is dit niet met regelmaat.
Ze krijgen Carnibest, Naturis, of soms smuldier.
Hier 100% kvv!
Voordelen:
- vacht is aanzienlijk mooier geworden
- hond vindt het heerlijk
- Eigen gevoel is beter bij dit voer
- natuurlijker als brokken
Nadelen:
- Soms vergeet ik ontdooien en moet hij iets langer wachten op zijn maaltijd
- Veel mensen hebben niet voldoende vriesruimte, ik mag als verkooppunt niet zeuren over opslaan.
Alles heeft natuurlijk zijn voor en nadelen, maar ik vind de gezondheid van mijn hond het belangrijkst en hij doet het erg goed op carnibest. Ook AHV werkt prima. Vacht is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de periode dat ik brokken voerde, waar ik overigens meerdere varianten van geprobeerd heb (fokker,royal canin) Maar weet ook genoeg honden die het goed doen op deze brokken of zelfs de brokken van de c1000 eigen merk.
VOOR MIJ NIETS ANDERS MEER!
Voordelen:
- vacht is aanzienlijk mooier geworden
- hond vindt het heerlijk
- Eigen gevoel is beter bij dit voer
- natuurlijker als brokken
Nadelen:
- Soms vergeet ik ontdooien en moet hij iets langer wachten op zijn maaltijd
- Veel mensen hebben niet voldoende vriesruimte, ik mag als verkooppunt niet zeuren over opslaan.
Alles heeft natuurlijk zijn voor en nadelen, maar ik vind de gezondheid van mijn hond het belangrijkst en hij doet het erg goed op carnibest. Ook AHV werkt prima. Vacht is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de periode dat ik brokken voerde, waar ik overigens meerdere varianten van geprobeerd heb (fokker,royal canin) Maar weet ook genoeg honden die het goed doen op deze brokken of zelfs de brokken van de c1000 eigen merk.
VOOR MIJ NIETS ANDERS MEER!
-
dancingdaydream
- 4-sterren

Leuk om de verschillende reacties/redenen te zien. @ versvlees, ik bedoel ook juist KVV in vergelijking met Barf. Brokken komen er hier niet voor de hond 
Geef zelf de Carnibest en af en toe smuldier (ontdooit sneller ben ik achter gekomen), en wil binnenkort eens afwisselen met natudog en haaksbarf.
Zo nu en dan een kippennek en kwartel, en gedroogd vlees als snack
Geef zelf de Carnibest en af en toe smuldier (ontdooit sneller ben ik achter gekomen), en wil binnenkort eens afwisselen met natudog en haaksbarf.
Zo nu en dan een kippennek en kwartel, en gedroogd vlees als snack
Hier hebben ze een hele tijd gebarft, totdat ik het getrut van de mutsen zat was. De ene lustte dit niet, en de ander liet dat liggen. Dus nu is het hoofdzakelijk kvv, en tussendoor barf.
Toen ik 50/50 voerde maakte ik gewoon een weekmenu waar ik 2 weken mee deed, of 3. Omdat kvv compleet is, en je weekmenu ook, gaat het altijd goed wat verhouding betreft.
Het enige wat ik wat verminderd heb in het weekmenu is de hoeveelheid orgaan. Dat zit voldoende in kvv.
Toen ik 50/50 voerde maakte ik gewoon een weekmenu waar ik 2 weken mee deed, of 3. Omdat kvv compleet is, en je weekmenu ook, gaat het altijd goed wat verhouding betreft.
Het enige wat ik wat verminderd heb in het weekmenu is de hoeveelheid orgaan. Dat zit voldoende in kvv.
Hier wordt 50% KVV en 50% Barf gegeven aan de hond.
Waarom? Ik ben toch bang voor tekorten.
En KVV is makkelijk te krijgen, ik voer voornamelijk Smuldier, maar ook het makkelijker te verkrijgen Carnibest.
s Avonds altijd Barf. Ik voer eigenlijk alle diersoorten wel. Paard nog nooit gedaan. Kwartels vind ik verhoudingsgewijs te duur. Ik voer ook steeds meer. Nu geef ik ook niertjes enzo. Een half jaar terug was ik daar nog niet aan toe.
De katten krijgen 50% brok en 50% Carnibest. Dat zijn echte zeikneuzen en vreten bijna niets. Dit gaat goed zo.
Waarom? Ik ben toch bang voor tekorten.
En KVV is makkelijk te krijgen, ik voer voornamelijk Smuldier, maar ook het makkelijker te verkrijgen Carnibest.
s Avonds altijd Barf. Ik voer eigenlijk alle diersoorten wel. Paard nog nooit gedaan. Kwartels vind ik verhoudingsgewijs te duur. Ik voer ook steeds meer. Nu geef ik ook niertjes enzo. Een half jaar terug was ik daar nog niet aan toe.
De katten krijgen 50% brok en 50% Carnibest. Dat zijn echte zeikneuzen en vreten bijna niets. Dit gaat goed zo.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Sita eet hoofdzakelijk kvv, ze trekt haar neus op voor de meeste barfhappen en houdt dat dagen vol. Zelfs met kvv loopt ze te trutten, maar dan eet ze uiteindelijk toch haar bakje leeg.
Ik.
Danny is geen boteter, hij komt eigenlijk niet verder als vleugeltjes. Zelfs een eendennek staat hij een halfuur op te kauwen en 6x uit te kotsen. KVV bevalt ons heel goed. Zo nu en dan doen we wel barfhappen maar niet al te vaak.
Danny is geen boteter, hij komt eigenlijk niet verder als vleugeltjes. Zelfs een eendennek staat hij een halfuur op te kauwen en 6x uit te kotsen. KVV bevalt ons heel goed. Zo nu en dan doen we wel barfhappen maar niet al te vaak.
-
Bullmastiff gek
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier zitten alle drie de honden full-time op de kvv, met af en toe wat barf dingentjes. Ik voer Carnibest, Kivo, en Smuldier. en ben er zeer tevreden over,
Ik heb 2 volwassen rottweilers, de oudste (6 jaar) is brokken gewend en wel erg 'verwend' met het 'hapklare' principe daar achter ??? . Dus teveel kauwen heeft ze geen zin in, laat het dan al snel liggen. De verschillende karkasjes gaan nog wel, maar een zalmkop, haas of fazant laat ze liever voor Doc liggen. Doc is een echte 'barfer', een reu van 2 jaar
, laat niks liggen... En verder de kruising pup heeft vooral kvv met af en toe een vleugeltje, kippenek of eendenek. Ze vind het allemaal wel lekker, maar krijgt het 'grote goed' nog niet echt weg.. 
- Anita62
- 2-sterren

