Mijn gevoel heeft er jaren en jaren geleden voor gezorgd dat ik mijn honden liever versvlees gaf ipv brokken dit was niet onderbouwd,dit was op gevoel en logisch beredeneren,niet te diep maar gewoon logica.Mja. Gevoel.
Maar als ik iedere keer of misschien wel soms op mijn gevoel zou afgaan zou het onherroepelijk een grote puinzooi worden. Daarentegen geeft mijn gevoel op andere momenten wEl weer de juiste richting aan.
Eigenlijk heb ik dus liever formules (volgens mij van Helen gejat).
hond stamt af van wolf,wolf eet vlees,hondjes hebben ook altijd vlees gegeten,brokken zijn geen vers,vers is gezond,kant en klaar geprepareerd is ook voor de mens niet gezond dus waarom wel voor mijn hond.
Ik geef vers ...geen brok.Komen er mensen die zeggen waarom geef je vlees ,is nog duurder ook dan brokken en in brokken zit alles in....en nog meer ( ??? )
mijn enige antwoord hierop was....ja ik hou niet zo van brokjes :-/ want het onderbouwen kon ik niet,mijn honden deden het goed,die van de buurvrouw op de goedkope brokken ook,en mijn gevoel heeft toch gemeend vers te blijven voeren,dus als mijn gevoel bij 1 +1 = 2 zegt,dan denk ik dat het een hele goeie is om me er aan te houden,want om dezelfde reden als waarom ik toen niet kon zeggen waarom ik liever vers voerde,terwijl ik toen niemand kende die vers voerde,en ik nog nooit een boek of studie had gelezen die inderdaad vertelde dat vers beter is dan brok,Om die zelfde reden kan ik nu niet zeggen waarom ik die boost doe,niet anders als ik voel me er prettig bij,net als dat ik me altijd prettig voelde bij het geven van vers ipv brok.
Ik ben nu 41 en mijn "gevoel"heeft me trouwens nog nooit op geen één onderwerp in de steek gelaten,dus ik heb ook nog geen reden om mijn gevoel te wantrouwen,het negeren van mijn gevoel....ja dat heb ik wel gedaan en het was achteraf nooit de juiste keus.