Nieuw: Meer over vaccinaties door Don Hamilton

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Nieuw: Meer over vaccinaties door Don Hamilton

sylvia

Bericht door sylvia »

Mja. Gevoel.
Maar als ik iedere keer of misschien wel soms op mijn gevoel zou afgaan zou het onherroepelijk een grote puinzooi worden. Daarentegen geeft mijn gevoel op andere momenten wEl weer de juiste richting aan.
Eigenlijk heb ik dus liever formules (volgens mij van Helen gejat).
Mijn gevoel heeft er jaren en jaren geleden voor gezorgd dat ik mijn honden liever versvlees gaf ipv brokken dit was niet onderbouwd,dit was op gevoel en logisch beredeneren,niet te diep maar gewoon logica.
hond stamt af van wolf,wolf eet vlees,hondjes hebben ook altijd vlees gegeten,brokken zijn geen vers,vers is gezond,kant en klaar geprepareerd is ook voor de mens niet gezond dus waarom wel voor mijn hond.

Ik geef vers ...geen brok.Komen er mensen die zeggen waarom geef je vlees ,is nog duurder ook dan brokken en in brokken zit alles in....en nog meer ( ??? )
mijn enige antwoord hierop was....ja ik hou niet zo van brokjes :-/ want het onderbouwen kon ik niet,mijn honden deden het goed,die van de buurvrouw op de goedkope brokken ook,en mijn gevoel heeft toch gemeend vers te blijven voeren,dus als mijn gevoel bij 1 +1 = 2 zegt,dan denk ik dat het een hele goeie is om me er aan te houden,want om dezelfde reden als waarom ik toen niet kon zeggen waarom ik liever vers voerde,terwijl ik toen niemand kende die vers voerde,en ik nog nooit een boek of studie had gelezen die inderdaad vertelde dat vers beter is dan brok,Om die zelfde reden kan ik nu niet zeggen waarom ik die boost doe,niet anders als ik voel me er prettig bij,net als dat ik me altijd prettig voelde bij het geven van vers ipv brok.
Ik ben nu 41 en mijn "gevoel"heeft me trouwens nog nooit op geen één onderwerp in de steek gelaten,dus ik heb ook nog geen reden om mijn gevoel te wantrouwen,het negeren van mijn gevoel....ja dat heb ik wel gedaan en het was achteraf nooit de juiste keus.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Wie heeft de nieuwe "Onze Hond" en dan m.n. het artikel "Jaarlijkse prikken nodig?" gelezen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoi, even voor Femke (zie een vraag bovenin die ik niet eerder gezien heb): honden met een black&tan vachtkleur blijken gevoeliger voor parvo dan andere honden. Men weet niet waarom. Dus, dobermann, rottweiler, etc. zijn gevoeliger voor parvo.

Hoi Nelly, yep, ik heb het stuk gelezen. Waardeloos piece of paper.... Staan trouwens aardig wat tegenstrijdigheden in, vind je niet?
Groetjes, Lizzy
Anna
3-sterren
3-sterren

Bericht door Anna »

Weet je waar ik die herhalingsenting (bij 1 jaar) volgens mij vandaan heb? Van de ARF Lijst! Ik ga ff in mijn archieven zoeken!
En, heb je al wat gevonden in je archieven? Niet dringend, hoor... 8)

Groetjes,

Anna.
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Mja. Gevoel.
Maar als ik iedere keer of misschien wel soms op mijn gevoel zou afgaan zou het onherroepelijk een grote puinzooi worden. Daarentegen geeft mijn gevoel op andere momenten wEl weer de juiste richting aan.
Eigenlijk heb ik dus liever formules (volgens mij van Helen gejat).
Geef niet Ink, geef niet, zat geen copyright op. ;D
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Met entingen ga ik ook mijn gevoel volgen, maar ook met een vleugje verstand. Ik geloof niet dat het nodig is om je hond ieder jaar te enten. Ik geloof ook niet dat dierenartsen altijd weten wat ze doen. Ik heb meerdere vriendinnen die diergeneeskunde studeren of net da zijn. Zij weten niets van voeding en/of enten. De leus is: alles zit in brokken, want daar is onderzoek naar gedaan en er moet geent worden, want anders krijgt je hond..... en het schaadt toch niet, anders werd het niet gegeven....Nou dat voelt voor mij verkeerd.
Balou was net gesteriliseerd, 10 dagen erna moesten haar hechtingen eruit. Nou je gelooft nooit wat erin is geramd en ik geloof achteraf amper dat ik dat toegestaan heb. Volledige cocktail, plus bordatella plus rabies....Die hond was net vier dagen van de antibiotica af. Nou ze is gelukkig taai en ik heb er niets van gemerkt, maar dit voelt ook niet goed...Maar aan de andere kant durf ik ook niet helemaal niet meer te enten. De komende twee jaar ent ik in ieder geval alleen nog maar Weil ( rabies zal ook wel weer moeten als we naar Fr gaan)en dan zie ik wel. Het schema wat in de Ottenhorst wordt gehanteerd spreekt me nog het meest aan, want stel je voor dat ik er met mijn gevoel toch naast zit en mijn hond toch iets oploopt....Nee ik volg mijn gevoel met een vleugje verstand en bij elkaar genomen heet dat een aangepast entschema ;D

groetjes Helen
Gaby
3-sterren
3-sterren

Bericht door Gaby »

Jeetje zeg wat een brutale hufters!!!!
zomaar je hond al die entingen geven zonder dat je er om vraagt.