Ik ben nog maar net begonnen met KVV, afgelopen woensdag om precies te zijn. Ben er erg enthousiast over en Beau nog meer!
Ben met de combinatiedoos van Tinlo begonnen; de eend en makreel vond ie wat minder maar dat kan misschien ook een kwestie van wennen zijn???
Na hoeveel tijd kun je zien dat de vacht glanzender wordt? Die vind ik nl. vrij dof maar dat kan natuurlijk ook van de vachtwissel komen (Beau wordt 10 oktober 1 jaar).
Ben met de combinatiedoos van Tinlo begonnen; de eend en makreel vond ie wat minder maar dat kan misschien ook een kwestie van wennen zijn???
Na hoeveel tijd kun je zien dat de vacht glanzender wordt? Die vind ik nl. vrij dof maar dat kan natuurlijk ook van de vachtwissel komen (Beau wordt 10 oktober 1 jaar).
- HannekeKjell
- 5-sterren

Het kan zijn dat hij aan het ontgiften is en dat daarom de vacht nu heel dof is.
Als hij daar doorheen is krijgt hij een mooie vacht terug.
Je zou de makreel en de eend bijvoorbeeld door een ander smaakje kunnen mengen en steeds wat meer eend en wat minder van het andere totdat hij het "puur" eet.
Je zou de makreel en de eend bijvoorbeeld door een ander smaakje kunnen mengen en steeds wat meer eend en wat minder van het andere totdat hij het "puur" eet.
- Anita62
- 2-sterren

Dankjewel voor de tip; ga ik doen!
Boris, onze Toller van vier maanden, krijgt uitsluitend Darf KVV. We hebben uit idealistische overtuigingen voor biologisch KVV gekozen. We hebben hem ook een tijdje Carnibest EKO gegeven, maar waren daar veel minder tevreden over. Boris vond allebei even lekker, maar de structuur en geur van Carnibest stond ons niet aan.
Omdat Boris met Darf wel erg harde ontlasting heeft, krijgt hij bij zijn maaltijden een eetlepel lijnzaadolie en dat helpt erg goed. Daarnaast krijgt hij eenmaal per week een ei.
Omdat Boris met Darf wel erg harde ontlasting heeft, krijgt hij bij zijn maaltijden een eetlepel lijnzaadolie en dat helpt erg goed. Daarnaast krijgt hij eenmaal per week een ei.
-
BubbaBling
- 5-sterren

[quote="HannekeKjell"]
Het kan zijn dat hij aan het ontgiften is en dat daarom de vacht nu heel dof is.
[/quote]
Aah dat heb ik hier dus ook wss.
Buddy woont hier net 2weken en is van brok / kvv over gegaan op alleen kvv.
Ben je dan ook aant ontgiften?
[/quote]
Aah dat heb ik hier dus ook wss.
Buddy woont hier net 2weken en is van brok / kvv over gegaan op alleen kvv.
Ben je dan ook aant ontgiften?
- HannekeKjell
- 5-sterren

Dat is heel goed mogelijk.