En de Rabiës er bij..., wisten ze dat je naar het buitenland ging of zo?

Ik geloof dat ik uit mijn vel zou springen...

bah... niet te geloven gewoon.

gr. Gaby
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Nee ik vroeg alleen, zeg moet ze over een maand niet geent worden? ( ik had haar toen net 4/5 weken) en toen zei de da, oh dat kan ook nu, ga je wel eens naar het buitenland? Ik zei heel naief, eeh ja wel eens naar FR.    O zei hij, dan krijgt ze nog rabies erbij, altijd handig...

Ja, toen was ik een kersverse hondenbezitter die in volle vertrouwen naar de da luisterde. Tjee, wat is er veel veranderd sindsdien....

groetjes Helen
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Hoi, even voor Femke (zie een vraag bovenin die ik niet eerder gezien heb): honden met een black&tan vachtkleur blijken gevoeliger voor parvo dan andere honden. Men weet niet waarom. Dus, dobermann, rottweiler, etc. zijn gevoeliger voor parvo.

Hoi Nelly, yep, ik heb het stuk gelezen. Waardeloos piece of paper.... Staan trouwens aardig wat tegenstrijdigheden in, vind je niet?
Groetjes, Lizzy
Ja, daarom vroeg ik ook wie het nog meer gelezen had :)
Groetjes, Nelly.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Nee ik vroeg alleen, zeg moet ze over een maand niet geent worden? ( ik had haar toen net 4/5 weken) en toen zei de da, oh dat kan ook nu, ga je wel eens naar het buitenland? Ik zei heel naief, eeh ja wel eens naar FR. O zei hij, dan krijgt ze nog rabies erbij, altijd handig...

Ja, toen was ik een kersverse hondenbezitter die in volle vertrouwen naar de da luisterde. Tjee, wat is er veel veranderd sindsdien....

groetjes Helen
Denk dat we stuk voor stuk allemaal van die kersverse hondebezitters zijn geweest, Ellen.
Gaby
3-sterren
3-sterren

Bericht door Gaby »

Denk dat we stuk voor stuk allemaal van die kersverse hondebezitters zijn geweest, Ellen.
ja dat is zeker waar...

Gaby
ester

Bericht door ester »

ik heb het ook gelezen :-/ en dan ook nog de rasstandaard vd. poedel, kan het nog erger ;D
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re:Nieuw: Meer over vaccinaties door Don Hamilton

Bericht door Nitus »

Heb net het hele vertaalde artikel gelezen van Don Hamilton (dank je wel Lizzy :-*), maar ik kon nergens vinden of het hele artikel met bronvermelding ergens anders gepubliceerd mag worden. Wel dat Lizzy toestemming gevraagd had aan de uitgever, maar niet of die toestemming ook gegeven is.
Dus bij deze, Lizzy, hoe zit het daarmee?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb niets meer van de uitgever gehoord. Ik ga ze gelijk weer een mail sturen!
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

ik kreeg dit via een mailinglist

NEW!!! VACCINATION PROTOCOL
by DR. Dodd

All of the 27 Vet Universities in the US have followed the immunization protocol as suggested by Dr. Dodd for years. All of these Hospitals will be changing their vaccination Programs apparently. This is welcome news and you should print this out and take it with you to your Vet should you need reinforcement against over-vaccination.
VACCINATION NEWSFLASH [CIMDA support] RE; J DODDS VACCINE PROTOCOL

I would like to make you aware that all 27 veterinary schools in North America are in the process of changing their protocols for vaccinating dogs and cats.

Some of this information will present an ethical & economic challenge to Vets, and there will be skeptics. Some organizations have come up with a political compromise suggesting vaccinations every 3 years to appease those who fear loss of income vs. those
concerned about potential side effects. Politics, traditions, or the doctors economic well-being should not be a factor in a medical decision.

NEW PRINCIPLES OF IMMUNOLOGY

Dogs and cats immune systems mature fully at 6 months. If a modified live virus vaccine is given after 6 months of age, it produces immunity, which is good for the life of the pet (i.e.: canine distemper, parvo, feline distemper). If another MLV vaccine is given a year later, the antibodies from the first vaccine neutralize the
antigens of the second vaccine and there is little or no effect. The titer is not "boosted" nor are more memory cells induced.

Not only are annual boosters for parvo and distemper unnecessary, they subject the pet to potential risks of allergic reactions and immune-mediated haemolytic anemia. There is no scientific documentation to back up label claims for annual administration of MLV vaccines.

Puppies receive antibodies through their mothers milk. This natural protection can last 8 - 14 weeks. Puppies & kittens should NOT be vaccinated at LESS than 8 weeks. Maternal immunity will neutralize the vaccine and little protection (0-38%) will be produced.

Vaccination at 6 weeks will, however, DELAY the timing of the first highly effective vaccine.

Vaccinations given 2 weeks apart SUPPRESS rather than stimulate the immune system.

A series of vaccinations is given starting at 8 weeks and given 3-4 weeks apart up to 16 weeks of age.

Another vaccination given sometime after 6 months of age (usually at l year 4 mo) will provide LIFETIME IMMUNITY.

Het vervelende is dat de Nederlandse dierenartsen wel de castratiepolitiek van de amerikaanse dierenartsen overnemen (terwijl daar de problemen met ongwenste pups, zwerfhonden vele malen groter zijn), maar om deze raad op te volgen, staan ze helaas niet te springen, waarschijnlijk voelen ze dat in de portemonee (goede daar gelaten)

Plaats reactie